Του Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Σε συνέντευξή του στην «ΡΟΜΦΑΙΑ» ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων μεταξύ άλλων λέει: «Δεν έπρεπε να τον πιστέψουμε, (εννοεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη), μας εξαπάτησε. Αυτό ήταν το μεγάλο μας σφάλμα”.
Λάθος Σεβασμιώτατε, το μεγάλο σας σφάλμα ήταν ότι δεν εμπιστευτήκατε τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη, ο οποίος όχι μόνον δεν σας εξαπάτησε αλλά έκανε ακριβώς εκείνο το οποίο του υπαγορεύει το καθήκον του, δικαίωμα το οποίο εσείς, όπως και τόσα άλλα αμφισβητείτε.
Το ότι αρκετά προβλήματα θα μπορούσαν να έχουν επιλυθεί από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης το 2016 είναι κάτι που από κανέναν δεν αμφισβητείται. Όμως οι Ρώσοι πάλι έβαλαν το χεράκι τους για να μην καταλήξει η Α.Μ. Σύνοδος σε Πανορθόδοξη. Ό,τι είχαν ζητήσει από πριν το πήραν, όλα τα χατίρια τους έγιναν. Και όμως τελευταία στιγμή την σαμπόταραν μαζί με άλλες τρεις Εκκλησίες: της Αντιοχείας, της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, τις οποίες με διάφορους τρόπους επηρέαζαν ή πίεζαν.
Οπότε μην προσπαθεί τώρα ο Σεβασμιώτατος κ. Ιλαρίων να διαστρεβλώσει την αλήθεια και να μας λέει ότι η Εκκλησία της Ρωσίας ακολούθησε δήθεν τις άλλες τρεις στην απόφασή τους να μην παραστούν στην Σύνοδο. Άλλωστε έχουμε συνηθίσει τις Μοσχοβίτικες τακτικές και σε άλλες περιπτώσεις.
Η Ρωσία έκανε το παν για να τορπιλίσει την Σύνοδο, της οποίας ήδη είχε ορισθεί η διεξαγωγή και ένας από τους βασικούς στόχους της ήταν να υπογραμμιστεί η ενότητα της Ορθοδοξίας, κάτι για το οποίο, όπως έχει αποδειχτεί ουδόλως ενδιαφέρει την Εκκλησία της Ρωσίας.
Όταν φάνηκε πως η πραγματοποίηση της Συνόδου προχωρεί, άρχισαν τις «παραφωνίες» τους οι Ρώσοι. Επικαλέσθηκαν στην αρχή την ένταση που υπήρχε στις ρωσοτουρκικές σχέσεις ως εμπόδιο για να μεταβούν στην Κωνσταντινούπολη που είχε ορισθεί ως τόπος σύγκλησης της Συνόδου. Δείχνοντας κατανόηση ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος αλλάζει τον τόπο και ορίζει νέο, το Κολυμπάρι της Κρήτης. Βλέποντας η Μόσχα την αποφασιστικότητα του Οικουμενικού Πατριάρχη προσπαθεί να δημιουργήσει άλλα προσκόμματα. Ζητούν τα θέματα που θα συζητηθούν να αποφασισθούν ομόφωνα, καθώς ομόφωνες να είναι και οι αποφάσεις, κάτι το οποίο ο Οικουμενικός Πατριάρχης κάνει αποδεκτό. Οι Ρώσοι διαπιστώνοντας πως τα «σοβαρά» επιχειρήματά τους εξαντλούνται, προβάλλουν ως προσκόμματα λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τον κανονισμό λειτουργίας της Συνόδου, Μέχρι και με το ύψος των καθισμάτων των Προκαθημένων ασχολούνται και ενώ όλα τα αιτήματά τους έχουν γίνει αποδεκτά στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή δεν συμμετέχουν με το πρόσχημα ότι ακολουθούν τις άλλες τρεις Εκκλησίες που προαναφέραμε και που στην ουσία αυτοί είχαν καθοδηγήσει να μην πάνε.
Με την αποχή της αυτή η Εκκλησία της Ρωσίας έβαλε τρικλοποδιά στον ίδιο της τον εαυτό και αποδείχτηκε κατώτερη τον περιστάσεων. Η συνολική στάση της απέναντι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά και στην Ορθοδοξία στο σύνολό της αποδεικνύει πως ισχύει πέρα για πέρα εκείνο που είχε δηλώσει ο Προκαθήμενος της ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος στην Πανορθόδοξη Σύναξη στην Κωνσταντινούπολη το 2014, πως «Εμείς πρώτα είμαστε για το Έθνος». Θα πρέπει επομένως να κατανοήσουν πως, όλοι οι Ορθόδοξοι δεν είμαστε Ρώσοι!