14.3 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Πόλεμος και Εκκλησία και ο Οικουμενισμός του Μαρτυρίου (Βίντεο)

Ο αδελφοκτόνος πόλεμος αναπόφευκτα οδηγεί τον οικουμενικό διάλογο σε υπέρβαση τόσο του διαλόγου “της αληθείας” όσο και του διαλόγου της “αγάπης”. Επείγουσα η συνοδική καταδίκη της αιτίας του πολέμου, της αιρέσεως δηλαδή του εθνοφυλετικού αφηγήματος περί “Ρωσικού Λαού”, και σύγκληση όλων των θρησκευτικών ηγετών, της Ρωσικής Εκκλησίας συμπεριλαμβανομένης για ρητή και απερίφραστη καταδίκη του πολέμου.

Προφητική η απόφαση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, σύμφωνα με την οποία ‘Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ καταδικάζει γενικῶς τόν πόλεμον, τόν ὁποῖον θεωρεῖ ἀπόρροιαν τοῦ ἐν τῷ κόσμῳ κακοῦ καί τῆς ἁμαρτίας’, (Η Αποστολή, Δ 1). Και ευθέως και χωρίς περιστροφές καταδίκη της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία η κοινή Δήλωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εκκλησιών (CEC) και του Συμβουλίου Ρωμαιωκαθολικών Επισκόπων Ευρώπης (CCEE): “Η θρησκεία δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για να δικαιολογήσει αυτόν τον πόλεμο. Όλες οι θρησκείες, και εμείς ως χριστιανοί, είμαστε ενωμένοι στην καταδίκη της ρωσικής επιθετικότητας, των εγκλημάτων που διαπράττονται κατά του λαού της Ουκρανίας και της βλασφημίας, που είναι η χρήση της θρησκείας για να την δικαιολογήσει”.

Αυτά και άλλα πολλά ελέχθησαν σε διαδικτυακή εκδήλωση του Κέντρου Οικουμενικών, Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών “Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου” (CEMES), που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Μαρτίου 2022, με κύριο ομιλητή τον π. Κύριλλο Hovorun, Ουκρανό θεολόγο και πανεπιστημιακό καθηγητή που διαπρέπει στο εξωτερικό, και συνομιλητές τους Επισκόπους, πρώην Κερκύρας των εν Ελλάδι Καθολικών Ιωάννη Σπιτέρη, και Γρατιανουπόλεως των Ελληνορρύθμων, Δημήτριο Σαλάχα.

Συντονιστής ο Ομότ. Καθηγητής Πέτρος Βασιλειάδης.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ