31.9 C
Athens
Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026

Ειδήσεις από την Μητρόπολη Βελγίου (28 Απριλίου 2026)

Πανήγυρη της Ενορίας των Αγίων Μυροφόρων Breda Ολλανδίας

Με κάθε εκκλησιαστική λαμπρότητα και μέσα σε κλίμα βαθιάς αναστάσιμης χαράς και πνευματικής αγαλλιάσεως τελέστηκε η πανήγυρη της Ενορίας των Αγίων Μυροφόρων Γυναικών στην Breda της Ολλανδίας, συγκεντρώνοντας πλήθος πιστών και αναδεικνύοντας τη ζωντάνια και τη δυναμική της τοπικής εκκλησιαστικής κοινότητας.

Της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, ο οποίος πλαισιώθηκε από τον Ιερατικώς Προϊστάμενο της Ενορίας, καθώς και από κληρικούς της ευρύτερης περιοχής και εκ του Βελγίου, και τον Αρχιδιάκονο της Ιεράς Μητροπόλεως. 

Η υμνολογία της ημέρας αποδόθηκε με ευλάβεια, αρτιότητα και εκκλησιαστικό ήθος από τους ιεροψάλτες της ενορίας, οι οποίοι συνέβαλαν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός πνευματικού και προσευχητικού κλίματος.

Ιδιαίτερη εντύπωση και συγκίνηση προκάλεσε η αθρόα και πολυπληθής συμμετοχή των πιστών, με εμφανή την παρουσία πολλών νέων ανθρώπων, οι οποίοι, προερχόμενοι από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ενορίας και κατέκλυσαν τον ιερό ναό. Το γεγονός αυτό αποτελεί ελπιδοφόρο μήνυμα για το παρόν και το μέλλον της εκκλησιαστικής ζωής, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα της ενορίας να λειτουργεί ως χώρος συνάντησης, αποδοχής και ουσιαστικής πνευματικής αναζήτησης.

Προ της απολύσεως της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος προέβη στη χειροθεσία εις αναγνώστη του κ. Macarius Maximiliana, ενός ευσεβούς και δραστήριου νέου της ενορίας, ο οποίος διακονεί με συνέπεια και ζήλο στο ιερό αναλόγιο. Κατά την τελετή της χειροθεσίας, ο Ποιμενάρχης απηύθυνε πατρικούς λόγους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διακονίας μέσα στην Εκκλησία και προτρέποντάς τον να συνεχίσει με αφοσίωση, ταπείνωση και αγάπη το έργο του.

Μετά την Θεία Λειτουργία, ακολούθησε εόρτιο κέρασμα το οποίο προσέφερε την ευκαιρία στους παρευρισκομένους – και ιδιαιτέρως στους νέους που είχαν κατακλύσει τον ναό – να έρθουν σε επικοινωνία, να γνωριστούν μεταξύ τους και να ανταλλάξουν σκέψεις και εμπειρίες. Μέσα σε αυτό το κλίμα χαράς και αδελφοσύνης, ενισχύθηκαν οι δεσμοί της κοινότητας, ενώ όλοι είχαν την ευλογία να λάβουν την αρχιερατική ευχή του Σεβασμιωτάτου.

Σύναξη Κλήρου και Νεολαίας στην Benelux

Με ιδιαίτερη επιτυχία και πνευματική καρποφορία πραγματοποιήθηκε η ετήσια μονοήμερη σύναξη κλήρου και νεολαίας της Ιεράς Μητροπόλεως Βελγίου, Εξαρχίας Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου, το Σάββατο 25 Απριλίου 2026, στον φιλόξενο Δήμο Herentals της επαρχίας Αμβέρσας, στο Βέλγιο.

Η φετινή σύναξη αντλούσε την έμπνευσή της από την ευαγγελική Παραβολή των Ταλάντων, προσεγγίζοντας το επίκαιρο και διαχρονικό θέμα: «Τα τάλαντα που υπηρετούν τον σκοπό του Θεού». Μέσα σε αυτό το πνευματικό πλαίσιο, οι νέοι είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στη σημασία της υπεύθυνης αξιοποίησης των χαρισμάτων που προσφέρει ο Θεός στον κάθε άνθρωπο, προς οικοδομήν της Εκκλησίας και διακονία του πλησίον.

Η ημέρα ξεκίνησε με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, η οποία αποτέλεσε το κέντρο και την πηγή της σύναξης. Της ιεράς ακολουθίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου κ. Αθηναγόρας, πλαισιούμενος από ιερείς και διακόνους της Μητροπόλεως, ενώ η συμμετοχή των νέων υπήρξε αισθητή και συγκινητική. Την ψαλμωδία απέδωσαν με κατάνυξη ιερείς και νέοι.

Ακολούθησε η κεντρική ομιλία της ημέρας, η οποία ανέπτυξε με σαφήνεια και θεολογικό βάθος το θέμα της σύναξης. Ομιλητής ήταν ο Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου κ. Dominique Verbeke, ο οποίος, με τη γνώση και την εμπειρία του, προσέφερε γόνιμο προβληματισμό και ουσιαστικά ερεθίσματα στους παρευρισκομένους. Η προσέγγισή του ανέδειξε τη σημασία της καλλιέργειας και αξιοποίησης των προσωπικών χαρισμάτων ως ευθύνη και ευλογία.

Το μεσημέρι ακολούθησε κοινό γεύμα (BBQ), κατά το οποίο κλήρος και νέοι κάθισαν μαζί σε ένα κλίμα χαράς και απλότητας, επιβεβαιώνοντας τον ζωντανό χαρακτήρα της εκκλησιαστικής κοινωνίας.

Η σύναξη συνεχίστηκε με περίπατο στο καταπράσινο δάσος της περιοχής, προσφέροντας στιγμές ξεκούρασης, περισυλλογής και ουσιαστικής επικοινωνίας με τη φύση και τους συνανθρώπους.

Μετά τον περίπατο, πραγματοποιήθηκε γόνιμος διάλογος, κατά τον οποίο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις και να εκφράσουν σκέψεις σχετικά με την ομιλία, ενισχύοντας έτσι τη βιωματική κατανόηση του θέματος.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με κοινή προσευχή, μέσα σε κλίμα κατάνυξης και ευχαριστίας προς τον Θεό για τα πλούσια πνευματικά δώρα της σύναξης, αφήνοντας σε όλους τους συμμετέχοντες την επιθυμία για συνέχιση και ενδυνάμωση αυτής της όμορφης εκκλησιαστικής παράδοσης.

Η Γενική Γραμματέας Αποδήμου Ελληνισμού στον Μητροπολίτη Βελγίου

τη Γενική Γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδος κ. Μάιρα Μυρογιάννη δέχθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου και Έξαρχος Κάτω Χωρών και Λουξεμβούργου κ. Αθηναγόρας, στην έδρα της Μητροπόλεως στις Βρυξέλλες, το πρωί της 28ης Απριλίου 2026.

Η Γενική Γραμματέας, η οποία πραγματοποιεί τριήμερη περιοδεία στο Βέλγιο, έτυχε θερμής υποδοχής από τους εργαζομένους στην κεντρική διοίκηση της Μητροπόλεως. Προσκύνησε στο Μητροπολιτικό Παρεκκλήσιο της Αγίας Μαρίνης και στη συνέχεια έγινε δεκτή στο ιδιαίτερο γραφείο του Μητροπολίτη, παρουσία της Πρέσβεως της Ελλάδος στο Βέλγιο κ. Σοφία Γραμματά και του Α΄ Συμβούλου της Ελληνικής Πρεσβείας κ. Δημήτριος Βελισσαρούλης.

Ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην ιστορία της ορθόδοξης παρουσίας και της Ιεράς Μητροπόλεως στις τρεις χώρες του Μπενελούξ, ενώ η Γενική Γραμματέας υπογράμμισε την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξη της Ελληνικής Πολιτείας στις πρωτοβουλίες και τις ανάγκες της τοπικής Εκκλησίας, ιδίως όσον αφορά την ακμάζουσα ελληνική ομογένεια.
Ακολούθησε συνάντηση με τους συνεργάτες της Μητροπόλεως στην Αίθουσα του Θρόνου και λήψη αναμνηστικής φωτογραφίας.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ