17.2 C
Athens
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ιεράρχης των Ιεροσολύμων απόλυτος εκφραστής της ρωσικής Εκκλησίας

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

Τι φιγουράρει και πάλι στο site του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας; Μα ο συνήθης …ύποπτος: ο ιεράρχης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος.

Και τι λέει πάλι; Μα με απόλυτη σαφήνεια το ρωσικό αφήγημα για το Ουκρανικό. Προφανώς έχει αναλάβει το έργο του εκπροσώπου τύπου του Πατριαρχείου Μόσχας.

Το συγκεκριμένο κείμενο αναφέρεται στην επιστολή του Προκαθήμενου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, Μητροπολίτου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφανίου, προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη, δια της οποίας  ζητά την καταδίκη του δόγματος του ρωσικού κόσμου και την αναγνώριση αυτού ως αιρετικό, να αναγνωριστούν οι ενέργειες του Πατριάρχη Κύριλλου στην Αφρική ως σχισματικές, και να αφαιρεθεί το δικαίωμα από τον Πατριάρχη Κύριλλο να κατέχει τον πατριαρχικό θρόνο της Μόσχας.

Ο Σεβαστείας Θεοδόσιος είναι υπέρμαχος των ρωσικών θέσεων απολύτως! Ακόμα και στην σχετική ορολογία: «…ο επικεφαλής της ουκρανικής σχισματικής δομής Επιφάνιος απέστειλε στον Αγιώτατο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο επιστολή», «ο επικεφαλής του Οικουμενικού Πατριαρχείου Βαρθολομαίος», «Καλούμε τον Αγιώτατο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο». Άραγε, παρ’ ότι «προσωπική» η σχετική δήλωση του Σεβαστείας Θεοδοσίου – δηλαδή δεν φέρει ευθύνη ο Ιεροσολύμων Θεόφιλος; – δεν αποκαλείται «Οικουμενικός» και «Παναγιώτατος» ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Μα είναι προφανές! Η ρωσική γραμμή διατρέχει το κείμενο του επισκόπου του Ιεροσολύμων.

Κι ακόμη, παρ’ ότι «προσωπική» η δήλωση του Σεβαστείας αναφέρει:

«Εμείς στην Αγία Πόλη ελπίζουμε ότι για το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα θα βρεθεί λύση και θα ξεκινήσουν συνομιλίες εν πνεύματι αμοιβαίας αγάπης, κατανοήσεως, υπομονής και συνέσεως. Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητο είναι να αποκρούσουμε με επιμονή την πολιτική πίεση, την οποία ασκούν εχθρικές δυνάμεις, που έχουν ως σκοπό τους την εμβάθυνση των διαιρέσεων εντός του ενιαίου σώματος της Εκκλησίας του Χριστού».

Άρα, τι σημαίνει το «Εμείς στην Αγία Πόλη» σε μια «προσωπική δήλωση»;

Τέλος, είναι κάπως κωμικό να μιλάει για «πολιτική πίεση, την οποία ασκούν εχθρικές δυνάμεις», ο εκφραστής της ρωσικής πολιτικής! Της επεκτατικής και ιμπεριαλιστικής. Από την Ουκρανία μέχρι την Αφρική!

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ