28.6 C
Athens
Κυριακή, 28 Ιουνίου, 2026

Το οφφίκιο του Άρχοντος Μαΐστορος της Μ.τ.Χ.Ε στον Γεώργιο Ντόβολο

Το οφφίκιο του Άρχοντος Μαΐστορος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας απένειμε στον Πρωτοψάλτη κ. Γιώργο Ντόβολο ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, διά του Σεβ. Μητροπολίτου Σπάρτης και Μονεμβασίας κ. Ευσταθίου.

Παραθέτουμε το σχετικό Πατριαρχικό Πιττάκιον.

Ο Γεώργιος Ντόβολος ως παραγωγός της εκπομπής “Εγνατία Οδός” στο Γ’ Πρόγραμμα της ΕΡΤ, έχει πραγματοποιήσει πολλά αφιερώματα στην Πατριαρχική Ψαλτική Παράδοση και έχει πραγματοποιήσει σημαντικές καταγραφές μορφών του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όπως μία – και μοναδική – συνέντευξη του μακαριστού, μουσικοτάτου Μητροπολίτου Τρανουπόλεως κυρού Γερμανού.

Επίσης, με το σχήμα του “Εν Ωδαίς”, έχει πραγματοποιήσει πολλές συναυλίες παραδοσιακής μουσικής ανά την Ελλάδα, με ξεχωριστά αφιερώματα στη γη της Μικρασίας και την πλούσια παράδοσή της. Ακόμη, έχει ψάλλει σε πολλές Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου στο εξωτερικό, με αφορμή ξεχωριστά εκκλησιαστικά γεγονότα.

Το Πατριαρχικό οφφίκιο απονεμήθηκε στον Γεώργιο Ντόβολο δια χειρών του Σεβ. Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευσταθίου. μετά το τέλος του πανηγυρικού Εσπερινού των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, στον περικαλλή και ιστορικό Ιερό Ναό των Νιάτων Λακωνίας, που είναι και ο τόπος καταγωγής του νέου Άρχοντος.

Παρέστησαν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Αθανάσιος Δαβάκης, εκπρόσωποι του Ελληνικού Κοινοβουλίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Άρχοντες του Οικουμενικού Πατριαρχείου, μεταξύ των οποίων οι: Λεωνίδας Τζώνης, Άρχων Οστιάριος της Μ.τ.Χ.Ε., Μάκης Ναλμπαντόγλου, Άρχων Υπομνηματογράφος της Μ.τ.Χ.Ε., Γεώργιος Δεμελής, Άρχων Πρωτομαΐστωρ της Μ.τ.Χ.Ε. και Παναγιώτης Τζανάκος, Άρχων Μαΐστωρ της Μ.τ.Χ.Ε., η ερμηνεύτρια Σοφία Μάνου, κληρικοί, ιεροψάλτες, καθώς και πολλοί Λάκωνες και επισκέπτες από Αθήνα, Πειραιά και άλλες περιοχές.

Στην προσφώνησή του, ο Σεβασμιώτατος κ. Ευστάθιος υπογράμμισε με συγκίνηση ότι γνωρίζει τον κ. Γεώργιο Ντόβολο «παιδιόθεν», παρακολουθώντας την πνευματική του πορεία και την καλλιέργεια του χαρακτήρα του. Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πολυδιάστατη προσφορά του, ως αυτοδιοικητικού επί σειρά ετών, ως Ραδιοφωνικού Παραγωγού της ΕΡΤ, Καθηγητή Βυζαντινής Μουσικής, Φιλολόγου και ερευνητή της ψαλτικής παραδόσεως, τονίζοντας ότι «όλες αυτές οι ιδιότητες γίνονται ένα σώμα, όταν πηγάζουν από πίστη, ταπείνωση και προσφορά».

Στην αντιφώνησή του, ο νέος Άρχων, εμφανώς συγκινημένος, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον Σεβασμιώτατο, τονίζοντας ότι η διάκριση αυτή αποτελεί «όχι τιμή προσωπική, αλλά χρέος διακονίας προς την Εκκλησία και την παράδοση». Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η βυζαντινή μουσική είναι προσευχή, ταυτότητα και μνήμη. Ό,τι έλαβα, το προσφέρω και πάλι πίσω, με ευγνωμοσύνη και φόβο Θεού». Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι αυτή η απονομή του οφφικίου αποτελεί την πρώτη χειροθεσία Άρχοντος του Οικουμενικού Πατριαρχείου που πραγματοποιείται στη Λακωνία.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ