Τήν 7η Φεβρουαρίου 2026, ἡμέρα Σάββατο καί ὥρα 6 μ.μ. πραγματοποιήθηκε ἡ Ἐτήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τῶν μελῶν τῆς Ἑστίας στήν Ἕδρα της, μέσα σέ ἀτμόσφαιρα χαρμόσυνη καί εὐφρόσυνη. Σημειωτέον ὅτι οἱ ἑορταστικές ἐκδηλώσεις τῆς Ἑστίας πραγματοποιοῦνται τό πλησιέστερο Σαββατοκύριακο τῆς ἑορτῆς τοῦ ἱεροῦ Φωτίου.
Ὁ Πρόεδρος τῆς Ἑστίας κ. Νικόλαος Ξεξάκης καλωσόρισε τά μέλη της, εὐχόμενος σ’ αὐτά εὐλογημένο τό Νέο Ἔτος 2026, ὑγιεινό, δημιουργικό καί ἐλπιδοφόρο καί στήν Ἑστία καρποφόρα, ἐλπιδοφόρα καί ἀνέφελη πορεία.
Τό Προεδρεῖο τῆς Γενικῆς Συνέλευσης ἀποτέλεσαν ὁ Σεβ. Μητροπ. Λαοδικείας κ. Θεοδώρητος, Διευθυντής τοῦ Γραφείου Ἐκπροσωπήσεως τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου στήν Ἀθήνα, ὡς Πρόεδρος καί ὁ κ. Κωνσταντῖνος Λογοθέτης, ὡς Πρακτικογράφος.

Ὁ Πρόεδρος τῆς Γενικῆς Συνέλευσης ἀπηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, κατά τόν ὁποῖον διαβίβασε τήν εὐλογίαν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου καί ἐξῆρε τό πολύπλευρο ἔργο, τό ὁποῖο ἐπιτελεῖ, μέ σύνεση, ζῆλο, ἀκμαιότητα καί ὑπευθυνότητα, ὁ Προκαθήμενος τῆς Ὀρθοδοξίας.
Ἐπισήμανε τήν ἄριστη σχέση, ἡ ὁποία ὑπάρχει μεταξύ τῆς Αὐτοκεφάλου ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησίας καί τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου καί τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου Β΄.
Ἐπίσης, ἔκανε λόγο γιά τήν ἀγορά τοῦ ἀκινήτου, ἐπί τῆς ὁδοῦ Νεοφύτου Δούκα 9 στό Κολωνάκι, ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, μέ τή βοήθεια χορηγῶν.
Στή συνέχεια, λαμβάνοντας τόν λόγο ὁ Πρόεδρος τῆς Ἑστίας κ. Νικόλαος Ξεξάκης προέβη στήν Ἔκθεση τῶν Πεπραγμένων τοῦ Δ.Σ. κατά τό ἔτος 2025. Τά μέλη τῆς Γενικῆς Συνέλευσης ἐνέκριναν τά πεπραγμένα χρήσης 2025. Ἐπίσης, ἐνέκριναν τόν Οἰκονομικό Ἀπολογισμό τοῦ ἔτους 2025 καί Οἰκονομικό Προϋπολογισμό τοῦ ἔτους 2026, κατόπιν ἐνημέρωσης τοῦ Ταμία κ. Ἰσαάκ Βασιλειάδη.
Ὁ Πρόεδρος τῆς Ἑστίας ἐνημέρωσε τά μέλη της Γενικῆς Συνέλευσης γιά τόν ἐπικείμενο προγραμματισμό τῶν δραστηριοτήτων.

Τήν ἑπομένη, 8η Φεβρουαρίου, τελέσθηκε Ὄρθρος καί Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πτωχοκομείου, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου πλέον, μέ προεξάρχοντα τόν Σεβ. Μητροπ. Λαοδικείας κ. Θεοδώρητο, τόν κηρύξαντα τόν θεῖο λόγο, μεστόν θεολογικῶν νοημάτων, καί συλλειτουργούς τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμ. Χριστόδουλο Σαμαρᾶ, Προϊστάμενο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καί τόν πρόσφατα χειροτονηθέντα πρεσβύτερο Βίκτορα.
Συμπροσευχηθέντες ἦταν οἱ ὁμογάλακτοι: Σεβ. Μητροπ. Μυτιλήνης κ. Ἰάκωβος, Θεοφ. Ἐπίσκ. Βερενίκης κ. Χρυσόστομος, οἱ Πρωτοπρεσβύτεροι π. Μιχαήλ Κανιαδάκης καί π. Γεώργιος Λαδουκάκης, τό Δ.Σ. τῆς Ἑστίας, τό μέλος τῆς Ἑστίας καί Ἐπίτιμος Πρόεδρος τῶν Οφφικιαλίων τῆς Ἀδελφότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου “Παναγία ἡ Παμμακάριστος” κ. Γεράσιμος Φωκᾶς, καί πολλά ἄλλα μέλη τῆς Ἑστίας καί προσελθόντες πιστοί.
Κατά τή Θεία Λειτουργία τελέσθηκε τό καθιερωμένο Τρισάγιο ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν προαπελθόντων ἀοιδίμων: Ἱδρυτοῦ, Εὐεργετῶν, Ἐφόρων, Σχολαρχῶν, Καθηγητῶν καί μαθητῶν τῆς Ἱερᾶς Θεολογικῆς Σχολῆς Χάλκης.
Στή συνέχεια στήν Ἕδρα τῆς Ἑστίας τελέσθη ἡ εὐλογία καί ἡ κοπή τῆς Ἁγιοβασιλόπιττας, ὅπου ἐκπροσωπήθηκε ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπ. Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος ἀπό τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμ. π. Νεόφυτο Δοντᾶ.
Τό ἀποσταλέν ἀπό τόν Παναγιώτατον Πατριαρχικό Γράμμα, ἐπί τῇ ἑορτῇ τοῦ Ἱεροῦ Φωτίου, διάβασε ὁ Γ. Γραμματέας τῆς Ἑστίας κ. Δημήτριος Μπαλιάτσας.
Ὁ Πρόεδρος τῆς Ἑστίας κ. Νικόλαος Ξεξάκης, στόν χαιρετισμό του, μεταξύ ἄλλων, εἶπε:

«Ἡ Ἑστία Θεολόγων Χάλκης καί Φίλων αὐτῆς ἑορτάζει, μετά σεβασμοῦ καί εὐλαβείας, τήν ἱεράν μνήμην τοῦ Μεγάλου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἱεροῦ Φωτίου, τοῦ καί Ἀνιδρυτοῦ τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς τῆς Ἁγίας Τριάδος Χάλκης, ἡ ὁποία φιλοξενεῖ εἰς τόν χῶρον της τήν πνευματικήν καί εὐεργέτιδα Τροφόν Χαλκίτιδα Θεολογικήν Σχολήν. Ὁ Μέγας Φώτιος διά τῆς πολυσχιδοῦς δράσεως, τοῦ οἰκουμενικοῦ πνεύματος, τοῦ ἀγωνιστικοῦ καί φλογεροῦ φρονήματός του διέγραψε λαμπράν τροχιάν εἰς τό πνευματικόν στερέωμα τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς θεολογίας, φωτίζων καί ἐμπνέων, διά μέσου τῶν αἰώνων, τό ὀρθόδοξον πλήρωμα. Κατακλείων, εὔχομαι ὅπως ὁ Τριαδικός Θεός τηρῇ ὑπό τήν σκέπην καί εὐλογίαν Του τόν πανίερον Οἰκουμενικόν Θρόνον, τήν σεβαστήν Ἐφορείαν τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Τριάδος Χάλκης, τήν Τροφόν Χαλκίτιδα Σχολήν καί τήν Ἑστίαν μας. Ὁλοθύμους ἀναπέμπω ἱκεσίας πρός τήν παναγίαν Τριάδα διά τήν ἐπαναλειτουργίαν τῆς πνευματικῆς Τροφοῦ καί εὐεργέτιδος Θεολογικῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης».
Ἀκολούθησε ἡ εὐλογία τῆς Ἁγιοβασιλόπιττας ἀπό τόν Θεοφ. Ἐπίσκ. Βερενίκης κ. Χρυσόστομον, ἡ κοπή ἀπό τόν Θεοφιλέστατο, Πρόεδρο καί Γ. Γραμματέα καί ἡ διανομή ἀπό τόν Σεβ. Μητροπ. Μυτιλήνης κ. Ἰάκωβο.
Περί ὥρα 1.30 μ.μ. ἔλαβε χώρα ἡ συνεστίαση στό Ἑστιατόριο «Ο ΤΕΛΗΣ» στήν Π. Πεντέλη, ὅπου ὁ Σεβ. Μητροπ. Μυτιλήνης κ. Ἰάκωβος εὐλόγησε ἄλλη Ἁγιοβασιλόπιττα, προσφορά νέου μέλους τῆς Ἑστίας, τοῦ κ. Ἀναστάσιου Βαζάκα.
Ὁμολογουμένως τό διήμερο τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων ἔληξε μέ μεγάλη ἐπιτυχία.
Καλή Χρονιά!









