Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Είναι γνωστό – και το έχουμε γράψει επανειλημμένως – πως οι ρώσοι χρησιμοποιούν συστηματικά τα κείμενα του μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ και του Γραφείου του «επί των Αιρέσεων» για να χτυπήσουν όπως μπορούν τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.
Ο Πειραιώς Σεραφείμ διατυπώνει την λογική του ως εξής: σεβόμαστε τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και τον υπερασπιζόμαστε «άχρι θανάτου» (sic), αλλά ασκούμε κριτική σε πρόσωπα και αποφάσεις που παρεκκλίνουν της ορθόδοξης παράδοσης.
Αναφερθήκαμε στο κείμενο του Πειραιώς περί της «προαναγγελίας κοινού εορτασμού του Πάσχα με τους αιρετικούς το 2025», ζητώντας από τον σεβασμιότατο να μας ερμηνεύσει την υπεράσπιση, από μέρους του, τού Οικουμενικού Θρόνου «άχρι θανάτου».
Η απάντηση ήρθε από τους …ρώσους. Αυτό το κείμενο το σχολίασε η ρωσοκίνητη «Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων» για να πει ότι: Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας δήλωσε ότι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίος είναι «ένας από τους ηγέτες των αμετανόητων αιρετικών».
Και στη συνέχεια γράφεται: Στο κείμενο του μητροπολίτη Πειραιώς σχετικά με την επιθυμία του Φαναρίου να γιορτάσει το Πάσχα μαζί με άλλους χριστιανούς, λέγεται ότι «ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μας απογοήτευσε βάζοντας την υπογραφή του στο κοινό ανακοινωθέν, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως έναν από τους αρχηγούς των αμετανόητων αιρετικών του Τουρκία.”
Φυσικά δεν …ιδρώνει το αυτί του Πειραιώς, Όμως η ιστορία τον καταγράφει ως «πυρομαχικό» της ρωσικής προπαγάνδας εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχου.
Αυτή η «υπηρεσία» που προσφέρει στους ρώσους που πολεμάνε λυσσαλέα το Φανάρι, θα τον ακολουθεί «άχρι θανάτου» ως η πιο μελανή σελίδα του επίγειου βίου του.