ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΝΗΣΩΝ
Ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Γέρων Πριγκηποννήσων κ. Δημήτριος, σήμερον Κυριακήν, Γ’ Νηστειών, 15ην τρ. μηνός Μαρτίου, της Σταυροπροσκυνήσεως, μεσούσης της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, προέστη της Θ. Λειτουργίας εν τω Καθεδρικώ Ι. Ναώ της Παναγίας της Ελεούσης Πριγκήπου, ιερουργήσας ωσαύτως εν τω Κοινοτικώ Ι. Ναώ του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου της Νήσου Αντιγόνης της κατ’ αυτόν Επαρχίας, την παρελθούσα Κυριακήν Β’ Νηστειών, 8ην ιδίου.
Εχοροστάτησε δε κατά την Ι. Ακολουθίαν της Β’ Στάσεως των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου, την Παρασκευήν, 6ην Μαρτίου, την μέν πρωΐαν,εν τω Ι. Ναώ του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου Αντιγόνης, το δ’εσπέρας, εν τω Καθεδρικώ Ναώ της Πριγκήπου.
Εχοροστάτησε δ’ επίσης εν τω Ι. Ναώ του Αγίου Νικολάου της Νήσου Χάλκης, κατά την Γ’ Στάσιν των Χαιρετισμών, το εσπέρας της Παρασκευής, 13ης Μαρτίου.

Ο Ποιμενάρχης μας, την Δευτέραν, 9ην Μαρτίου, εορτήν των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων των εν Σεβαστεία, παρέστη συμπροσευχόμενος από του Ι. Βήματος του Καθεδρικού Ναού της Παναγίας της Ελεούσης Πριγκήπου, μετά του Σεβ. Μητροπολίτου Σαράντα Εκκλησιών κ. Ανδρέου, κατά την εν αυτώ τελεσθείσαν Θ.Λειτουργίαν των Προηγιασμένων, υπό του άγοντος τα ονομαστήρια αυτού Σεβ. Μητροπολίτου Φιλαδελφείας κ. Μελίτωνος.
Επηκολούθησε δεξίωσις και εόρτιον γεύμα.

Την δ’ επομένην, Δευτέραν, 10ην Μαρτίου, συνοδευόμενος υπό του Ιερολ. Διακόνου της Επαρχίας κ. Βασιλείου Καρατζίκου και της Ελλογ. Προέδρου της Εφοροεπιτροπής Πριγκήπου κ. Αγνής Νικολαΐδου, προσκληθείς υπό του Μουφτή των Νήσων κ. Adem Özdemir, παρέστη το εσπέρας, κατά το ειθισμένον ενδιάμεσον δείπνον των νηστησίμων ημερών του μηνός του Ραμαζανίου (iftar ),παρατεθέν εις την Λέσχην Ανατολής της Πριγκήπου, (Anadolu Kulübü), παρουσία των Αρχών και εκπροσώπων του λαού των Νήσων.
Και χθές, Σάββατον, 14ην Μαρτίου, την μεσημβρίαν, επεσκέφθησαν την έδραν της Ι. Μητροπόλεως, οι Ελλόγιμοι συντελεσταί του υπό την αιγίδα του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου 10ου Διεθνούς μαθητικού Συνεδρίου Λογοτεχνίας «ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΣΣΑ», γενόμενοι εγκαρδίως δεκτοί υπό του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου κ. Δημητρίου, υπό τους θόλους του Καθεδρικού Ναού της Παναγίας της Ελεούσης Πριγκήπου.

Οι εκλεκτοί ούτοι εκπρόσωποι των γραμμάτων και της Παιδείας, Καθηγηταί Πανεπιστημίων και Λυκείων, συνώδευσαν εις την Πόλιν και την Πρίγκηπον τριακοσίους νέους, προς τους οποίους και τους εκπαιδευτικούς των, ο Ποιμενάρχης μας απηύθυνε λόγους καταλλήλους τη περιστάσει, αλλά και νουθεσίας, λαβών αφορμήν από μίαν ενότητα του Συνεδρίου των που την ωνόμασαν «Όταν η κοινωνία ξεκουρδίζεται, έχουμε χρέος να ξυπνάμε χαράματα»!
Σημειωτέον, ότι οι νέοι προήρχοντο από 34 Λύκεια της Ελλάδος κυρίως αλλά και άλλων χωρών, όπως η Πόλις μας, η Ίμβρος, η Ν.Υόρκη, η Κύπρος, το Κογκό και το Γιοχάνεσμπουργκ.
Να λεχθή τέλος, ότι τον Ποιμενάρχην μας προσεφώνησαν ο Εντιμολ. Άρχων κ. Ιωάννης Δεμιρτζόγλου, δυναμικός Λυκειάρχης του ιστορικού Ζωγραφείου και η ακάματος σύζυγος αυτού Ευγεν. κυρία Άσπα Χασιώτη, Δρ Φιλολογίας και Διευθύντρια των εκπαιδευτηρίων «Μαντουλίδη».
Τους πολυάριθμους νέους μας συνώδευαν επίσης, μεταξύ άλλων, η Ελλογ. κα Δήμητρα Βουρδόγλου, Αναπλ. Σύμβουλος εκπαιδεύσεως,και ο Ελλογ. διαπρεπής Δημοσιογράφος και συγγραφεύς κος Παύλος Τσίμας, μετά του οποίου ο Ποιμενάρχης μας συνειργάσθη ενημερωτικώς κατά το παρελθόν.
Πρίγκηπος, 15 Μαρτίου 2026














