Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Ο αγαπητός μου μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ «διέρρηξε τα ιμάτιά του» για την τέλεση του μυστηρίου του Βαπτίσματος δύο τέκνων ομοφυλόφιλου ζεύγους υπό του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου.
Εξέδωσε ανακοινωθέν – πανταχούσα και εκραύγασε πως «η συγκεκριμένη ιερατική πράξις του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου και η ουσιαστική επιβράβευσις των αμεταμελήτων σοδομιτών και η προβολή αυτών εν μέση Εκκλησία, ως δήθεν «θεοσεβών προσώπων», που βαπτίζουν ορθοδόξως τα τέκνα τους, και η κατά συνέπειαν αμνήστευσις του θανασίμου κακουργήματος του σοδομισμού και της ανατροπής της ανθρωπίνης οντολογίας και φυσιολογίας, προσβάλλει ευθέως την ανθρωπολογίαν και την σωτηριολογίαν της Μιάς Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας και οδηγεί τον συγκεκριμένον Ιεράρχην υπόδικον ενώπιον των Ιερών Κανόνων και του Κυρίου της Εκκλησίας, διότι διά της εμπράκτου «διδαχής» του ακύρωσε το σχετικό σωτηριώδες ένταλμα της Αγίας Γραφής».
Εν τέλει, ο Πειραιώς Σεραφείμ κάλεσε τον Αμερικής Ελπιδοφόρο να ζητήσει «την συγγνώμην του Παναγίου Κυρίου της Εκκλησίας και του Εκκλησιαστικού Σώματος».
Υπάρχουν, όμως, μερικά ερωτήματα, εύλογα νομίζω, που θα ήθελα να θέσω υπ’ όψιν του αγίου Πειραιώς:
1. Στις 24 Οκτωβρίου 2021, δηλαδή πριν λίγους μήνες, οι ηθοποιοί Μιχάλης Οικονόμου και Γιώργος Μακρής, βάφτισαν τον γιο τους στον Ι. Ναό Αγίου Νικολάου Ραγκαβά, στην Πλάκα, που είναι ναός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Το μυστήριο τέλεσε ο εφημέριος του ναού π. Αλέξανδρος Καριώτογλου. Παρ’ ότι το γεγονός δημοσιοποιήθηκε και πολλά έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα το αναπαρήγαγαν και μάλιστα το επέκριναν, δεν είδαμε ο άγιος Πειραιώς να παίρνει ανάλογη θέση όπως αυτή που πήρε τώρα όταν έκανε το ίδιο ο Αμερικής Ελπιδοφόρος.
2. Οι δύο παραπάνω βαπτίσεις, που έτυχαν, ως εκ της …φύσεώς τους, μεγάλης δημοσιότητος, αποτελούν για τον άγιο Πειραιώς έγκυρα μυστήρια της Εκκλησίας ή με βάση την όλη λογική του περί ομοφυλοφίλων είναι άκυρα και επομένως τα παιδιά είναι αβάπτιστα;
3. Ο ίδιος ο άγιος Πειραιώς επιτρέπει, εξ όσων γνωρίζουμε, στην επαρχία του την λεγόμενη «γαμοβάφτιση», δηλαδή την νεοφανή πρακτική να τελείται πρώτα το μυστήριο του γάμου και αμέσως μετά το βάπτισμα του τέκνου/ων. Πώς το δικαιολογεί αυτό η νομοκανονική και θεολογική του περί μυστηρίων θεώρησις;
4. Η «παραδοσιακή» οικογένεια είτε το θέλουμε είτε όχι έχει παρέλθει προ πολλού. Επί παραδείγματι: Δεν βαφτίζει η Εκκλησία το παιδί μιας άγαμης μητέρας, η οποία Κύριος οίδε πώς απέκτησε το τέκνο της (είτε από τράπεζα σπέρματος είτε «εξ υφαρπαγής» κ.ο.κ.); Μιλάμε για τις πολλές, πλέον, περιπτώσεις άγαμων μητέρων, οι οποίες συνειδητά επιλέγουν να μεγαλώσουν ένα ή περισσότερα παιδιά μόνες τους, χωρίς πατέρα. Με βάση την θεολογική λογική του αγίου Πειραιώς («να στερηθούν το ζωοποιό χάδι της μητέρας και την στιβαρά προσωπικότητα του πατέρα, να στερηθούν δηλαδή τα πρότυπα της ζωής»), μήπως και αυτά τα παιδιά δεν θα έπρεπε να βαπτίζονται;
5. Δε νομίζω να διαφεύγει του αγίου Πειραιώς ότι πριν λίγο καιρό αναπληρωτής επικεφαλής του Συνοδικού Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Βάχτανγκ Κιπσίτζε, δήλωσε ότι η παρένθετη μητρότητα είναι «ηθικά απαράδεκτη» και «η νέα αυτή αναπαραγωγική τεχνολογία ταπεινώνει τις γυναίκες που γίνονται παρένθετες μητέρες». Ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Εκκλησίας πιστεύει ότι τέτοια μητρότητα παραβιάζει τους ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς που δημιουργούνται μεταξύ μητέρας και παιδιού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σύμφωνα με τα παραπάνω μήπως δεν πρέπει να βαφτίζονται και τα παιδιά που προέρχονται από παρένθετη κύηση; Γιατί αυτό κάνει η Ρωσική Εκκλησία. Δεν τα βαφτίζει. Στην Ελλάδα, όμως, δεν ισχύει το ίδιο. Πολύ θα θέλαμε να μας διαφωτίσει σχετικώς ο άγιος Πειραιώς.
6. Άραγε, αυτό που τόση γλαφυρότητα περιγράφει ο Πειραιώς Σεραφείμ, με αφορμή την βάφτιση των τέκνων ζεύγους ομοφυλοφίλων υπό του Αμερικής Ελπιδοφόρου, ότι, δηλαδή, η τέλεση του μυστηρίου ήταν «ουσιαστική επιβράβευσις των αμεταμελήτων σοδομιτών και η προβολή αυτών εν μέση Εκκλησία, ως δήθεν «θεοσεβών προσώπων», που βαπτίζουν ορθοδόξως τα τέκνα τους, και η κατά συνέπειαν αμνήστευσις του θανασίμου κακουργήματος του σοδομισμού», αποτελεί επιχείρημα μόνο για τους ομοφυλόφιλους; Δεν υπάρχουν «αμεταμέλητοι σοδομίτες» ετεροφυλόφιλοι των οποίων τα τέκνα βαπτίζονται πανηγυρικά; Εκεί πώς η Εκκλησία διακρίνει τα πνεύματα;
7. Η όλη προβολή της βάπτισης υπό του Αμερικής Ελπιδοφόρου, υπήρξε ανάλογη με βαπτίσεις τέκνων ετεροφυλοφίλων της showbiz και των celebrities γενικότερα. Πώς και γιατί εκεί η Εκκλησία «επέτρεψε» την εκφυλιστική κοσμική διάσταση του μυστηρίου και μάλιστα ανεπιστρεπτί πλέον;
Αυτά τα ολίγα προς τον άγιο Πειραιώς, πάντοτε βαθυσεβάστως.