13.3 C
Athens
Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου, 2024

Ο ΥΜΑΘ Κώστας Γκιουλέκας στους Μουσουλμάνους της Θράκης

Ο ΥΜΑΘ Κ. Γκιουλέκας στη Θράκη (Χίλια Έβρου) μεταξύ των Μουσουλμάνων Αλεβιτών και η Συνθήκη της Λωζάννης 1923 για τις Μουσουλμανικές Μειονότητες εκτός Τουρκίας και τις μη Μουσουλμανικες Μειονότητες εντός Τουρκίας.

  1. Εισαγωγικά.

1α. Με πολλή ευχαρίστηση πληροφορούμαστε από τον τύπο (Εφημ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ, 18 Αυγούστου 2024, σελ. 6) τις ειδήσεις της εγκρίτου δημοσιογράφου Έλλης Μητακίδου για την παρουσία του ΥΜΑΘ Κ. Γκιουλέκα στα Χίλια Έβρου, όπου οι συμπολίτες μας Μουσουλμάνοι Αλεβίτες διοργανώνουν κάθε χρόνο παραδοσιακούς αγώνες πάλης με λάδι.

1β. Γράφει, συγκεκριμένα, η έγκριτη δημοσιογράφος: «Χίλια. Ένα αθλητικό γεγονός, αυτήν τη φορά, πραγματοποιήθηκε στο ύψωμα Χίλια στον Έβρο, μεταξύ των οικισμών Σιδηρώ και Ρούσσα. Οι Μουσουλμάνοι Αλεβίτες διοργανώνουν κάθε χρόνο τους παραδοσιακούς αγώνες πάλης με λάδι. Η συμμετοχή των αθλητών από διάφορες χώρες ήταν και φέτος πολύ μεγάλη, όπως και του κόσμου που έσπευσε – ιδιαίτερα την πρώτη ημέρα – να παρακολουθήσει τις εκδηλώσεις. Η πάλη με λάδι είναι ένα είδος ελληνορωμαϊκής πάλης, όπου οι παλαιστές παλεύουν λαδωμένοι. Στο εν λόγω μάλιστα άθλημα, όταν οι ώμοι του αντιπάλου ακουμπήσουν στο έδαφος, αυτός χάνει».

1γ. Και συνεχίζει η δημοσιογράφος: «Για πρώτη φορά σε αυτήν την αθλητική και θρησκευτική συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μία εβδομάδα μετά την εκδήλωση στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής, όπου και ακούστηκε το εμβατήριο του Κεμάλ, παρέστη εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης και συγκεκριμένα ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Κώστας Γκιουλέκας. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι διοργανωτές υποδέχτηκαν τον υφυπουργό με νταούλια, τα οποία έπαιζαν τον σκοπό του τραγουδιού «Μακεδονία ξακουστή του Αλεξάνδρου η χώρα», και τίμησαν την παρουσία του με μια αναμνηστική πλακέτα.

1δ. Και επιλέγει η Έλλη Μητακίδου, επιλέξει: «Ο κ. Γκιουλέκας, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, τόνισε ότι η Ελληνική Πολιτεία στέκεται στο πλευρό όλων των κατοίκων της περιοχής, επισημαίνοντας ότι στην Ελλάδα όλοι οι πολίτες απολαμβάνουν ισότιμα τα δικαιώματά τους, ενώ προέτρεψε τους νέους της περιοχής να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

  • Η Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, ισχύουσα απολύτως ως σήμερα, για τις Μουσουλμανικές Μειονότητες εκτός Τουρκίας και τις μη Μουσουλμανικές Μειονότητες εντός Τουρκίας.

2α. Ο ΥΜΑΘ τόνισε επιλέξει ότι «στην Ελλάδα όλοι οι πολίτες απολαμβάνουν ισότιμα τα δικαιώματά τους». Και εξέφρασε την μόνη αλήθεια. Διότι η ισοτιμία στα δικαιώματα των πολιτών όλων, ως συμπολιτών, συνιστά το α΄ και το ω΄ της Συνθήκης της Λωζάννης, του 1923 εντός Ελλάδος και στα πλαίσια του ευρωπαϊκού κεκτημένου, του σήμερα. Με την Συνθήκη αυτή, ισχυρή ως σήμερα, διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη Οθωμανική Αυτοκρατορία (1453-1923). Προέκυψε νέος, ο σημερινός γεωπολιτικός χάρτης της περιοχής μας, διεθνούς ισχύος. Πως αυτό; Με την ίδρυση νέων κρατών, της Τουρκίας, του Ιράκ και της Συρίας. Και οριοθετήθηκαν οριστικά τα χερσαία και θαλάσσια σύνορα μεταξύ Τουρκίας, ως νέου κράτους, Βουλγαρίας και Ελλάδος, αυτά που ισχύουν σήμερα (βλ. Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάννης «Τμήμα 1. Εδαφικοί όροι. Άρθρα 2,4,5,6,12,16).

2β. Βέβαια, επιπλέον, η Συνθήκη αυτή προσδιόρισε, ειδικώτερα, με σχολαστικότητα λεκτική, τα δίκαια των εντός και εκτός Τουρκίας μη Μουσουλμανικών και Μουσουλμανικών Μειονοτήτων (βλ. Άρθρα 37-45). Πουθενά, μα πουθενά, ο όρος της σημερινής τουρκικής προπαγάνδας για «Τουρκικές Μειονότητες» εκτός Τουρκίας. Παντού, μα παντού, ο λόγος στο επίσημο κείμενο της Συνθήκης για «Μουσουλμανικές Αρχές και Μειονότητες» απαγορεύεται ρητά, μα ρητά, η σημερινή Τουρκία να αναμειγνύεται «στις Μουσουλμανικές Μειονότητες εκτός Τουρκίας» (Άρθρα 27 και 30).

  • Οι εκδηλώσεις στα Χίλια σε αντιπαραβολή με τις όμοιες στην Κομοτηνή.

3α. Και γιατί αναφερθήκαμε στην Συνθήκη της Λωζάννης στην περίπτωση των δηλώσεων Κ. Γκιουλέκα στα Χίλια; Διότι, καθώς μας πληροφορεί η δημοσιογράφος, στην σχετική όμοια «εκδήλωση στην κεντρική πλατεία Κομοτηνής ακούστηκε το εμβατήριο του Κεμάλ». Εις ένδειξη, ασφαλώς, της γνωστής προπαγανδιστικής τουρκικής μηχανής, ότι στην Ελληνική Θράκη διαβιώνει όχι Μουσουλμανική αλλά «Τουρκική Μειονότητα». Το τραγελαφικό, ιστορικώς, της υποθέσεως είναι ότι ο Κεμάλ Ατατούρκ και οι Νεότουρκοι έχουν καταδιώξει και αφανίσει, σχεδόν, τους μη σουνίτες Μουσουλμάνους, δηλαδή σιΐτες, Αλαβίτες, σούφοι και άλλους. Πώς αυτό; Στα πλαίσια εξουδετέρωσης του οθωμανικού χαλιφάτου. Η Ηγεσία αναγκάστηκε να καταφύγει στην Ελληνική Θράκη για ασφάλεια και εκείθεν μετανάστευσε στην Αίγυπτο.

3β. Φυσικά, να μην αναφερθούμε και στις άλλες, πολύ γνωστές, παρασπονδίες της σημερινής Τουρκίας από το 1923 ως το 1924, σήμερα, της Συνθήκης μας για τις εντός Τουρκίας μη Μουσουλμανικές Μειονότητες Ρωμηών, Αρμενίων, Ασσυρίων και άλλων, ιδιαίτερα στο κεφάλαιο του σεβασμού των Ιερών Τόπων Λατρείας, στην Κωνσταντινούπολη, στα περίχωρά της και στα νησιά Ίμβρος και Τένεδος, για τα οποία ειδικός λόγος προστασίας των εδώ Ρωμηών στο περίφημο Άρθρο 14.

3γ. Π.χ. για τα σημερινά, οι μετατροπές σε Τζαμιά των εμβληματικών Ιερών Τόπων Λατρείας των Ορθοδόξων – και δη Ρωμηών – της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως (2020) και τώρα, το 2024, της περιφήμου Ι. Μονής της Χώρας, είναι δηλωτικές του «σεβασμού» της σημερινής Τουρκίας στα θρησκευτικά δικαιώματα των μη Μουσουλμανικών Μειονοτήτων, με αυτές τις «προσβολές» που θίγουν τα εσώψυχα των μελών των μη Μουσουλμανικών Μειονοτήτων εντός Τουρκίας.

  • Συμπέρασμα. Θεωρείται, ως εκ τούτων όλων, μηνυματική η παρουσία του ΥΜΑΘ Κ. Γκιουλέκα στα ΧΙΛΙΑ, μεταξύ των συμπολιτών μας Μουσουλμάνων Αλεβιτών στην Ελληνική Θράκη. Όχι μία αλλά ΧΙΛΙΕΣ φορές πρέπει να εκπέμπονται τέτοια μηνύματα αλήθειας.

Εκ του Ιδρύματος Εθνικού και Θρησκευτικού Προβληματισμού του Μελάθρου Αναστασίου – Ιουλίας Μπίλλη, Θεσσαλονίκης.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ