14.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Σε απολογία ο πατρινός κληρικός Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

flamis.gr

Ως πότε θα κάνει ότι θέλει ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος;

Τον κάλεσε σε έγγραφη απολογία ο Μητροπολίτης Πατρών

Σε έγγραφη απολογία έχει καλέσει ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος τον π,. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο μετά το νέο κείμενό του που δημοσιεύθηκε σε ιστοσελίδες και με το οποίο «βάλλει» κατά του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και φυσικά εμμέσως και κατά της ηγεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία έχει αναγνωρίσει το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ουκρανίας (Κίεβο) πράξη που ο φιλορώσος Πατρινός ιερέας θεωρεί… αιρετική! Ο π. Γκοτσόπουλος έχει αποδείξει πολλάκις ότι είναι ορκισμένος εχθρός του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου και φλογερός υποστηρικτής του Πατριάρχου Μόσχας Κυρίλλου. Ξεκινώντας το κείμενό του υπό τον τίτλο «Οὐκρανικό «αὐτοκέφαλο»: Ἕνας ἀποκαλυπτικός διάλογος», αναφέρει: «Κατά τήν τελευταία φάση τῆς προετοιμασίας τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου» (Κρήτη, Ἰούνιος 2016) πραγματοποιήθηκε ἀπό 21-27.1.2016 στό Ὀρθόδοξο Κέντρο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στὴ Γενεύη τῆς Ἐλβετίας Σύναξη τῶν Προκαθημένων τῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν».

Σε αυτή τη φράση παρατηρούμε τα εξής: Αναφερόμενος στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο προτάσσει την μετοχή «λεγομένη», θέλοντας με αυτό τον τρόπο να υποτιμήσει και να αμφισβητήσει την εγκυρότητά της. Προφανώς ο π. Γκοτσόπουλος αγνοεί ότι στην Α.Μ. Σύνοδο συμμετείχε και η Εκκλησία στην οποία ανήκει, η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος η οποία όταν αναφέρεται σε αυτή τη Σύνοδο Αγία και Μεγάλη την αποκαλεί. Τώρα πώς γίνεται να αποστασιοποιείται από την Εκκλησία του και να παραμένει σε αυτήν μόνο αυτός μπορεί να μας το εξηγήσει.

Σίγουρα δεν αγνοεί αλλά παρακάμπτει το γεγονός ότι, παρά τα συμφωνηθέντα στην τελευταία Σύναξη των Προκαθημένων στην Γενεύη, η Ρωσική Εκκλησία που με τρόπο εκβιαστικό είχε επιβάλλει τις θέσεις της, ήταν εκείνη που παρά την ικανοποίηση των απαιτήσεών της τελικώς όχι μόνον αναιτίως δεν συμμετείχε στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, αλλά προσπάθησε να την τορπιλίσει παρακωλύοντας την συμμετοχή και άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Πολύ σωστά αναφέρει ο π. Γκοτσόπουλος ότι τα διαμειφθέντα μεταξύ των Ορθοδόξων Προκαθημένων στην Γενεύη αφορούσαν στην προετοιμασία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και κάποια εξ αυτών έθεταν ως προϋπόθεση την συνεργασία μεταξύ των δύο Εκκλησιών (Οικουμενικού Πατριαρχείου και Ρωσίας). Είναι επομένως εκτός κάθε λογικής, να εγείρει αξιώσεις ο Πατριάρχης Μόσχας να τηρηθούν εκείνα τα οποία συμφωνήθηκαν και που πρώτος αυτός λόγοις τε και πράξεσι αναίρεσε. Με ποιους θα γινόταν η συνεργασία με τα άδεια καθίσματα της Ρωσικής Εκκλησίας που φρόντισε ο ίδιος ο Πατριάρχης Μόσχας να υπάρχουν; Ο Μόσχας είναι εκείνος που όχι μόνον αθέτησε, αλλά ακύρωσε πρώτος τον λόγο του. Κατά το κοινώς λεγόμενον έσπειρε ανέμους και τώρα θερίζει θύελλες. Έχει όμως ανάγκη από υποστηρικτές, όπως τον π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο, γιατί όπως φαίνεται εκτός εκείνων που ανέκαθεν ταυτίζονταν μαζί του, οι περισσότεροι δικοί του τον έχουν εγκαταλείψει εξαιτίας της ανάμειξής του στον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας.

ΤΟΝ ΘΕΩΡΕΙ ΥΠΑΙΤΙΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Υπεραμυνόμενος του Πατριάρχου Μόσχας ο π. Γκοτσόπουλος «φωτογραφίζει» τον Οικουμενικό ως υπαίτιο της σοβαρής κρίσης στις διορθόδοξες σχέσεις και την θέση του αυτή την προβάλλει ρωσική ιστοσελίδα τονίζοντας την ελληνική καταγωγή του. «Έλληνας ιερέας πιστεύει ότι για την κρίση της Ορθοδοξίας ευθύνεται ο επικεφαλής του Φαναρίου» αναφέρει συγκεκριμένα η ιστοσελίδα https://spzh.news/gr/ «Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων», στην ελληνική έκδοσή της.

Ξεχνά μάλλον ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος ότι ο Πατριάρχης Μόσχας έχει θέσει σε ακοινωνησία πέντε Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ή μήπως συντελεί στην διατήρηση της πανορθόδοξης ενότητας η μιαρή, αντικανονική, αντιεκκλησιαστική, ανήθικη και εχθρική ενέργεια του Πατριαρχείου Μόσχας προς το Δευτερόθρονο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας με το να ιδρύσει αυτό το μόρφωμα που ονομάζει «Εξαρχία Αφρικής». Κανονικότατη εισβολή είναι, έχει όμως έτσι κι αλλιώς  έφεση σε αυτή την πρακτική, μιμούμενος τον «κολλητό» του Πρόεδρο της Ρωσίας κ. Πούτιν με τον οποίο είναι τόσο ταυτισμένος που πλέον δεν ξεχωρίζει ποιος επηρεάζει ποιον.

ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ

Και όπως είναι φυσικό μετά από όλα αυτά… οι Ρώσοι και οι φίλοι τους… χαίρονται! Κείμενα του π. Αναστασίου έχουν δημοσιευθεί μέχρι και στα… Ρωσικά, αφού είναι ο μόνος ιερέας που γυρίζει την πλάτη του στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ελλάδος για να υποστηρίξει ευθέως τις θέσεις του Κύριλλου της Μόσχας.

Με δεδομένο ότι οι Ρώσοι προβάλλουν τις απόψεις του π. Γκοτσόπουλου εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου και Οικουμενικού Πατριάρχου  περιμένουμε αν πραγματικά ο «Έλληνας ιερέας» δεν είναι κατευθυνόμενος κονδυλοφόρος, να σχολιάσει την ανάμειξη του Μόσχας στον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας, αλλά και να μας παρουσιάσει την θέση του στο θέμα της εισπήδησης της Εκκλησίας της Ρωσίας στα κανονικά εδάφη της Εκκλησίας Αλεξανδρείας.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ

Αν και στην Πάτρα τηρήθηκαν τα «προβλεπόμενα από τον Μητροπολίτη, με την κλήση σε απολογία, σε όλο τον εκκλησιαστικό χώρο, πολίτες και κληρικοί αντιδρού,. Ο αχαιός σύμβουλος του Υπουργείου Αμυνας Κώστας Λίγκας, με καλή θέση και πληροφόρηση στην Κυβέρνηση στο συγκεκριμένο πόστο, έριξε το γάντι στον Μητροπολίτη Πατρών Χρυσόστομο, εγκαλώντας τον γιατί κρατάει ακόμα στη θέση του τον πατέρα Γκοτσόπουλο: «Αποτελεί πλέον μέγιστη πρόκληση η παραμονή του Γκοτσόπουλου στους κόλπους της Εκκλησίας της Ελλάδος. Τεράστια, ύποπτη και επικίνδυνη η ευθύνη του μητροπολίτη Πατρών για την ανοχή στις επαναλαμβανόμενες εκτροπές του και την προστασία που για πολλοστή φορά του παρέχει», είπε ο κ. Λίγκας, προκαλώντας τον Μητροπολίτη να πάρει θέση! Σε παρόμοιο επίπεδο και το κείμενο του του ιερομονάχου Νικήτα Παντοκρατορινού: «Είναι απορίας άξιον πώς ο π. Αναστάσιος μιλάει για συμμετοχή σχισματικών στην Ενωτική Σύνοδο. Κανένας σχισματικός δεν συμμετείχε στην Σύνοδο αυτή. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο εν πρώτοις επανέφερε στην κανονικότητα τους πρώην σχισματικούς και έπειτα συγκάλεσε την Σύνοδο. Το σχίσμα θεραπεύτηκε τον Οκτώβριο και η Ενωτική Σύνοδος έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο. Οι πρώην σχισματικοί είχαν επανέλθει στην κανονικότητα και κοινωνία με τον υπόλοιπο Ορθόδοξο κόσμο μέσω του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Η εκκλησία της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν μπορούσε ούτως ή άλλως να συμμετάσχει αν δεν λάμβανε τέτοια εντολή από το Πατριαρχείο Μόσχας. Παρ’ όλα αυτά όμως δύο από τους αρχιερείς της συμμετείχαν στην Ενωτική Σύνοδο»!

Σε άλλο κείμενο επισημαίνεται: «Το ζήτημα δεν είναι η «τιμωρία» του Γκοτσόπουλου από τον Πατρών. Αυτή δεν θα έλθει ποτέ. Άλλωστε κατά την άποψη μας στον κληρικό αυτόν πρέπει η καθαίρεση.

Το θέμα είναι ότι ο Πατρών Χρυσόστομος, ο οποίος έχει δηλώσει ότι συμπορεύεται με το Οικουμενικό Πατριαρχείο στο Ουκρανικό, δεν μπαίνει καν στον κόπο να αποδοκιμάσει την όλη ρωσόφιλη και εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου δράση του κληρικού του.

Μέχρι να το κάνει, ας μας επιτρέψει να έχουμε πολύ σοβαρές επιφυλάξεις για το αν όντως συμπορεύεται με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και με την Εκκλησία της Ελλάδος στο Ουκρανικό ή η στάση του είναι αποτέλεσμα συγκυριών και τακτικισμού»! Πάντως, σε καιρό πολέμου, ήτοι της βάναυσης ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, η ρωσόφιλη στάση του κληρικού Γκοτσόπουλου και η σιωπή του ποιμενάρχου του δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά και απορίες για τον ρόλο τους στο ζήτημα. Ο Γκοτσόπουλος είναι σίγουρο ότι είναι σε επαφή με την μερίδα του Ονούφριου. Το κάνει αυτό, άραγε, με την «ευλογία» του Πατρών Χρυσοστόμου;

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ