12.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Αργολίδος Νεκτάριος: Η μεγάλη πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι Λυκαβηττού

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 

Στους Αγίους Ισιδώρους στο Λυκαβηττό, έχει στηθεί μια «βιομηχανία» – εκτός των άλλων – και στο όνομα του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου.

Την Κυριακή 19 Ιουνίου 2022, χιλιάδες πιστών πήγαν να τιμήσουν εκεί τη μνήμη του Αγίου που γιορτάζει, όμως, στις 21 Αυγούστου. 

Στις 19 του μηνός Ιουνίου η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά τη μνήμη του αγίου αποστόλου Ιούδα του Θεαδέλφου. Τα στοιχεία του βίου του δεν μας διασώζονται με ακρίβεια και συχνά παρουσιάζονται παρόμοια με αυτά του αγίου αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου, γεγονός όχι περίεργο, αφού και οι δύο Απόστολοι είχαν το ίδιο όνομα, έζησαν δε και κήρυξαν την ίδια εποχή και στην ίδια περιοχή. 

Αυτά όμως είναι άλλη υπόθεση. 

Εδώ μας ενδιαφέρει η «βιομηχανία» του Αγίου στο Λυκαβηττό, που περιλαμβάνει: 

– Το εικονοστάσι του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου, με χιλιάδες τάματα. 

– Μια αυτοσχέδια προσευχή, λαϊκιστικού χαρακτήρα, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. 

– «Θαδδαιόπιτες» οι «θαυματουργές», με ξεχωριστή συνταγή, που επίσης βρίσκεται στο διαδίκτυο. 

– Και φυσικά, «θαύματα», τα οποία είναι, επίσης, διαδικτυακά, συνεργούντος πάντα του “σταυρώματος” από τον επιτήδειο κληρικό Δημήτριο Λουπασάκη, τον αρχιτέκτονα της ιστορίας των Αγίων Ισιδώρων Λυκαβηττού. 

Όλα τα παραπάνω συνιστούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ χυδαίου λαϊκισμού, που διαστρεβλώνει την ουσία της πίστης, με σκοπό το εμπόριο και την άκρατη χειραγώγηση του κόσμου. 

Φυσικά «ο λαός του Θεού» δεν θα έπρεπε να είναι τόσο επιρρεπής στον λαϊκισμό, αλλά εδώ πρόκειται για μια καλά οργανωμένη επιχείρηση, που προβάλλεται με μαεστρία από το διαδίκτυο και οι αφελείς δεν είναι τελικά λίγοι…

Για την κωμική ιστορία της «Θαδδαιόπιττας» τα λέει πολύ καλά ο π. Θεμιστοκλής Χριστοδούλου στο παρακάτω βίντεο.

Η κατάσταση, πάντως, έχει ξεφύγει και δε νομίζω πως είναι πια αναστρέψιμη. 

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το …μελάνι από το κείμενό μας Η “ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ” ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΟΥΔΑ ΤΟΥ ΘΑΔΔΑΙΟΥ ΣΤΟ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟ και έρχεται η απόλυτη δικαίωσή μας δια χειλέων του μητροπολίτου Αργολίδος Νεκταρίου, ο οποίος σε δηλώσεις του στο Εδώ Πελοπόννησος, και στον Βασίλη Ζώη αναφέρθηκε ρητά και κατηγορηματικά στην “πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι του Λυκαβηττού”. 

Είπε, μεταξύ άλλων, ο μητροπολίτης Αργολίδος: 

“Υπάρχει μια μεγάλη πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι του Λυκαβηττού και εκεί μαζεύεται πολύς κόσμος, ότι δήθεν γίνονται θαύματα. Υπάρχει πλάνη και εκμετάλλευση. Υπήρξε άνωθεν παρέμβαση να μην προχωρήσει η διερεύνηση. Έχουν γίνει τρεις ανακρίσεις για την περίπτωση αυτή, είναι όλες καταπέλτης αλλά μπήκαν στο συρτάρι γιατί επεμβαίνουν και πολιτικά πρόσωπα. Δεν μπορώ να κρύψω την αλήθεια. Υπάρχει ποινική διάσταση. Γιατί η Πολιτεία επεμβαίνει σε θέματα καθαρά εκκλησιαστικά. Πρόκειται για απάτη ολκής. Από την στιγμή που υπάρχει διαφήμιση υπάρχει αγυρτεία δεν υπάρχει αγιότητα”.  

Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο τις σχετικές δηλώσεις του μητροπολίτου Αργολίδος.

Παραθέτουμε στη συνέχεια και απομαγνητοφωνημένη την συνέντευξη του Σεβ. Αργολίδος κ. Νεκταρίου.

Δημοσιογράφος (00:02)

Αντιλαμβάνομαι ότι για να οδηγηθήκατε σ᾿ αυτή την παρέμβαση και αν δεν κάνω λάθος διαβάστηκε χθες Κυριακή στους ιερούς ναούς της πατρίδας μας η σχετική εγκύκλιος, προφανώς κάπου κλιμακώθηκαν τα πράγματα.

Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (00:15)

Μάλιστα, να πω το εξής, ότι πάντοτε και στο χώρο της Εκκλησίας αλλά και έξω, επειδή οι άνθρωποι έχουν αγωνία για το μέλλον τους και τί θα συμβεί και λοιπά, τα θέματα υγείας, άλλα θέματα κ.λπ., ή θα τρέξουν στο μέντιουμ και στο μάγο και δεξιά και αριστερά ή δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι που εκμεταλλεύονται τις καταστάσεις αυτές μέσα στο χώρο της Εκκλησίας παριστάνουν τους Αγίους και τους Προφήτες και αναστατώνουν τον κόσμο. Αυτό το φαινόμενο εντάθηκε πάρα πολύ τώρα με το θέμα του κορωνοϊού και βλέπατε έτσι ανθρώπους, δυστυχώς και ιερωμένους, κυρίως ιερωμένους να παριστάνουν τους προφήτες και να λένε πολλά και διάφορα πράγματα, με αποτέλεσμα και ο κόσμος αναστατώνεται. Γι’ αυτό και η Ιερά Σύνοδος έβγαλε αυτήν την εγκύκλιο, η οποία διαβάστηκε χθες στις εκκλησίες ώστε οι άνθρωποι να είναι πιο προσεκτικοί και να μη δίνουν βάση σε οποιονδήποτε παριστάνει τον προφήτη ή οτιδήποτε άλλο.

Αυτό που έχω να πω, θα συγκεκριμενοποιήσω, και δεν με ενδιαφέρει αν θα ακουστεί και το όνομά μου,   είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μια μεγάλη πληγή που λέγεται Άγιοι Ισίδωροι του Λυκαβηττού και εκεί μαζεύεται πάρα πολύς κόσμος ότι δήθεν γίνονται θαύματα. Να πω ένα πράγμα μόνο ότι  ο Απόστολος Παύλος λέει ότι και ο Διάβολος μετασχηματίζεται σε άγγελο φωτός. Και πρέπει να είμαστε πολύ, πολύ προσεκτικοί.

Δεύτερον είναι ότι ένας άγιος, ο οποίος γνωρίζω τους Αγίους και ξέρω τι πρεσβεύω, ποτέ, αν έκανε ένα θαύμα, δεν θα το διαφήμιζε. Ο ίδιος ο Χριστός πολλές φορές, έλεγε στους θεραπευμένους «μην το πεις πουθενά». Έτσι; Το βασικό λοιπόν των Αγίων είναι η ταπείνωση· δεν είναι η διαφήμιση· δεν είναι ή προπαγάνδα. Όταν λοιπόν σ᾿ αυτόν τον χώρο, δήθεν  γίνονται θαύματα κάθε μέρα και πηγαίνουν τηλεοράσεις και το δείχνουνε παντού και υπάρχει και μάλιστα κανάλι που μονίμως δείχνει την κατάσταση αυτή καταλαβαίνετε ότι είναι κάτι το οποίο δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω, είναι απαράδεκτο.

Δημοσιογράφος (02:27)

Αν μου επιτρέπετε όμως, Σεβασμιώτατε, είπατε στην αρχή κάτι ότι ο κόσμος σπεύδει σε δύσκολες περιπτώσεις σε κάποιες καταστάσεις είτε στο μάγο στο μέντιουμ κ.λπ. Αυτοί όμως έχουν ένα κίνητρο οικονομικό. Δηλαδή ο μάγος και η χαρτορίχτρα και δεν ξέρω ποιος τέλος πάντων θέλει, αν μου επιτρέπετε, να βγάλει χρήματα απ᾿ όλη αυτή την κατάσταση. Έτσι; Εδώ ποιό μπορεί να είναι το κίνητρο γι’ αυτό.

Σεβ. Αργολίδος (02:48)

Το κίνητρο μπορεί να είναι ο εγωισμός. π.χ. «Εγώ δεν ήμουνα τίποτα, τώρα έχω γίνει σταρ, ας πούμε, πνευματικός σταρ», να το πω έτσι. Και ξέρετε όταν η φιλοδοξία μας και ο εγωισμός μας μπορεί να κάνουν τα χειρότερα. Το κίνητρο, λοιπόν, βασικά, είναι αυτό. Το δεύτερο, βεβαίως, όταν πάει τόσες χιλιάδες κόσμος εκεί πέρα, ε συγγνώμη, δεν υπάρχει οικονομικό όφελος; Είναι φως φανάρι, αυτό το πράγμα, έτσι;.

Δημοσιογράφος (03:18)

Καταλαβαίνω. Αναφέρεστε, κυρίως για αυτή την περίπτωση που μας είπατε ή έχετε υπόψη σας κι άλλες περιπτώσεις ενδεχομένως και στην Πελοπόννησο ή στην περιοχή μας, ανθρώπων οι οποίοι, προσπαθούν όπως είπατε και εσείς να πατήσουν πάνω σε μια αγωνία που μπορεί να έχει ο πιστός ή κάποιος που δεν πιστεύει και τόσο αλλά τέλος πάντων προβληματίζεται από κάποιες καταστάσεις της καθημερινότητας και να του πουν διάφορα ή να του υποσχεθούν διάφορα. Έχουμε κάποια και στην περιοχή μας κάποια περιστατικά Σεβασμιώτατε;

Σεβ. Αργολίδος (03:46)

Έχουμε και στην περιοχή μας αλλά και σε όλη την Ελλάδα. Όχι πολλοί, δεν είναι πάρα πολλοί, έτσι, μην νομίζουμε ότι είναι πάρα πολλοί αλλά αυτοί κάνουνε τον ντόρο, έτσι; Και οι άνθρωποι δυστυχώς τρέχουν σαν να πάνε σε ένα μάγο. Από την μία πλευρά η Εκκλησία καταδικάζει σφοδρότατα την μαγεία και τις δήθεν μαντείες και λοιπά. Και από την άλλη βλέπετε κάποιοι εν ονόματι του Χριστού να εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους.

Δημοσιογράφος (04:10)

Μάλιστα. Είναι άνθρωποι από τον κορμό Εκκλησίας ή πρόκειται και για απατεώνες; Γιατί ρωτώ τώρα με συγχωρείτε σαν απλός πολίτης και εγώ. Γιατί, να βοηθήσουμε και τους πολίτες και τους πιστούς να καταλάβουν, γιατί ενδεχομένως να τους προσεγγίσουν κάποιοι άνθρωποι, γι’ αυτό και σας ρωτώ Σεβασμιότατε.

Σεβ. Αργολίδος (04:25)

Κοιτάξτε οι άνθρωποι αυτοί έχουν ένα ύφος,  έτσι Αγίου με ένα σύνδρομο “αγγελισμού” όπως το λέω κι᾿ εγώ. Οι άλλοι, οι άνθρωποι, εντάξει, δεν έχουν κριτήρια πνευματικά να καταλάβουν αν ένας είναι πράγματι άγιος ή αγύρτης. Ε, τρέχουν σ᾿ αυτόν, και τους λέει και καμία προφητεία. Καμιά φορά βγαίνει και κάτι. Αν πεις εκατό πράγματα, κάτι θα βγει και στο τέλος. Οπότε οι άνθρωποι προσκολλώνται. Υπάρχει, δηλαδή, μια προσκόλληση και αυτοί οι άνθρωποι, αυτό θέλω να σας πω, είναι σαν τις Σέχτες, οι οποίοι αποχτούν οπαδούς. Όταν βλέπετε έναν Παπά, έναν ιερωμένο, έναν μάγο ή οτιδήποτε άλλο, έναν γκουρού, να έχει οπαδούς αυτό δεν είναι στο πνεύμα του Χριστού, είναι πλέον Σέχτα. Έτσι; Και ξέρω, ανθρώπους οι οποίοι είναι τόσο προσκολλημένοι στον γέροντα ή στον γκουρού, δεν ξέρω και εγώ τί, που ότι και να τους πεις δεν πρόκειται να αλλάξουν. Δηλαδή, φοβάμαι ότι η Εγκύκλιος αυτή που είναι πολύ σημαντική, δηλαδή τάραξε τα νερά, οι άνθρωποι που είναι προσκολλημένοι δεν πρόκειται ν᾿ αλλάξουν. Καταλάβατε; Είναι φαινόμενο, έτσι, οδυνηρό, να το πω έτσι.

Δημοσιογράφος (05:29)

Στο εδώ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. gr μπορείτε να δείτε αναλυτικά την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου να την διαβάσετε γιατί νομίζω κυκλοφόρησε εξεδόθη συγγνώμη προ τριών ημερών, τεσσάρων.

Σεβ. Αργολίδος (05:42)

Ναι, ναι, χθες διαβάστηκε.

Δημοσιογράφος (05:43)

Όπου ακριβώς μιλάει και για τα περιστατικά που εσείς αναφέρετε γενικότερα, καλό είναι και υποθέτω ότι επειδή ξέρετε τώρα ακούω διάφορα και εγώ που δεν είμαι πολύ μέσα στην Εκκλησία διότι θα πει κάποιος μα η Εκκλησία της Ελλάδος. Εκκλησία είμαστε όλοι μας ακούω για παράδειγμα να λέει κάποιος αλλά φαντάζομαι ότι από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε δηλαδή πρέπει και οι πιστοί κάποιους να ακούσουν πιο επίσημα κατά κάποιο τρόπο γι’ αυτό και η δικιά σας παρέμβαση υποθέτω Σεβασμιώτατε.

Σεβ. Αργολίδος (06:10)

Κοιτάξτε, αν ο πιστός δεν ακούει την Σύνοδο, δεν ακούει τον Επίσκοπο, δεν ακούει τους ιερείς, έτσι, και ακούει τον κάθε αγύρτη, έ, τι να κάνουμε, δηλαδή όπως λέει ο Απόστολος Παύλος «πλανώντες και πλανώμενοι». Έτσι. Είναι πλανεμένοι αυτοί οι άνθρωποι και πλανούν και χιλιάδες ανθρώπους και δεν δέχονται κουβέντα. Εγώ έχω απογοητευτεί, γιατί προσπάθησα σε πολλούς ανθρώπους να τους μιλήσω και να τους εξηγήσω μερικά πράγματα και δεν θέλουν να ακούσουν. Και στο λέω, στη ζωή μου είχα τη μεγάλη ευλογία να γνωρίσω πραγματικούς αγίους, αυτούς που ακούμε τώρα, τον Παΐσιο και τον Εφραίμ, και τον ένα και τον άλλον, εγώ τους γνώρισα από τα παιδικά μου χρόνια. Ξέρω τι σημαίνει Άγιος. Έβλεπες και πραγματικά ένιωθες ότι είναι άγιος, κι ας μην σου έκανε θαύματα. Δεν ήταν θαυματοποιοί. Αλλά είχανε ένα άλλο ήθος. Πώς να σας πώ; Ευωδίαζε αυτό το ήθος. Λοιπόν, αυτοί οι άνθρωποι ήταν πραγματικά άγιοι και ήταν τόσο ταπεινοί. Ο Άγιος Εφραίμ, μου έλεγε, «τον χριστιανό δεν πρέπει να τον υπολογίζουν, ούτε οι κότες». Έτσι; Να είναι αφανής, να μην φαίνεται, να μην διαφημίζεται. Εδώ βλέπετε μία διαφήμιση. Από την στιγμή που υπάρχει διαφήμιση δεν υπάρχει Αγιότητα, υπάρχει αγυρτεία. Θέλω να το τονίσω με όλη τη δύναμη της ψυχής μου και όσοι μ’ ακούνε μην ξεγελιόνται. Προχθές πήγε ένα πούλμαν. Μου λένε θα πάμε εκδρομή. Πού θα πάτε; Μου απάντησαν, τέλος πάντων εκεί, και θα πάμε και στον Λυκαβηττό. Και τους είπα: Στον Λυκαβηττό, δεν θα πάτε. Τελικά  πήγανε. Ο παπάς δεν πήγε. Αλλά εμείς θα πάμε. Δηλαδή, τί άλλο θέλουμε για να καταλάβουμε ότι εδώ υπάρχει κίνδυνος, υπάρχει πλάνη, υπάρχει εκμετάλλευση. Έχουνε γίνει, σας το λέω έτσι, τρείς ανακρίσεις για την περίπτωση αυτή. Είναι όλες καταπέλτης, αλλά μπήκαν στο συρτάρι, γιατί επεμβαίνουν και πολιτικά πρόσωπα. Δεν θέλω να μιλήσω παραπάνω, γιατί είμαι αγανακτισμένος.

Δημοσιογράφος (08:05)

Είπατε έχουν γίνει ανακρίσεις, αν κατάλαβα σωστά;

Σεβ. Αργολίδος (08:07)

Βεβαίως έχουν γίνει, 3 φορές ανακρίσεις και είναι καταπέλτης το πόρισμα. Και σταμάτησε από άνωθεν επέμβαση.

Δημοσιογράφος (08:13)

Υπάρχει και ποινική διάσταση;

Σεβ. Αργολίδος (08:16)

Βεβαίως, υπάρχει και ποινική διάσταση. Αυτός πρέπει να καθαιρεθεί, για μένα. Δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο.

Δημοσιογράφος (08:23)

Μάλιστα. Αυτά που λέτε είναι πολύ σοβαρά, προφανώς.

Σεβ. Αργολίδος (08:25)

Βεβαίως είναι πάρα πολύ σοβαρά αλλά, συγγνώμη, όταν λέει κάτι η Εκκλησία, ξέρω ᾿γω, και έρχεται σε σύγκριση με την Πολιτεία για κάποιο θέμα, δεν ξέρω και ᾿γω. Αμέσως αντιδρούν όλοι. Εδώ γιατί η Πολιτεία επεμβαίνει σε θέματα καθαρά εκκλησιαστικά; Και απειλούν, ξέρω ᾿γω. Δεν θέλω να πω ονόματα. Είναι γνωστό τοις πάσι πια.

Δημοσιογράφος (08:48)

Ε, καλά αντιλαμβάνομαι και εγώ ότι για να φτάσατε στο σημείο να εκδοθεί εγκύκλιος, ήταν κάτι σοβαρό. Δεν εκδίδεται εγκύκλιος έτσι για μικρά θέματα, προφανώς.

Σεβ. Αργολίδος (08:57)

Όχι βέβαια.

Δημοσιογράφος (08:59)

Είναι κάτι που σας απασχολεί ως Ιεραρχία και ως Ιερά Σύνοδος.

Σεβ. Αργολίδος (08:59)

Υπάρχει κι άλλος επίσκοπος, τον ξέρετε στην Κύπρο, ας πούμε, και μας έχει τρελάνει με τις προφητείες. Και δεν βγαίνει καμία σωστή, στο κάτω κάτω. Και όλοι ακούνε τον Επίσκοπο αυτόν, δεν ακούνε την Εκκλησία. Είχε αναστατώσει οικογένειες, είχε αναστατώσει κόσμο, πεθάναν άνθρωποι στον κορωνοϊό, με αυτούς τους αντιεμβολιαστές τους παπάδες. Αυτοί οι λίγοι που είναι, δεν λέω ότι είναι πολλοί, σας το λέω και πάλι, μην γενικεύσουμε. Και βέβαια είναι να ακούσουν μερικοί άνθρωποι.

Δημοσιογράφος (09:28)

Μάλιστα, απλά στέκομαι λίγο σε αυτό που είπατε πριν και το ότι κινήθηκε διαδικασία ανακρίσεων, κι εγώ έκπληκτος το ακούω γιατί φαντάζομαι ότι προφανώς αναφέρεστε στο ότι τώρα έχει πάρει άλλη τροπή, δηλαδή πήγε στη Δικαιοσύνη η υπόθεση αν το καταλαβαίνω σωστά.

Σεβ. Αργολίδος (09:43)

Ε, δεν μπόρεσε να πάει στην δικαιοσύνη· αυτό είναι το θέμα. Δεν μπόρεσε να πάει, γιατί ήρθε άνωθεν επέμβαση. Συγνώμη, δεν θα σας τα πει άλλος αυτά. Δεν με ενδιαφέρει.

Δημοσιογράφος (09:51)

Μάλιστα.

Σεβ. Αργολίδος (09:51)

Ας πούνε ό,τι θέλουνε, αλλά δεν μπορώ να κρύψω την αλήθεια.

Δημοσιογράφος (09:55)

Μάλιστα, μάλιστα, καταλαβαίνω.

Σεβ. Αργολίδος (09:56)

Εδώ είναι μία απάτη ολκής.

Δημοσιογράφος (09:57)

Άρα, δηλαδή κι απ’ την Εκκλησία κινήθηκε, προσπάθησε να κινηθεί, τέλος πάντων, μια διαδικασία, ότι εδώ κάτι συμβαίνει, ότι πρόκειται για απάτη ολκής, όπως μας είπατε εσείς πριν από λίγα δευτερόλεπτα, αλλά δεν προχώρησε η υπόθεση, σωστά;

Σεβ. Αργολίδος (09:58)

Ναι ναι, ακριβώς, ακριβώς!

Δημοσιογράφος (10:00)

Μάλιστα. Είναι πολύ σημαντικά αυτά πουν ακούμε, φίλες και φίλοι, από έναν πολύ σοβαρό άνθρωπο.

Σεβ. Αργολίδος (10:01)

Και άλλα τα οποία δεν λέγονται, δυστυχώς. Και αυτά πολλά είναι.

Δημοσιογράφος (10:02)

Δεν έχω πρόθεση να σας φέρω σε δύσκολη θέση. Πάντως, νομίζω καταλάβαμε ή τουλάχιστον υποψιαστήκαμε ότι λίγο να είμαστε πιο προσεκτικοί και στο τι δεχόμαστε και το τι ακούμε και από ποιους. Έτσι; Κυρίως, οι άνθρωποι, Σεβασμιώτατε, οι οποίοι έχουν την τάση, και καλό είναι αυτό δεν είναι κακό, να ακούνε πολλές φωνές. Γιατί, δεν είναι κακό να έχουμε πλουραλισμό.

Σεβ. Αργολίδος (10:01)

Μα δεν είναι να ακούνε πολλές φωνές. Εγώ δεν με ενδιαφέρει αυτό. Αλλά σας λέω γιατί αυτοί οι άνθρωποι μαζεύουν τόσο κόσμο. Σας λέω είναι κάστα. Είναι, πώς το λένε, είναι Σέκτα. Σέκτα, ξέρετε, να κάνουμε μία εκπομπή ολόκληρη για να σας εξηγήσω πως λειτουργεί μία σέκτα. Υπάρχει ένας αρχηγός, ο οποίος είναι υποτίθεται χαρισματικός, και όλοι οι άλλοι πρέπει να κάνουνε υπακοή, οι αποκάτω θέλει να τον προσκυνάνε. Αυτό γίνεται με του γκουρού ανά την Ευρώπη και ανά την Αμερική. Το ίδιο, λοιπόν, πράγμα γίνεται και μέσα στην Εκκλησία με έναν τόσο άσχημο τρόπο. Που είναι η ελευθερία του ανθρώπου; Που είναι, ξέρω ᾿γω, η επιλογή του ανθρώπου να αποφασίσει μερικά πράγματα για την ζωή του;

Δημοσιογράφος (10:03)

Μάλιστα. Δεν ξέρω αν θα επανέλθουμε στο θέμα, εάν θα δοθεί κάποια λύση, γιατί τώρα πλέον αποκτά και δημοσιότητα με αφορμή και την εγκύκλιο που εξεδόθη προσφάτως και ενδεχομένως να πάρει άλλες διαστάσεις. Θα το δούμε. Υποθέτω πως σε αυτό το πνεύμα ήταν και δική σας παρέμβαση ως Ιεράρχες και του Αρχιεπισκόπου. Να δούμε το επόμενο διάστημα. 

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ