Πρωτοψάλτης Περιφερείας Υψωμαθείων Κωνσταντινουπόλεως.
Στην περιφέρεια Υψωμαθείων-Κοντοσκαλίου & Βλάγκας -μιάς εκ των αρχαιοτέρων και πλέον ιστορικών περιφερειών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κων/λεως- υπάρχουν και λειτουργούνται δώδεκα (12) ναοί και περί τα επτά (7) αγιάσματα. Σε όλους αυτούς τους ναούς, υπηρέτησαν κατά καιρούς σπουδαίοι και πασίγνωστοι μελοποιοί και Ψάλτες. Από πενταετίας περίπου, με συνεχή μέριμνα του Αρχιερατικού επόπτη της περιφέρειας Μητροπολίτου Σηλυβρίας κ. Μαξίμου, έχει ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα ανακαίνισης και αποκατάστασης όλων αυτών των ναών και αγιασμάτων. Και αυτό επειδή όλοι σχεδόν οι ναοί της περιφέρειας υπέστησαν μεγάλες καταστροφές κατά τα τραγικά γεγονότα του Σεπτεμβρίου του 1955. Εικόνες συντηρούνται, τέμπλα αποκαθίστανται, αγιάσματα επαναφέρονται στην αρχική τους μορφή και συλλέγονται κειμήλια και βιβλία.
Σε έναν από τους ναούς, την Παναγία έξι μαρμάρων, η οποία είχε κατακαεί σχεδόν ολοκληρωτικά, κατά τον καθαρισμό του γυναικωνίτη, βρέθηκαν το 2018, μεταξύ πολλών άλλων και διάφορα μουσικά βιβλία. Ο εφημέριος του ναού μου τα παρέδωσε για να τα καταγράψω. Είχα κάνει μία σχετική αναφορά σε ανάρτηση στο προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου αναφέρω και γιά τον ναό και για τα ανευρεθέντα μουσικά βιβλία ΕΔΩ.
Οπως λοιπόν ανέφερα και τότε, μέσα σε ένα από αυτά τα παλαιά μισοκαμένα μουσικά βιβλία, την ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑ, εκδ.1848 του Θ.πΠ.Φωκαέως, στις τελευταίες σελίδες, βρήκα μία Δοξολογία, γραμμένη με το χέρι, με επιγραφή «Δοξολογία ήχος βαρύς εκ του ΓΑ-Γεωργίου Ρεδαιστεινού Β’». Την σιγοέψαλλα και αμέσως αντιλήφθηκα πως επρόκειτο για μία σπουδαία και πρωτότυπη σύνθεση, μέσα σε απόλυτα κλασσικές γραμμές και θέσεις του εν λόγω ήχου. Στο τέλος υπήρχε υπογραφή «Εν Κων/πόλει τη 18η Φεβρουαρίου έτος 1880». Από ότι θυμόμουν και από μία σχετική πρόχειρη έρευνα που έκανα, αργή Δοξολογία σε βαρύ εκ του ΓΑ δεν υπάρχει από παλαιό συνθέτη σε κάποιο κλασικό μουσικό βιβλίο. Επίσης από χειρόγραφα του Ραιδεστηνού που είχα δεί, αλλά και από σύγκριση που έκανε ειδικός, με σχεδόν απόλυτη βεβαιότητα προκύπτει ότι τα γράμματα της υπογραφής είναι του ίδιου του Ραιδεστηνού. Το βιβλίο είχε αλλάξει πολλούς κατόχους από το 1850 και μετά.
Μετά από όλα αυτά σκέφθηκα -και αφού έλαβα την έγκριση του Αρχιερατικού επόπτη- αφενός να κοινοποιήσω αυτό το σπουδαίο μουσικό εύρημα εις “κοινήν ωφέλειαν” και αφετέρου να ζητήσω από τον σημερινό Πρωτοψάλτη της Μεγάλης Εκκλησίας κ.Παναγιώτη Νεοχωρίτη, αν ήθελε να ψάλλει πρώτος αυτήν την σπουδαία μουσική σύνθεση γιά εκπαιδευτικούς λόγους. Δέχθηκε και μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτή η Δοξολογία μπορεί να ψαλεί κάλλιστα και στον ΠΠΝ.
Ετσι με ιδιαίτερη χαρά την παρουσιάζω σήμερα, με καθυστέρηση δύο περίπου ετών λόγω της πανδημίας, και σε μουσικό κείμενο, καθαρογραμμένη από τον συνδιαχειριστή του ΟΦΕΛΠ κ.Χρ.Τσακίρογλου και ηχητικά, όπως την έψαλλε ο Άρχων Πρωτοψάλτης, τον οποίο ευχαριστώ εκ βαθέων. Το μουσικό κείμενο στη συνέχεια.
Να σημειώσω ότι η ηχογράφηση έγινε στον ιερό ναό Αγ. Θεοδώρων Βλάγκας, από τον μουσικό και Ψάλτη στο Νιχώρι Νίκο Παπαγεωργίου, τον οποίο ευχαριστώ πολύ. Σας χαιρετώ ευχόμενος Καλό Τριώδιο.