18.9 C
Athens
Σάββατο, 15 Μαρτίου, 2025

Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης ΔΤ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του διαδικτυακού Σεμιναρίου «Τεχνητή Νοημοσύνη και Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης», που οργάνωσε η Ορθόδοξος ακαδημία Κρήτης σε συνεργασία με το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»  και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.

Το Σεμινάριο είχε ως βασικό στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με την έννοια της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), διερευνώντας τόσο τις θεωρητικές της βάσεις όσο και τις πρακτικές εφαρμογές της στην καθημερινή ζωή. Μέσα από τη θεματολογία αυτή, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τα οφέλη που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως η αυτοματοποίηση διαδικασιών, η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση της λήψης αποφάσεων, αλλά και να συζητήσουν τους πιθανούς κινδύνους και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη χρήση της. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον αντίκτυπο της Τεχνητής Νοημοσύνης στον άνθρωπο και την κοινωνία, εξετάζοντας θέματα όπως η ηθική διάσταση, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και οι κοινωνικές αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογική εξέλιξη.

Επιπλέον, ένα σημαντικό μέρος του Σεμιναρίου αφιερώθηκε στην πρακτική εφαρμογή των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες, κυρίως Εκπαιδευτικοί, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις σύγχρονες Τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν στη διδασκαλία, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο όσο και μέσα από πρακτικά παραδείγματα. Το Σεμινάριο στόχευε όχι μόνο στην παροχή γνώσεων, αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, δίνοντας στους συμμετέχοντες τα απαραίτητα εφόδια για να ενσωματώσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στη σχολική τάξη με δημιουργικό και υπεύθυνο τρόπο.

Το Σεμινάριο χαιρέτισε ο Γενικός Διευθυντής της ΟΑΚ, Δρ Κωνσταντίνος Ζορμπάς, ο οποίος τόνισε τόσο τη χρησιμότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης για τον άνθρωπο, όσο και τα ηθικά και κοινωνικά διλήμματα που αυτή φέρει ως αποτέλεσμα. Ο Γενικός Διευθυντής, πολύ εύστοχα, χρησιμοποίησε τον όρο «Τεχνητή Ευφυία», υποστηρίζοντας την ατομική, κοινωνική και πνευματική υπόσταση της νοημοσύνης του ανθρώπου.

Πρώτη ομιλήτρια του Σεμιναρίου ήταν η Δρ Δώρα Κατσαμώρη, Επιστημονική Συνεργάτιδα του «Δημόκριτου», η οποία παρουσίασε μία εισαγωγική μάθηση του όρου «Τεχνητή Νοημοσύνη» καθώς και τις πρακτικές στις οποίες ο όρος αυτός απλώνεται. Η ομιλήτρια εστίασε στις κοινωνικές και ατομικές προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης για τον άνθρωπο, αλλά και για θεσμικές κοινότητες, όπως το Σχολείο.

Ακολούθως, η κα Πόπη Τσιάμη (MSc Ειδικής Αγωγής Στην Εκπαίδευση) παρουσίασε την χρήση εκπαιδευτικών εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες μάθησης, τονίζοντας την κριτική χρήση αυτών των εργαλείων και την ηθική υπόσταση που οφείλει ο/η Εκπαιδευτικός να ακολουθήσει.

Καταληκτική ομιλήτρια του Σεμιναρίου ήταν η Υπ. Δρ. Ιστορίας Ζωή Τσιάμη, η οποία παρουσίασε πρακτικές εφαρμογής της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, προκειμένου ο/η Εκπαιδευτικός να σχεδιάσει ένα ευχάριστο και διαδραστικό μάθημα για τα παιδιά, δίνοντας έμφαση, ωστόσο, πρωτίστως στην αξιοποίηση των πηγών και έπειτα στην κριτική χρήση των εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης.

Το Σεμινάριο ολοκληρώθηκε με μια ιδιαίτερα γόνιμη συζήτηση μεταξύ των ομιλητριών και των συμμετεχόντων, η οποία επικεντρώθηκε σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, αναλύθηκαν τόσο οι πρακτικές εφαρμογές της Τεχνολογίας αυτής στη διδακτική διαδικασία όσο και οι ηθικές προεκτάσεις της, όπως η προστασία των προσωπικών δεδομένων και ο ρόλος των Εκπαιδευτικών σε ένα περιβάλλον που συνεχώς εξελίσσεται. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, να θέσουν ερωτήματα και να εκφράσουν προβληματισμούς, ενισχύοντας έτσι τον διάλογο γύρω από το μέλλον της Εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή. Παράλληλα, αναδείχθηκε έντονο ενδιαφέρον για τη συνέχιση της πρωτοβουλίας αυτής, με πολλούς να εκφράζουν την επιθυμία είτε για επανάληψη του Σεμιναρίου είτε για περαιτέρω εμβάθυνση σε εξειδικευμένα θέματα, προκειμένου να εξεταστούν ακόμη πιο λεπτομερείς πτυχές του αντικειμένου.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ