Το ζήτημα της Αυτοκεφάλου, πλέον, Εκκλησίας της Ουκρανίας έχει διχάσει στην Ελλάδα και τους συντηρητικούς μητροπολίτες.
Ο «αντιοικουμενιστής» μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ θεώρησε …φρόνιμο στην Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιό του να αναφερθεί στο Ουκρανικό, τασσόμενος με την Ρωσική πλευρά. Το ενδιαφέρον είναι να εξετάσει κανείς αν το ποίμνιό του γνωρίζει ποιο ακριβώς είναι το θέμα της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας ή το κάνει – το πιθανότερο – για να διατρανώσει την αντίθεσή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Από την άλλη μεριά, ο μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος, που δεν φημίζεται για «οικουμενιστικές» διαθέσεις, εγκαλείται από «πιστούς» – μέσω ανοιχτής επιστολής – γιατί, όπως γράφουν: «Γίναμε όλοι μάρτυρες (μέσω διαδικτύου) της μνημονεύσεως του Επιφάνιου, ως «Αρχιεπισκόπου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας» στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδας, ανήμερα της εορτής του.»
Πρόκειται για την δεύτερη μνημόνευση του Κιέβου Επιφανίου στα Δίπτυχα, από ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η πρώτη έγινε στις 17 Δεκεμβρίου στον Άγιο Διονύσιο Ζακύνθου και η δεύτερη, 10 μέρες αργότερα, στον Άγιο Στέφανο Πτολεμαΐδας.
Και βέβαια μην ξεχνάμε ότι ο Φλωρίνης Θεόκλητος ανήκει στους ιεράρχες του Οικουμενικού Θρόνου, ως μητροπολίτης των “Νέων Χωρών”.
Σε κάθε περίπτωση, η Εκκλησία της Ελλάδος αναμένεται και επισήμως να αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, μετά την παράδοση του σχετικού Τόμου στο Φανάρι, την ημέρα των Θεοφανείων (6-1-2019).
Π.Α.Α.