Με την δέουσα εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια και λαμπρότητα τελέστηκε το Σάββατο του Ακαθίστου, 28 Μαρτίου 2026, Διορθόδοξο Συλλείτουργο στον Μητροπολιτικό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Βρυξελλών, επ’ ευκαιρία της επετείου των 1400 ετών (626–2026) από την πρώτη ψαλμώδηση του Ακαθίστου Ύμνου προς την Υπεραγία Θεοτόκο στην Βασιλεύουσα.
Το συλλείτουργο αποτέλεσε έκφραση τιμής και ευγνωμοσύνης προς την Υπεραγία Θεοτόκο, υπενθυμίζοντας το ιστορικό γεγονός κατά το οποίο ο πιστός λαός, όρθιος, ανέπεμψε τον Ακάθιστο Ύμνο ως ευχαριστία.

Της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, με συλλειτουργό τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Απολλωνιάδος κ. Ιωακείμ, και με την συμμετοχή πολυάριθμων κληρικών της Μητροπόλεως, καθώς και εκπροσώπων των διαφόρων ορθοδόξων παρουσιών στο Βέλγιο.
Την ιερά ακολουθία πλαισίωσαν χορωδίες διαφόρων λειτουργικών και εθνικών παραδόσεων, ενώ πλήθος πιστών προσήλθε για να συμμετάσχει προσευχητικά στην εορτή.

Ομιλητής ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Ιωάννης Lena, ο οποίος μεταξύ άλλων χαρακτήρισε τον Ακάθιστο Ύμνο ως αριστούργημα πίστεως και ποιήσεως, υπογραμμίζοντας ότι επί 1400 έτη αποτελεί αδιάλειπτη πηγή προσευχής, παρηγοριάς και ελπίδος για τους πιστούς.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ακολούθησε εόρτιο κέρασμα στην παρακείμενη αίθουσα, παρουσία του Σεβασμιωτάτου, του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού.
Η επέτειος αυτή ανέδειξε για ακόμη μία φορά τη διαχρονική αξία και την πνευματική δύναμη του Ακαθίστου Ύμνου, ο οποίος παραμένει ζωντανό σύμβολο πίστεως και ελπίδος στην καρδιά της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


Ετήσια Πανήγυρη της Ενορίας Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ουτρέχτης
Με λαμπρότητα και πνευματική κατάνυξη εορτάστηκε την Τετάρτη 25 Μαρτίου 2026 η ετήσια πανήγυρη της Ενορίας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Ουτρέχτη. Η μεγάλη θεομητορική εορτή, σε συνδυασμό με την επέτειο της Ελληνικής Παλιγγενεσίας, προσέδωσε ιδιαίτερο χαρακτήρα χαράς και συγκίνησης στην εορταστική αυτή σύναξη της ορθόδοξης κοινότητας.
Των ιερών ακολουθιών προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας.
Στο τέλος της Δοξολογίας, ο Σεβασμιώτατος προέβη στη χειροθεσία σε Πρωτοπρεσβύτερο του ιερατικώς προϊσταμένου της Ενορίας π. Αλεξάνδρου Πιτσικάκη, αναγνωρίζοντας την προσφορά και τη διακονία του. Επίσης, χειροθέτησε σε Αναγνώστες τον Πρωτοψάλτη της Ενορίας και δύο ιερόπαιδες, ενισχύοντας τη λειτουργική ζωή της κοινότητας.

Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία παρέστησαν η Εξοχωτάτη Πρέσβυς της Ελλάδος στη Χάγη κα Αικατερίνη Γκίνη, ο Εξοχώτατος Πρέσβυς της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Βασίλειο της Ολλανδίας κ. Σπυρίδων Αττάς, καθώς και Αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος και μέλη της ορθόδοξης κοινότητας.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος ανέγνωσε την ευχή επί των κολλύβων και τέλεσε την Πανηγυρική Δοξολογία για την Εθνική Παλιγγενεσία, τιμώντας τους αγώνες του Έθνους και αναδεικνύοντας τη σημασία της πίστεως και της ελευθερίας.




Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου στην Αμβέρσα
Με λαμπρότητα τελέστηκε η ετήσια πανήγυρη της ιστορικής και μεγαλωνύμου ενορίας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αμβέρσης, την Τρίτη 24 και την Τετάρτη 25 Μαρτίου 2026.
Το εσπέρας της 24ης Μαρτίου τελέστηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βελγίου και Εξάρχου Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρου, με τη συμμετοχή κληρικών της Μητροπόλεως.
Στο κήρυγμά του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο μεγάλο κεφάλαιο της σωτηρίας του ανθρώπου, που είναι ο Ευαγγελισμός της Υπεραγίας Θεοτόκου, και στο μεγαλείο της υπακοής της «Νέας Εύας», η οποία διόρθωσε την ανυπακοή της πρώτης Εύας. Στο τέλος, ευχαρίστησε τους ιερείς για την παρουσία τους, τον ιεροψάλτη του ναού, τους εκκλησιαστικούς επιτρόπους και τις κυρίες του φιλανθρωπικού της ενορίας για τη διακονία τους και την προετοιμασία της πανηγύρεως.

Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής, Τετάρτη 25 Μαρτίου, τελέστηκαν ο πανηγυρικός Όρθρος, η αρχιερατική Θεία Λειτουργία και η Δοξολογία για την επέτειο της ενάρξεως της Ελληνικής Επαναστάσεως, των οποίων προεξήρχε, προφρόνως ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του Μητροπολίτου Βελγίου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Τανάγρας κ. Απόστολος, Διευθυντής του Γραφείου της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη συμμετοχή των ιερέων του ναού και κληρικών της Μητροπόλεως.
Στο τέλος της Δοξολογίας, ο ιερουργών Αρχιερεύς αναφέρθηκε στη διπλή εορτή για τους Ελληνορθοδόξους: την εκκίνηση της Θείας Οικονομίας με τη σάρκωση του Λόγου του Θεού στα σπλάχνα της Υπεραγίας Θεοτόκου και την έναρξη του αγώνος της ανεξαρτησίας του Γένους των Ελλήνων. Αναφέρθηκε, επίσης, σε πρότυπα ηρώων που θυσίασαν τα πάντα για την ελευθερία της πατρίδος από τα δεινά της δουλείας, όπως η Θεοτόκος θυσιάστηκε για την ελευθερία της ανθρωπότητας από τα δεσμά του θανάτου.

Ακολούθως, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη Βελγίου για την κανονική του άδεια, τον ιερατικώς προϊστάμενο της ενορίας, Πρωτοσύγκελλο της Μητροπόλεως και συντοπίτη του από την Καβάλα, για την υποδοχή και τη φιλοξενία, τους συλλειτουργούς ιερείς και τον διάκονο, και ευχήθηκε στους πιστούς την ευλογία της Υπεραγίας Θεοτόκου και ειρήνη στον κόσμο.
Την πανήγυρη τίμησαν, μεταξύ των πιστών της ενορίας και των πιστών από τις γύρω περιοχές του Βελγίου και της Ολλανδίας, ο Εξοχώτατος Επίτιμος Πρόξενος της Ελλάδος στη Γάνδη και τη Φλάνδρα, Δρ. Mark Janse, ομότιμος καθηγητής γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου της Γάνδης με ειδικότητα στην Καππαδοκική διάλεκτο, ο Άρχων του Οικουμενικού Πατριαρχείου Δρ. Κωνσταντίνος Βαμβακάς και η σύζυγός του Μαρίνα.

Στη δεξίωση που ακολούθησε τη Δοξολογία, ο Επίτιμος Πρόξενος έλαβε τον λόγο και αναφέρθηκε στη σημαντική διπλή εορτή για την Εκκλησία και το Γένος. Εξέφρασε τον θαυμασμό του για τους αγωνιστές του 1821 και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η Ελληνική Επανάσταση δεν δημιούργησε απλώς ένα ακόμη ευρωπαϊκό κράτος, αλλά αναγέννησε την κοιτίδα του ευρωπαϊκού πολιτισμού και όλα όσα αυτή φέρει από τη μακραίωνη ιστορία της.
Το εσπέρας της ίδιας ημέρας τελέστηκε ο μεθέορτος Εσπερινός και το κτιτορικό μνημόσυνο για τους ιδρυτές, με πρώτο τον αοίδιμο Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντίνο Ε΄, στα χρόνια του οποίου δημιουργήθηκε η ενορία, τον Νοέμβριο του 1900, καθώς και για τους μακαριστούς Μητροπολίτες, ιερείς και ευεργέτες της ενορίας.



Συλλείτουργο της Δ΄ Κυριακής των Νηστειών στο Ρότερνταμ
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και πνευματική κατάνυξη τελέστηκε την Κυριακή 22 Μαρτίου 2026, στη μεγαλούπολη του Ρότερνταμ, όπου εδρεύει ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Νικολάου, το καθιερωμένο συλλείτουργο της Δ΄ Κυριακής των Νηστειών. Η ετήσια αυτή εκκλησιαστική σύναξη έχει πλέον καθιερωθεί ως ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τους ορθοδόξους πιστούς που διαβιούν στην Ολλανδία, προσφέροντας την ευκαιρία για κοινή προσευχή, πνευματική ενίσχυση και σύσφιξη των δεσμών ενότητας.
Της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, πλαισιούμενος από τον Ιερομόναχο Ιάκωβο Σιμωνοπετρίτη, καθώς και από κληρικούς οι οποίοι διακονούν τις ποικίλες ορθόδοξες ενορίες και κοινότητες της χώρας. Η παρουσία του Σεβασμιωτάτου, προσέδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα και ενότητα στην ιερά σύναξη.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη συμβολή των ιερών χορωδιών, οι οποίες διακόνησαν με ευλάβεια και υψηλό αισθητικό ήθος το ιερό αναλόγιο. Συγκεκριμένα, η ελληνόφωνη βυζαντινή χορωδία του Ναού, καθώς και η ρουμανόφωνη και ολλανδόφωνη χορωδίες, απέδωσαν τους ιερούς ύμνους στις αντίστοιχες γλώσσες, αναδεικνύοντας με τον πλέον εύγλωττο τρόπο την οικουμενικότητα της Ορθόδοξης λατρείας. Η αρμονική συνύπαρξη διαφορετικών γλωσσικών και πολιτισμικών εκφράσεων κατέδειξε έμπρακτα ότι η ενότητα της πίστεως υπερβαίνει κάθε επιμέρους διαφοροποίηση.
Στην πανηγυρική αυτή Θεία Λειτουργία παρέστησαν, μεταξύ άλλων, η Εξοχωτάτη Πρέσβυς της Ελλάδος στη Χάγη κα Αικατερίνη Γκίνη, ο Εξοχώτατος Πρέσβυς της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Βασίλειο της Ολλανδίας κ. Σπυρίδων Αττάς, ο Εξοχώτατος Πρέσβυς της Ρουμανίας στο Βασίλειο των Κάτω Χωρών κ. Nicolae Comănescu, αξιωματικοί που υπηρετούν στο ΝΑΤΟ, καθώς και εκπρόσωποι της ελληνικής και της ευρύτερης ορθόδοξης παρουσίας στη χώρα. Η συμμετοχή τους υπογράμμισε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της εκδήλωσης ως σημείου συνάντησης όχι μόνο εκκλησιαστικού, αλλά και ευρύτερα κοινοτικού και πολιτισμικού.

Κατόπιν αδείας και ευλογίας του Σεβασμιωτάτου, τον λόγο έλαβε ο Πρωτοπρεσβύτερος κ. Andrey Kordochkin, ο οποίος, με αφορμή την ημέρα που είναι αφιερωμένη στον Όσιο Ιωάννη της Κλίμακος, αναφέρθηκε στη σημασία της πνευματικής ανόδου και της καλλιέργειας των αρετών στη ζωή του πιστού. Με λόγο μεστό και ουσιαστικό, κάλεσε τους παρισταμένους να εντείνουν τον πνευματικό τους αγώνα κατά την περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, έχοντας ως πρότυπο την ασκητική διδασκαλία του Οσίου.
Στο πέρας της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι συνέβαλαν στην άρτια προετοιμασία και την ευπρεπή τέλεση της ιεράς ακολουθίας, καθώς και προς το πλήθος των πιστών που προσήλθαν από διάφορες περιοχές της Ολλανδίας. Ιδιαιτέρως υπογράμμισε τη σημασία της παρουσίας πιστών προερχομένων από διαφορετικές ορθόδοξες παραδόσεις και πολιτισμικά περιβάλλοντα, ως ζωντανή μαρτυρία της ενότητας της Ορθοδοξίας μέσα στη διασπορά.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ακολούθησε δεξίωση στην αίθουσα του Ναού, όπου οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν, να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν σκέψεις και εμπειρίες μέσα σε κλίμα αδελφοσύνης, αγάπης και πνευματικής χαράς. Η σύναξη αυτή ολοκληρώθηκε αφήνοντας σε όλους την αίσθηση της ενότητας, της ελπίδας και της ενδυνάμωσης στην κοινή πορεία της πίστεως.



Διορθόδοξη Θεία Λειτουργία επ’ ευκαιρία της 1400ης επετείου του Ακαθίστου Ύμνου εις την Θεοτόκον (626-2026)

