Το ενδιαφέρον, όμως, στο κείμενο αυτό είναι αυτά που γράφει ο κληρικός της Πάτρας για τα όσα είπε ο μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος κατά την συνεδρίαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για το Ουκρανικό.
Γράφει, λοιπόν, ο Αναστάσιος Γκοτσόπουλος:
«Θὰ ἤθελα νὰ σταθῶ λίγο περισσότερο στὴν ἐνώπιον τῆς Συνόδου δήλωση τοῦ Μητροπολίτου μας. Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας εἶπε: «ἂν οἱ Ρῶσοι εἶχαν ἔρθει στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης δὲν θὰ εἶχε δώσει αὐτοκεφαλία ὁ Πατριάρχης στὴν Οὐκρανία». Δυστυχῶς ὁ Ποιμενάρχης μας ἔχει ἀπόλυτο δίκιο. Ἡ δήλωση αὐτὴ εἶναι πέρα γιὰ πέρα σωστὴ –δυστυχῶς! Ἂν εἶχαν πάει οἱ Ρῶσοι στὴν Κρήτη δὲν θὰ ἔδινε αὐτοκεφαλία στὴν Οὐκρανία. Αὐτὸ τὸ εἶχε ὑποσχεθεῖ ὁ ἴδιος ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος στὸν Πατριάρχη Μόσχας στὸ Σαμπεζὺ τῆς Γενεύης κατὰ τὴν τελευταία πρὸ τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης Σύναξη τῶν Προκαθημένων (Ἰανουάριος 2016), ὅπως τὸ ἔχουν δηλώσει σὲ ἐπιστολὲς τους ὁ Πατριάρχης Σερβίας καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Τσεχίας καὶ Σλοβακίας. Μάλιστα, Ἕλληνας ἐπίσκοπος ποὺ ὑπεραμύνεται τῶν δικαίων τοῦ Πατριαρχείου μοῦ περιέγραψε ἀκριβῶς τί ἔγινε στὸ Σαμπεζὺ τὸν Ἰανουάριο 2016: στὴ Σύναξη τῶν Προκαθημένων ὁ Μόσχας ἦταν ἐντελῶς ἀρνητικὸς γιὰ τὴν Πανορθόδοξη καὶ ἔτσι φαινόταν ὅτι ἡ Σύναξη ὁδηγεῖτο σὲ ἀδιέξοδο. Στὸ διάλειμμα, πίνοντας καφὲ στὸ σαλόνι, λέει ὁ Οἰκουμενικὸς στὸν Μόσχας ἐνώπιον τῶν ἄλλων Προκαθημένων: «ἔλα ἐσὺ στὴν Κρήτη καὶ δὲν θὰ πειράξω ἐγὼ τὴν Οὐκρανία!». Συμφώνησε σὲ αὐτὸ ὁ Μόσχας, μπῆκαν ἀγαπημένοι στὴν αἴθουσα διασκέψεων, καὶ ἀνακοίνωσαν τὴ διεξαγωγὴ τῆς Πανορθοδόξου στὴν Κρήτη! Τελικὰ ὅμως ἡ Μόσχα ὄχι μόνο δὲν πῆγε στὴν Κρήτη γιὰ νὰ διατρανώσει τὴν πρωτοκαθεδρία τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, ἀλλὰ 6 μῆνες μετὰ τὴν Κρήτη μὲ ἀφορμὴ τὰ γενέθλια τοῦ Κυρίλλου διοργάνωσε ἀντι-Σύναξη Προκαθημένων μὲ ντεκὸρ ποὺ θύμιζε τὴν Πανορθόδοξη. Αὐτὸ ξεχείλησε τὴν ὀργὴ τοῦ Φαναρίου…
Σὲ αὐτὸ ἀναφέρθηκε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας ὅταν εἶπε: «ἂν οἱ Ρῶσοι εἶχαν ἔρθει στὴ Σύνοδο τῆς Κρήτης δὲν θὰ εἶχε δώσει αὐτοκεφαλία ὁ Πατριάρχης στὴν Οὐκρανία».
Εἶπα, ὅμως «δυστυχῶς αὐτὸ εἶναι ἀλήθεια». Γιατί «δυστυχῶς»; Διότι καὶ ἀπὸ αὐτὸ ἀποδεικνύεται ὅτι τὰ κίνητρα γιὰ τὴν ἐκχώρηση τῆς αὐτοκεφαλίας δὲν ἦταν πνευματικά! Δὲν ὑπῆρξε ἐνδιαφέρον γιὰ τὸν Οὐκρανικὸ λαό, δὲν ὑπῆρξε ἀγωνία γιὰ τὴν ἐπούλωση τοῦ σχίσματος. Δὲν ὑπῆρξε πόνος καὶ πόθος γιὰ ἐπιστροφὴ τῶν πιστῶν στὴν κοινωνία μὲ τὴν Ἐκκλησία. Ὑπῆρξαν μόνο σκοπιμότητες ἐκκλησιαστικῆς πολιτικῆς. Ἂν ἡ Μόσχα μὲ τὴν παρουσία της στὴν Κρήτη ἐπιβεβαίωνε τὴν Πρωτοκαθεδρία τοῦ Κωνσταντινουπόλεως δὲν θὰ καιγόταν καρφὶ σὲ κανέναν γιὰ τὸ σχίσμα στὴν Οὐκρανία. Μήπως ἔχω ἄδικο;»
Από πού έμαθε τι είπε στην Σύνοδο ο Πατρών Χρυσόστομος ο κληρικός του; Από τον ίδιο; Αποκλείεται! Το έμαθε από το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ. Φέρεται ότι είπε αυτά που είπε. Δεν υπάρχει επίσημο κείμενο. Αλλά ο πατρινός κληρικός απομόνωσε από το ρεπορτάζ αυτό που τον …βόλευε.
Ιδού το πλήρες ρεπορτάζ για το όσα είπε ο Πατρών Χρυσόστομος στη Σύνοδο:
«Ο μητροπολίτης Πατρών ο οποίος ήταν μέλος της προηγούμενης σύνθεσης της ΔΙΣ έκανε λόγο για κλίμα εκφοβισμού από την πλευρά της Μόσχας και μετέφερε στην Ιεραρχία συνομιλία που είχε με Ρώσο αρχιερέα που τον επισκέφθηκε για να κατηγορήσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη για «ηγουμενισμό». Αν είχατε έρθει στην Σύνοδο της Κρήτης τίποτα από αυτά δεν θα είχε συμβεί φέρεται να είπε στον Ρώσο απεσταλμένο ο μητροπολίτης Πατρών που όπως παραδέχθηκε αν και είχε αρχικά επιφυλάξεις όταν συζήτησε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κατάλαβε.
«Εμείς σήμερα έχουμε ευκαιρία να λύσουμε τα χέρια και των άλλων Πατριαρχείων» είπε με νόημα ο κ. Χρυσόστομος που σημείωσε προς τον Αρχιεπίσκοπο πως «Δεν θα είχαμε φθάσει εδώ αν κι εσείς μακαριώτατε είχατε μνημονεύσει αμέσως τον Επιφάνιο».
Ο κληρικός Α.Γ. αποσιώπησε ότι ο Πατρών Χρυσόστομος «έκανε λόγο για κλίμα εκφοβισμού από την πλευρά της Μόσχας». Αποσιώπησε ότι «ο μητροπολίτης Πατρών παραδέχθηκε πως αν και είχε αρχικά επιφυλάξεις όταν συζήτησε με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κατάλαβε», γιατί ο Α.Γ. δεν θέλει να καταλάβει… Αποσιώπησε πως ο ποιμενάρχης του είπε προς τον Αρχιεπίσκοπο πως «Δεν θα είχαμε φθάσει εδώ αν κι εσείς μακαριώτατε είχατε μνημονεύσει αμέσως τον Επιφάνιο».
Αυτό ακριβώς ισχύει και για την περίπτωση Γκοτσόπουλου. Δεν θα είχαμε φθάσει σ’ αυτή την κατάσταση με ένα κληρικό της Πάτρας να επιτίθεται ακόμα και στην Εκκλησία της Ελλάδος, στην οποία ανήκει, αν ο ποιμενάρχης του τον είχε μαζέψει στοιχειωδώς.
Τώρα ας χαρεί την «ερμηνεία» των λεγομένων του από τον αψίκορο κληρικό του. Κατάντια…