9.7 C
Athens
Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024

Πρέσβης Ουκρανίας στην Κύπρο: Η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας Ουκρανίας είναι πνευματική, όχι πολιτική διαδικασία

Του Αριστείδη Βικέτου 
Η χορήγηση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο του Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία Ουκρανίας “είχε αξιοσημείωτη απήχηση εντός της Ουκρανικής κοινωνίας”, διαβεβαιώνει ο πρέσβης της χώρας στην Κύπρο κ. Nimchynskyi Ruslan. 
Για τα προσκόμματα αναφορικά με την αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας Ουκρανίας ο Ουκρανός πρέσβης δηλώνει: “είναι τεχνητά, γιατί δεν αποβλέπουν στην ενότητα, αλλά μάλλον στη διαίρεση και στη σπορά διχόνοιας και διαμάχης”. 
Απαντώντας σε ερωτήσεις, που του έθεσε ο ageliaforos.com, ο κ. Nimchynskyi Ruslan σχολιάζει και τις πρόσφατες δηλώσεις του Ρώσου ομολόγου του, Στανισλάβ Οσάτσι, υποδεικνύοντας του το άρθρο 14 του Συντάγματος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. 
Ο Ουκρανός πρέσβης αναφέρει ότι έρευνες από από τρία Ουκρανικά Κέντρα (SOCIS Center, Kyiv International Institute of Sociology and Razumkov Center) δείχνουν ότι “μόνο 15.2% των Ουκρανών Ορθόδοξων Χριστιανών ταυτίζονται με το Πατριαρχείο Μόσχας (Μητροπολίτης Ονούφριος)”. 
1. Ποια είναι η σημασία για την Ουκρανία της αναγνώρισης από την Εκκλησία της Κύπρου του Αυτοκέφαλου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας; 
*Οι Ουκρανοί συγκινήθηκαν πολύ και υποδέχθηκαν με ιδιαίτερα αισθήματα την είδηση της αναγνώρισης της Ορθόδοξης Ουκρανικής Εκκλησίας από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Κύπρου.

Αυτό το εξαιρετικό και χωρίς αμφιβολία ιστορικό γεγονός είναι μεγάλης σημασίας για το λαό της Ουκρανίας και όλο τον Ορθόδοξο κόσμο. Φυσικά, είχε αξιοσημείωτη απήχηση εντός της Ουκρανικής κοινωνίας.

Η επίδραση της απόφασης υπερβαίνει τον περίγυρο των εκκλησιών. Στην Ουκρανία, η Εκκλησία αποτελεί μέρος των κεντρικών πυλώνων της κοινωνίας.

Η αναγνώριση του αυτοκέφαλου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι πράξη ενότητας και υποστήριξης. 

Όπως ο ηγέτης της Ορθόδοξης Εκκλησίας Ουκρανίας, Μητροπολίτης Επιφάνιος, υπογράμμισε: «Αποτελεί την αποκατάσταση των δεσμών οι οποίοι, από τον καιρό του Αγίου Πρίγκηπα Βλαδιμήρ του Μεγάλου και του Γιάροσλαβ του Σοφού, άνοιξαν για τους προγόνους μας τους θησαυρούς του πνευματικού και υλικού πολιτισμού του Ελληνορωμαϊκού Κόσμου, των δεσμών που συνεχίστηκαν μέσω αδελφικών σχολείων, μέσω ακαδημιών που ιδρύθηκαν από τον Πρίγκηπα Κωνσταντίνο Οστρόγκα και το Μητροπολίτη Πέτρο Μογίλα.» Για μας τους Ουκρανούς, η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι μια πνευματική διαδικασία, όχι πολιτική. 
Είμαστε ενήμεροι για την ύπαρξη σημαντικών προσκομμάτων στην εγκαθίδρυση της Ορθόδοξης Ουκρανικής Εκκλησίας στην οικογένεια των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Τα περισσότερα από αυτά τα προσκόμματα είναι τεχνητά, γιατί δεν αποβλέπουν στην ενότητα, αλλά μάλλον στη διαίρεση και στη σπορά διχόνοιας και διαμάχης. 
Ευχαριστούμε τους Ορθόδοξους αδελφούς μας και προσωπικά τον Αρχιεπίσκοπο Νέας Ιουστινιανής και Πάσης Κύπρου Χρυσόστομο τον Β΄, για την υποστήριξή τους στους δύσκολους χρόνους της δημιουργίας του έθνους και της υπέρβασης δύσκολων προκλήσεων. Προσβλέπουμε στη δημιουργία στενών επαφών και ειλικρινούς κοινωνίας μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών της Ουκρανίας και της Κύπρου. 
2. Οι πρόσφατες δηλώσεις στο ΚΥΠΕ και στο ΡΙΚ του Ρώσσου συναδέλφου σας, κ. Οσάτσι, σχετικά με την απόφαση της Εκκλησίας της Κύπρου και την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας βρίσκονται εντός των διπλωματικών θεσμίων; 
*Η απάντηση βρίσκεται στο άρθρο 14 του Συντάγματος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Αναφέρει: 1. Η Ρωσική Ομοσπονδία είναι κοσμικό κράτος. Καμμιά θρησκεία δεν μπορεί να καταστεί κρατική ή υποχρεωτική. 2. Οι θρησκευτικές οργανώσεις είναι χωριστές από το κράτος και ίσες έναντι του νόμου.
3. Πώς σχολιάζετε τον ισχυρισμό ότι ο Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας ακολουθείται από ένα μικρό αριθμό Ορθόδοξων Χριστιανών της χώρας και ότι η μεγάλη πλειονότητα τάσσεται στο πλευρό του Μητροπολίτη Ονούφριου; 
*Δεν είναι ορθή. Σύμφωνα με κοινωνιολογικές έρευνες που έγιναν από τρία Ουκρανικά Κέντρα (SOCIS Center, Kyiv International Institute of Sociology and Razumkov Center) η μεγάλη πλειοψηφία των Ουκρανών θεωρούν εαυτούς ως Ορθόδοξους (70,7%). Μεταξύ τους, η μεγάλη πλειοψηφία (43,9%) συντάσσεται με τη νέα Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας (Μητροπολίτη Επιφάνιου). Οι απλώς Ορθόδοξοι (που δεν ταυτίζονται ως ανήκοντες σε μια συγκεκριμένη Εκκλησία) υποστηρίζουν ότι αποτελούν το 38,4% των ερωτηθέντων. Μόνο 15.2% των Ουκρανών Ορθόδοξων Χριστιανών ταυτίζονται με το Πατριαρχείο Μόσχας (Μητροπολίτης Ονούφριος). Η αυξανόμενη υποστήριξη προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας αποτελεί τη συνεχιζόμενη διαδικασία, που τώρα επηρεάζεται από την πανδημία COVID.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ