Ὁλοκληρώθηκαν οἱ ἐργασίες τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ἡ ὁποία συνῆλθε ἀπό τή 14η ἕως καί σήμερα, 16η μηνός Ἀπριλίου 2026, ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Σεβ. Ἀρχιεπισκόπου Αὐστραλίας κ.κ. Μακαρίου, γιά τήν τακτική Συνεδρία της τήν περίοδο τοῦ Πεντηκοσταρίου. Ἡ Ἱερά Σύνοδος μελέτησε διεξοδικῶς τά θέματα τῆς Ἡμερησίας Διατάξεως καί ἔλαβε τίς δέουσες ἐκκλησιαστικές καί κανονικές ἀποφάσεις.
Μεταξύ ἄλλων, τή Σύνοδο ἀπασχόλησε τό φαινόμενο τῆς αὐξανομένης τάσεως ὁρισμένων κληρικῶν νά αὐτοπροβάλλονται στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως ὡς κήρυκες καί διδάσκαλοι, ζηλοῦντες τή δόξα τῶν σύγχρονων λεγομένων influencers μᾶλλον, παρά ἐκφράζοντες ἀγωνία γιά τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Ὑπενθυμίζεται ὅτι τό κήρυγμα καί ἡ διδασκαλία εἶναι κυρίως καί πρωτίστως εὐθύνη τοῦ Ἐπισκόπου. Γιά τόν λόγο αὐτό, ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος θά ἀποστείλει Συνοδική Ἐγκύκλιο σέ ὅλους τούς κληρικούς καί μοναχούς τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας μέ συγκεκριμένες κατευθύνσεις, οὕτως ὥστε νά σταματήσει τό φαινόμενο αὐτό τῆς ἐκκοσμικεύσεως πού περισσότερο ἐκθέτει, παρά προβάλλει, τήν Ἐκκλησία καί τήν ποιμαντική διακονία.

Τέλος, ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος εὔχεται γιά τήν εἰρήνη τοῦ σύμπαντος κόσμου, ἀλλά κυρίως γιά τήν εἰρήνη στίς ψυχές ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἄλλωστε παρακαλοῦμε καί σέ κάθε Θεία Λειτουργία: «ὑπέρ τῆς ἄνωθεν εἰρήνης καί τῆς σωτηρίας τῶν ψυχῶν ἡμῶν».

Σύδνεϋ, 16 Ἀπριλίου 2026.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἱερᾶς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου
Αυστραλίας Μακάριος: «Οι Ακολουθίες να γίνονται στα Ελληνικά. Δεν ξεχνούμε την ταυτότητά μας»
Με τα χαρακτηριστικά λόγια: «Αν η Εκκλησία χάσει την ελληνικότητά της, τότε καήκαμε. Εμείς κρατούμε!», ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος υπογράμμισε τη βαθειά σύνδεση της Ορθόδοξης λατρευτικής ζωής με την ελληνική γλώσσα, ιδιαιτέρως στην Ελληνική Διασπορά, όπου η Εκκλησία αποτελεί βασικό πυλώνα διαφυλάξεως της εθνικής ταυτότητας και πνευματικής κληρονομιάς.
«Δεν ξεχνούμε την ταυτότητά μας», επεσήμανε με έμφαση ο Σεβασμιώτατος κατά την εν λόγω παρέμβασή του, η οποία έγινε στο τέλος του Εσπερινού της Αποκαθηλώσεως, τη Μ. Παρασκευή, στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου Fawkner, στην Ιερά Επισκοπή Χώρας.
Αναλυτικότερα, ο Αρχιεπίσκοπος κ.κ. Μακάριος τόνισε ότι οι Ιερές Ακολουθίες θα πρέπει να διατηρήσουν στον πυρήνα τους την ελληνική γλώσσα, σημειώνοντας: «Εμείς εδώ είμαστε Έλληνες. Ποιος δεν καταλαβαίνει Ελληνικά από ‘δώ; Δεν μου άρεσε που η Ακολουθία είναι μοιρασμένη μισά Ελληνικά και μισά Αγγλικά. Είμαστε Έλληνες και πρέπει να το κρατήσουμε και να το τηρήσουμε. Διότι αν η Εκκλησία χάσει την ελληνικότητά της, τότε καήκαμε. Εμείς κρατούμε!».
Παράλληλα, ο Σεβασμιώτατος αναγνώρισε την ανάγκη περαιτέρω στελεχώσεως των ιερών αναλογίων, καθώς και προσεγγίσεως των νέων από την Εκκλησία, με σεβασμό, όμως, και αδιαπραγμάτευτη μέριμνα για τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας στη λειτουργική. «Έχουμε ανάγκες», σημείωσε, «αλλά θα βρούμε ψάλτες να ψάλλουν Ελληνικά. Και να βάζουμε και λίγα Αγγλικά για τα παιδιά μας, για να τα φέρουμε στην Εκκλησία. Αλλά όχι μισά – μισά. Δεν ξεχνούμε την ταυτότητά μας. Και χαίρομαι που το καλοδέχεστε και το τιμάτε».
