18.2 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Ο Άρχων Ηλίας Δαμιανάκης απαντά στον Αλβανίας Αναστάσιο

Μετάφραση: Φως Φαναρίου

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

Άγιοι Πατέρες της Ιεράς Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας,

Ευλογείτε.

Γράφω ως απάντηση στην πρόσφατη επίσημη ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Συνόδου, υπό τον τίτλο «Επιβεβλημένη διάψευση», σχετικά με θέματα που με αφορούν. Αυτήν την άστοχη υπεραντίδραση της Αλβανικής Συνόδου στον ταπεινό μου ισχυρισμό ότι «Διεθνείς ολιγάρχες» (άτομα με εξαιρετικά υψηλό εισόδημα) βοήθησαν στην ανοικοδόμηση της κατεστραμμένης Εκκλησίας της Αλβανίας. Καταλαβαίνω ότι τα αγγλικά δεν είναι η κύρια γλώσσα της Συνόδου, οπότε υποθέτω ότι εκείνοι στο αγγλικό μεταφραστικό σας τμήμα έχουν τη δική τους ατζέντα.

Είχα τη μεγάλη τιμή να τιμήσω τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό στον υπέροχο Καθεδρικό Ναό της Αναστάσεως στα Τίρανα, ο οποίος δίδαξε:

«Όταν η κακή συμπεριφορά ενός ατόμου αρχίζει να επηρεάζει τους άλλους, δεν πρέπει να δείχνετε μακροθυμία- αντί για το δικό σας όφελος, πρέπει να επιδιώκετε το όφελος των άλλων, ώστε να σωθούν. Διότι η αρετή που αφορά πολλούς ανθρώπους είναι πιο πολύτιμη από την αρετή που αφορά μόνο έναν.»

Η σύγχρονη εκδήλωση της «κακής συμπεριφοράς ενός ατόμου που επηρεάζει τους άλλους» στην εποχή μας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα των ενεργειών του σημερινού επισκόπου Μόσχας, Κυρίλλου. Η εµπλοκή του, η ενθάρρυνση και η κυριολεκτική ευλογία ενός διχαστικού αδελφοκτόνου πολέµου µε τους Ουκρανούς αδελφούς µας και η µε κάθε ευκαιρία προώθηση εσωτερικών διαφορών εντός της Αγίας Ορθόδοξης Εκκλησίας µας, προκαλούν σηµαντική ανησυχία.

Στο πεδίο του διαλόγου, είναι σύνηθες οι επιθέσεις να προκαλούνται από την αποκάλυψη των αληθειών. Αντίθετα, η διάδοση ψεμάτων σπάνια προκαλεί τόσο έντονη αντιπαλότητα όπως αυτή που επέλεξε να εκδηλώσει η Ιερά Σύνοδός σας. Ο ιερός Αυγουστίνος σημείωσε κάποτε: «Η αλήθεια είναι σαν το λιοντάρι – δεν χρειάζεται να την υπερασπιστείς. Άφησέ την ελεύθερη και θα υπερασπιστεί τον εαυτό της». Ο ιερός Χρυσόστομος διδάσκει: «Η αλήθεια είναι η μητέρα της οργής» και ο όσιος Εφραίμ ο Σύρος: «Η αλήθεια δεν φοβάται καμιά δοκιμασία».

Η πρωταρχική μου ανησυχία δεν είναι να καταλάβω γιατί αυτές οι αλήθειες έχουν προκαλέσει τόσο έντονη οργή, που δικαιολογεί μια συνοδική απάντηση. Η αντιμετώπιση του εσωτερικού σας λογισμού έχει μικρή σημασία για μένα. Παρόλα αυτά, το αποπροσανατολιστικό «Δελτίο Τύπου» σας δεν θα πρέπει να επισκιάσει το πιο σημαντικό ζήτημα της συνενοχής σας στην αίρεση του Ρωσικού Κόσμου. Αυτή η θεολογική παρέκκλιση απειλεί την Ορθόδοξη Εκκλησία μας πιο ουσιαστικά από την αποτύπωση στο ιστολόγιο ενός ταπεινού αγιογράφου.

Η σοφία του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου είναι αιώνια: «Ένα δέντρο γίνεται γνωστό από τους καρπούς του, ένας άνθρωπος από τις πράξεις του». Ωστόσο, προκαλεί απορία το γεγονός ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Αλβανίας επιλέγει να επιτεθεί σε έναν ταπεινό αγιογράφο και Άρχοντα του Οικουμενικού Θρόνου για τη συζήτηση σχετικά με το «ορθόδοξο status quo», ενώ ταυτόχρονα κλείνει τα μάτια στην αμφιλεγόμενη και ανεπίλυτη παρουσία της Εκκλησίας του Κυρίλλου σε περιοχές πέραν της κανονικής δικαιοδοσίας της. Η αδύναμη δήλωση της Συνόδου σας σχετικά με τις αντικανονικές εισβολές της Μόσχας στις εκκλησιαστικές υποθέσεις της Αφρικής ήταν απογοητευτική. Επιπλέον, η δήλωση αυτή παρέλειψε επιδεικτικά οποιαδήποτε αναφορά στις λειτουργικές επεμβάσεις της Μόσχας στην Τουρκία, την Κύπρο, την Κορέα, τη Σιγκαπούρη και πολλές άλλες τοποθεσίες. Η παράλειψη αυτή αναδεικνύει ένα ανησυχητικό μοτίβο συμπεριφοράς της Μόσχας και των συμμάχων της που χρήζει προσοχής και ελέγχου.

Οι πολλές αντιορθόδοξες ενέργειες του Κυρίλλου προκαλούν σημαντικά ερωτήματα και ανησυχίες, όχι μόνο λόγω του αδελφοκτόνου πολέμου του. Η ελάχιστα συγκαλυμμένη αποφυγή της αλβανικής Συνόδου να ασχοληθεί με αυτά τα ζητήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παρέχει στήριξη στη στάση της Μόσχας για την αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, μιλάει από μόνη της. Η πρότασή σας για τη σύγκληση μιας άλλης Πανορθόδοξης Συνόδου δεν φαίνεται να είναι τίποτα περισσότερο από θέατρο Καμπούκι, που μοιάζει με υποκριτική παρωδία, όπου αυτοπροβάλλεστε ως αμερόληπτοι διαμεσολαβητές.

Σας παρακαλώ, αγαπητοί πατέρες, ο κόσμος παρακολουθεί. «Στῶμεν καλῶς, στῶμεν μετά φόβου.»

Είναι σημαντικό να αναλογιστούμε το 2016 στην Κρήτη, όταν ο Κύριλλος έδωσε προτεραιότητα στη διαίρεση έναντι της ενότητας, ενώ κάλυπτε τις ενέργειές του με ένα προσωπείο δικαιοσύνης και ενδιαφέροντος. Αυτή η ενοχλητική Αλήθεια είναι μια έντονη υπενθύμιση του αιωνόβιου μοτίβου που χαρακτηρίζει την προσέγγιση του απατηλού Μοσχοβίτη πατριάρχη.

Η άστοχη απογοήτευσή σας για την απλή δήλωσή μου ωχριά μπροστά στην αδύναμη απάντησή σας στα γνήσια προβλήματα της Εκκλησίας και στην εμπλοκή του Κυρίλλου σε εγκλήματα κατά της Εκκλησίας και της ανθρωπότητας.

Πιστεύω ειλικρινά ότι ο ανοιχτός και ειλικρινής διάλογος είναι υψίστης σημασίας για την πρόοδο και, πάνω απ’ όλα, την ενότητα της Εκκλησίας μας. Θα προτιμούσα μια ιδιωτική επικοινωνία, αλλά δυστυχώς, η Αλβανική Σύνοδος επέλεξε ένα επίσημο δημόσιο δελτίο τύπου. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνω στην ίδια αυτή Σύνοδο να εξετάσει το ενδεχόμενο να εμπνευστεί από τη διδασκαλία του ιερού Αυγουστίνου Ιππώνος και να υπενθυμίσει στον «Πατριάρχη» Κύριλλο την αρχή: «Στα ουσιώδη, ενότητα- στα μη ουσιώδη, ελευθερία- σε όλα, φιλανθρωπία».

Έχω τον απόλυτο σεβασμό για την κοινή μας πίστη και αφοσίωση στην Εκκλησία μας. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός κήρυξε: «Χριστιανός δεν είναι αυτός που έχει επιτύχει την τελειότητα, αλλά αυτός που αγωνίζεται για να την επιτύχει». Γι’ αυτό αγωνίζομαι και διατελώ,

Ο δούλος του Χριστού

Αγιογράφος Ηλίας Δαμιανάκης

Άρχων Μαΐστωρ της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας

OPEN LETTER RESPONSE TO THE ALBANIAN SYNODAL PRESS RELEASE

Holy Fathers of the Albanian Synod,

Bless.

I am writing in response to the recent official communication from the Synod Press Office, “Essential Refutation,” concerning matters that pertain to me. This misguided overreaction of the Albanian Synod to my humble assertion that “International oligarchs” (ultra-high-net-worth individuals) helped rebuild the devastated Church of Albania. I understand English is not a primary language of the Synod, so I assume those in your English translation department have an agenda of their own.


I had the great honor of venerating Saint Kosmas Aitolos in the magnificent Resurrection Cathedral in Tirana, who taught:

The contemporary manifestation of the “evil conduct of one person affecting others” in our time is exemplified by the actions of the current Moscow bishop, Kirill. His involvement, encouragement, and literal blessing of a divisive fratricidal war with our Ukrainian brethren and his fostering internal strife within our Holy Orthodox Church at every opportunity is a significant concern.
In the realm of discourse, it is common for attacks to be provoked by the unveiling of truths. In contrast, the propagation of lies rarely stirs such intense animosity as your holy Synod chose to engage. Augustine once noted, “Truth is like a lion; you don’t have to defend it. Let it loose, and it will defend itself.” Chrysostom teaches, “Truth is the mother of anger,” and Ephrem the Syrian, ‘Truth fears no trial.’ 

My primary concern is not understanding why these truths have elicited such intense anger, warranting a synodal response. Addressing your internal accounting is of little importance to me. Still, your deflecting “Press Release” should not overshadow the more significant issue of your complicity in the Russian World heresy. This theological deviation threatens our Orthodox Church more substantially than a humble iconographer’s blog impression.
The wisdom of St. Basil the Great endures: “A tree is known by its fruit; a person by their deeds.” Yet, it baffles the mind that the Albanian Holy Synod chooses to assail a humble iconographer and Archon of the Ecumenical Throne for discourse on the “Orthodox status quo,” all the while turning a blind eye to the controversial and unaddressed presence of Kirill’s Church in territories beyond his canonical jurisdiction. The Synod’s feeble statement regarding Moscow’s uncanonical incursions into Africa’s ecclesiastical affairs was disappointing. Moreover, this statement conspicuously omitted any reference to Moscow’s ministerial interventions in Turkey, Cyprus, Korea, Singapore, and numerous other locations. This omission highlights a concerning pattern of behavior by Moscow and her allies that merits attention and scrutiny.

Kirill’s many anti-Orthodox actions spark significant questions and concerns, not just due to his fratricidal war. The Albanian synods’ thinly veiled avoidance of addressing these issues on social media while lending support to Moscow’s stance on Ukraine autocephaly speaks for itself. Your suggestion of convening another Pan-Orthodox Council appears to be nothing more than Kabuki theater, resembling a hypocritical charade, where you portray yourselves as an impartial mediator.


Please, dear Fathers, the world is watching. “Στῶμεν καλῶς, στῶμεν μετά φόβου.”

It’s important to reflect on 2016 in Crete when Kirill prioritized division over unity while cloaking his actions in a façade of righteousness and concern. This inconvenient Truth is a stark reminder of the century-old pattern characterizing the Muscovite simulacrum patriarch’s approach.

Your misplaced frustration with my simple statement pales compared to your feeble response to the Church’s genuine grievances and Kirill’s involvement in crimes against the Church and humanity.

I sincerely believe that open and frank dialogue is paramount for the progress and, above all, unity of our Church. I would have preferred a private communication, but alas, the Albanian Synod chose an official public press release. In this context, I propose that this same Synod consider drawing inspiration from the teachings of Augustine of Hippo and remind “Patriarch” Kirill of the principle, “In essentials, unity; in non-essentials, liberty; in all things, charity.”
I have the utmost reverence for our shared faith and devotion to our Church. Saint Kosmas Aitolos preached, “The Christian is not the one who has achieved perfection, but the one who is struggling to achieve it.” I struggle, and I remain,
Yours in Christ’s service,
Iconographer Elias Damianakis
Archon Maestor Great Church of Christ

Picture

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ