16.2 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Το Άγιο Πάσχα 2022 στην Μητρόπολη Δέρκων

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΒΑΘΥΡΡΥΑΚΟΣ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΔΕΡΚΩΝ κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΝΤΙΜ. κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ NTΙΓKΜΠΑΣΑΝΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΘΗΚΕ ΣΕ 9 ΓΛΩΣΣΕΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΤΟΥΡΚΙΚΗ, ΑΡΑΒΙΚΗ, ΓΑΛΛΙΚΗ, ΑΡΜΕΝΙΚΗ, ΙΣΠΑΝΙΚΗ, ΑΓΓΛΙΚΗ, ΙΤΑΛΙΚΗ, ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ).

ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ ΠΛΑΙΣΙΩΣΕ Ο ΑΡΧΩΝ Α’ ΔΟΜΕΣΤΙΚΟΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΙΟΣΕΟΓΛΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΩΝ ΙΕΡΟΜΝΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ κ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΑΤΖΌΠΟΥΛΟΣ.

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙΟΥ

Μήνυμα τοῦ Μητροπολίτου Γέροντος Δέρκων Ἀποστόλου ἐπί τῇ Λαμπροφόρῳ Ἀναστάσει τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ πρὸς τὸ χριστεπώνυμον πλήρωμα τῆς Ἐπαρχίας αὐτοῦ

ΠΑΣΧΑ 2022

* * *

«Φωτίζου, φωτίζου ἡ νέα Ἱερουσαλήμ· ἡ γὰρ δόξα Κυρίου ἐπὶ σὲ ἀνέτειλε. Χόρευε νῦν, καὶ ἀγάλλου Σιών· σὺ δὲ ἁγνή, τέρπου, Θεοτόκε, ἐν τῇ ἐγέρσει τοῦ τόκου σου» (Eἰρμός Θ’ ᾠδῆς Κανόνος τοῦ Πάσχα).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ὁ ὡς ἂνω εἰρμὸς τῆς ἐνάτης ᾠδῆς τοῦ Κανόνος τοῦ Πάσχα ἔχει ἰδιαίτερη θεολογικὴ καὶ σωτηριολογικὴ βαρύτητα. Εἰς τὸν ὓμνον αὐτὸν συνδέεται ἡ προφητεία τοῦ Ἠσαΐου (60,1) περὶ τῆς ἐν δόξει ἐλεύσεως τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν ἀναφορὰ εἰς τὴν μητέρα Αὐτοῦ, τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο.

Ἡ λαμπρή ἔγερσις τοῦ Χριστοῦ προξένησε ἰδιαίτερη χαρά εἰς τὴν Θεοτόκο, ἡ ὁποία προηγουμένως ἐβίωσε τὸ μαρτύριο τοῦ Σταυροῦ τοῦ Υἱοῦ της εἰς τὸν Γολγοθᾶ. Ὅμως, ἡ Λαμπροφόρος Ἀνάστασις τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ ἄλλαξε τὰ δεδομένα καὶ ὁδήγησε στὴ σωτηρία τὸν ἂνθρωπο. Ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Κύριος τῆς δόξης (Α΄ Κορ. 2,8), στὸ πρόσωπο τοῦ ὁποίου ἑνώνεται κατὰ τρόπο ὑπέρλογο «ἀσυγχύτως, ἀτρέπτως, ἀδιαιρέτως καὶ ἀχωρίστως» ἡ θεία φύση μὲ τὴν ἀνθρώπινη φύση, προσλαμβάνει τὴν ἀνθρώπινη φύση. Ἒτσι δίδεται σὲ αὐτὴ ἡ δυνατότητα τῆς σωτηρίας, ὅπως σοφά τονίζει ὁ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος λέγων ὃτι «τὸ γὰρ ἀπρόσληπτον ἀθεράπευτον, ὃ δὲ ἥνωτται τῷ Θεῷ τοῦτο καὶ σώζεται (PG 37,181).

Μὲ τὴν Ανάσταση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ κορυφώνεται ἡ πρόσληψη τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως καὶ δίδεται πλέον ἡ δυνατότητα στὸν ἂνθρωπο τῆς σωτηρίας καὶ τῆς κατὰ χάριν συμμετοχῆς του στὴν δόξα τοῦ Κυρίου. Ὁ ἂνθρωπος μέσα ἀπὸ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ δύναται πλέον μαζὶ μὲ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο ν᾽ ἀναφωνήσει: «ἡμεῖς δὲ πάντες ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπῳ τὴν δόξαν κυρίου κατοπτριζόμενοι τὴν αὐτὴν εἰκόνα μεταμορφούμεθα ἀπὸ δόξης εἰς δόξαν καθάπερ ἀπὸ κυρίου πνεύματος» (Β΄ Κορ 3,18).

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἡ ὃλη αὐτὴ σωτήρια γιὰ τὸν ἂνθρωπο μεταμόρφωση συντελεῖται πλέον χάρη στὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐντός τῆς Νέας Ἱερουσαλήμ, τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας κεφαλή εἶναι ὁ Χριστός (Κολ. 1,18) καί μέσα ἀπό τίς πράξεις ἀγάπης τῶν πιστῶν. Γιὰ ἐμᾶς ἡ Νέα Ἱερουσαλήμ εἶναι τὸ Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον, ἡ Μήτηρ τῶν Ἐκκλησιῶν, ὡς πρωτόθρονη, μαρτυρική καὶ δοξασμένη Ἐκκλησία. Εἴμεθα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, μία αἱματοβαμμένη και πεφωτισμένη Ἐκκλησία τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, τῶν Μεγάλων Πατέρων, τοῦ Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, τοῦ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, τοῦ Μεγάλου Φωτίου καί ἄλλων. Ἐδῶ προσαρμόζεται ἄριστα ἡ Εἰκών τῆς Ἄκρας Ταπεινώσεως τοῦ Χριστοῦ, πού ὑπενθυμίζει τὸν Νυμφίον Χριστόν, τὸν Ἐσταυρωμένον Χριστόν, ἀλλά καί τόν Ἀναστάντα ἐκ Τάφου Χριστόν.

Τί κι᾽ ἄν ἄλλοι δίνουν «ὄξος μετά χολῆς μεμιγμένον» εἰς τὴν Μητέρα Ἐκκλησίαν, διότι εἶναι ἀνίκανοι νά πληροφορηθοῦν τό μυστήριον τοῦ Σταυροῦ; Τί κι᾽ ἄν ἄλλοι προσπαθοῦν νὰ διαμερίσουν τὰ ἱμάτια αὐτῆς «βάλλοντες κλῆρον»; Τί κι᾽ ἄν ἄλλοι ἐμποδίζουν κατὰ τρόπο μανικό τὴν ἐλευθερία τῶν πιστῶν νὰ τεθοῦν ὑπὸ τὶς πνευματικὲς φτερούγιες τῆς Μητρός Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία «ὥσπερ πελεκάν, τετρωμένης τὴν πλευράν αὺτῆς, τοὺς θανόντας παῖδας ἐζώωσε, ἐπιστάξας ζωτικοὺς αὐτοῖς κρουνούς»; Ἁπανταχοῦ Ἅπαντες ἀναφωνῶμεν:

«Ἀνέστη Χριστός καὶ πεπτώκασι δαίμονες». «Ἀνέστη Χριστός καὶ χαίρουσιν ἄγγελοι». «Ἀνέστη Χριστός, καὶ ζωή πολιτεύεται».

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ – ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Ἐν τῇ Ἱερᾷ Μητροπόλει Δέρκων, Ἅγιον Πάσχα 2022.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΔΕΡΚΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Η ΛΑΜΠΡΟΦΟΡΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΓΕΣΗΛΚΙΟΪ

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ