Από την επίσκεψη του Κιέβου Επιφανίου στο μητροπολιτικό άσυλο – τμήμα παρηγορητικής φροντίδας |
Μου αρέσει διότι ο Ρομφαίας ξεκινά με θέμα, όπως λέμε στη μουσική, μια – ακόμα – συνέντευξή του με τον μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, Προέδρο του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας – όχι για πολύ ακόμα.
– Σεβασμιώτατε, δεν θα μπορούσα να ξεκινήσω την συνέντευξη χωρίς να σας ρωτήσω τι σημαίνει η εκλογή του σχισματικού Μητροπολίτη Επιφανίου για την Εκκλησία της Ρωσίας.
Μπαίνω στην θέση του Ρομφαία, αν κάποιος θα τον ήλεγχε γιατί χρησιμοποιεί την λέξη «σχισματικός» για τον νέο Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Και σκέπτομαι ότι θα απαντούσε – υποθέτω – κάπως έτσι:
«Δεν χρειάζεται κάποιος να έχει θεολογικές γνώσεις για να καταλάβει ότι ο
εν λόγω Μητροπολίτης προέρχεται από τις παραφυάδες των σχισματικών.
Όταν θα αναγνωριστεί απ΄ όλες τις Εκκλησίες, τότε να μας ξανά στείλετε
μήνυμα από τον καναπέ σας, και εμείς θα το διορθώσουμε.»
εν λόγω Μητροπολίτης προέρχεται από τις παραφυάδες των σχισματικών.
Όταν θα αναγνωριστεί απ΄ όλες τις Εκκλησίες, τότε να μας ξανά στείλετε
μήνυμα από τον καναπέ σας, και εμείς θα το διορθώσουμε.»
Την απάντηση, φυσικά, για το κατά πόσον ήσαν σχισματικοί οι κατά την Μόσχα, την έδωσε ο κανονολόγος αρχιμ. Γρηγόριος Παπαθωμάς σε πρόσφατη δημόσια τοποθέτησή του.
Αυτό που θα έπρεπε να ρωτήσει ο Ρομφαίας τον μητροπολίτη Βολοκολάμσκ – και δεν το έκανε – είναι κατά πόσο είναι «κανονικό», η ρωσοκίνητη Εκκλησία του Ονουφρίου στην Ουκρανία να καθαιρεί δύο μητροπολίτες με συνοπτικές διαδικασίες και να εγκαθιστά και να χειροτονεί την ίδια στιγμή τους, ας πούμε, αντικαταστάτες τους. Και ταυτόχρονα να δηλώνει δια του εκπροσώπου της ότι «δεν έχουν καθαιρεθεί. Τους έχει μόνο απαγορευτεί η τέλεση των ιεροπραξιών» (sic).
Τώρα για την αγωνία μερικών για το αν θα αναγνωριστεί ο Κιέβου Επιφάνιος από τις λοιπές Ορθόδοξες Εκκλησίες, επιτρέψτε μου να διακινδυνεύσω μία πρόβλεψη: Αρχικώς θα αναγνωριστεί από τις περισσότερες και εν τέλει από όλες.
Π.Α.Α.