Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Η είδηση λέει ότι το Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019, ο Πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης Ι’ υποδέχθηκε στην Πατριαρχική του έδρα στη Δαμασκό τον Αρχιεπίσκοπο Κυριακουπόλεως Χριστόφορο, αντιπρόσωπο του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεοφίλου Γ’, ο οποίος παρέδωσε στον Πατριάρχη Αντιοχείας ένα γράμμα περί μιάς Σύναξης των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Αμμάν, με σκοπό τη “διατήρηση της Ορθόδοξης ενότητας”, η οποία τάχα κινδυνεύει λόγω του Ουκρανικού ζητήματος.
Ο Αντιοχείας Ιωάννης φαίνεται πως τα …βρίσκει με τα Ιεροσόλυμα, τα οποία είχε θέσει σε ακοινωνησία λόγω της Επισκοπής Κατάρων που δημιούργησε το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων στο Κατάρ και ο Αντιοχείας θεωρεί «κανονικό» του έδαφος.
Τα …βρίσκει μέσω Μόσχας και προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο …κοινός, πλέον, εχθρός, το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Τα …βρίσκει μέσω Μόσχας και προκειμένου να αντιμετωπισθεί ο …κοινός, πλέον, εχθρός, το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Επειδή, όμως, φαίνεται πως ο Αντιοχείας Ιωάννης έχει …κοντή ή επιλεκτική, αν προτιμάτε, μνήμη, του θυμίζουμε το κοινό ανακοινωθέν που υπέγραψε με τον Πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίο κατά την ειρηνική επίσκεψή του στην Σερβική Εκκλησία, μόλις πριν ένα χρόνο (Οκτ. 2018).
Συνυπέγραφαν, λοιπόν, οι δύο «αντιφαναριώτες», σήμερα, προκαθήμενοι τα κάτωθι:
«Οι δύο Εκκλησίες, η Σερβική και η Αντιοχειανή, εκφράζουν τη λύπη τους για το γεγονός ότι δεν έχει λήξει ειρηνικά η συνεχής κανονική διένεξη ανάμεσα στο Πατριαρχείο Αντιοχείας και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, η οποία προέκυψε από την απόφαση του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων να εκλέξει και να τοποθετήσει επίσκοπο στο Κατάρ, το οποίο ανήκει στην ιστορική κανονική εκκλησιαστική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Αντιοχείας. Λυπούνται, επίσης, για το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει αντιληπτές οι διαστάσεις και οι επιπτώσεις αυτής της διένεξης από όλες τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες, παρά την συμφωνία που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες ύστερα από τις διαβουλεύσεις τους τον Ιούνιο του 2013, με την παρουσία και διαμεσολάβηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, τα τρία άρθρα της οποίας είναι κατοχυρωμένα στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας και στην αλληλογραφία του Οικουμενικού Πατριαρχείου το οποίο παραδέχθηκε την ύπαρξή τους.»
Αυτές οι δύο Εκκλησίες που «λυπούνται για το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει αντιληπτές οι διαστάσεις και οι επιπτώσεις αυτής της διένεξης από όλες τις υπόλοιπες ορθόδοξες Εκκλησίες», τώρα θα λύσουν το Ουκρανικό;
Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν έχουν «κατανοήσει» το πρόβλημα του Κατάρ, θα λύσουν τώρα με «Πανορθόδοξη» (sic) το Ουκρανικό;
Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν έχουν «κατανοήσει» το πρόβλημα του Κατάρ, θα λύσουν τώρα με «Πανορθόδοξη» (sic) το Ουκρανικό;
Μάλλον δεν υποπτεύονται καν το φιάσκο αυτής της «Πανορθόδοξης», αν τελικά συγκληθεί. Και το κυριότερο θα είναι η αιτία για μεγάλες ανατροπές τόσο στα Ιεροσόλυμα όσο και στην Αντιόχεια.