Ο Μητροπολίτης Μπορισπόλ Αντώνιος ασπάζεται το χέρι του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, κατά την επίσκεψη του στο Φανάρι, πριν ένα χρόνο (17-12-2017) – φωτ. Νικόλαος Μαγγίνας |
Προς τον
Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μπορισπόλ κ. Αντώνιο
Σεβασμιώτατε,
Συγγνώμη αλλά πρέπει να λάβετε μερικά μαθήματα εκκλησιολογίας και όχι να επιχειρείτε να διδάξετε εκείνους που σας δίδαξαν την Ορθόδοξη πίστη! Ο μαθητής θα διδάξει τον δάσκαλο; Αν είναι δυνατόν!
Λοιπόν:
1. Οι δυο Μητροπολίτες, αδελφοί σας μέχρι χθες, δεν παραβίασαν τον αρχιερατικό τους όρκο! Προέκριναν, μετά την αήθη κίνηση της Μόσχας να κόψει τους κανονικούς της δεσμούς με το Φανάρι, να τρέφονται εκ της πηγής παρά από το παρακλάδι που επέλεξε να χωριστεί από την πηγή. Το Φανάρι σας έκανε Πατριαρχείο Μόσχας και μάλιστα μετά από τόση πίεση και μέτρα που καλό θα ήταν να μη τα φέρνουμε στην επιφάνεια της ιστορίας διότι δεν σας τιμούν. Επέλεξαν να είναι με την πηγή που έδωσε Χριστό σε σας, παρά με εσάς που διαλέξατε να απαρνηθείτε την πηγή της ύπαρξης σας, δηλαδή την Μητέρα Εκκλησία.
2. Ο Μητροπολίτης Κιέβου Επιφάνιος έχει πλέον κανονικότατη ιερωσύνη, αφ’ ενός διότι χειροτονήθηκε από τον πρώην Κιέβου Φιλάρετο, ο οποίος χειροτόνησε και τον Μακ. Μόσχας κ. Κύριλλο. Με την καθαίρεση φεύγει η ιερωσύνη; Η επαναφορά της θέλει και άλλη διαδικασία ή αναχειροτονία; Έχετε υπ’ όψιν τις αποφάσεις της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, της έβδομης κ.ο.κ. σχετικά με την αποδοχή σχισματικών που βαπτίζονται εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος; Διαβάστε, σας παρακαλώ! Επίσης: έχετε κοινωνία με την Εκκλησία της Βουλγαρίας. Και το Φανάρι. Το 1945 κατά την αποκατάστασή τους αναχειροτονήθηκαν αυτοί που είχαν μπει σε επιτίμιο αφορισμού από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο του 1872; Όχι ασφαλώς! Έστειλαν επιστολή μετανοίας; Όχι! Μόνο πρόθεση να ενωθούν με την κανονική Εκκλησία. Δυο μέτρα και δυο σταθμά, λοιπόν;
3. Για την έκκλητο προσφυγή δεν έχετε ακούσει; Διαβάστε από σωστές πηγές! Και κυρίως ένατο και δέκατο έβδομο κανόνα της Τετάρτης Οικουμενικής Συνόδου! Τους αποκατεστησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης! Όσο κι αν το αρνείστε έχει αλλά προνόμια ο Οικουμενικός Θρόνος. Πώς να το κάνουμε; Εξ αιτίας αυτών των προνομίων γίνατε κάποτε Πατριαρχείο.
4. Μας λέτε, Σεβασμιώτατε: “Θα είναι παράξενο και πικρό για μας, αν οι αδελφοί μας από τις Τοπικές Εκκλησίες, που πριν ερχόντουσαν σε μας στην Ουκρανία, και τους φιλοξενούσαμε, συλλειτουργούσαμε και είχαμε την θερμή και ανοιχτόκαρδη εν Χριστώ επικοινωνία, τώρα να μας αφήσουν και να ασπαστούν τους σχισματικούς”. Ώστε γι’ αυτό προσφέρατε φιλοξενία στους υψηλούς επισκέπτες σας; Για να αγοράσετε τη συμφωνία τους στα αντικανονικά έργα που πράττετε εναντίον της Μητρός Εκκλησίας; Ακούτε όσοι τύχατε της φιλοξενίας των αγίων πατέρων; Σας ζητούν το αντίτιμο τώρα! Θα πουλήσετε τη συνείδηση σας για να ανταποδώσετε τη φιλοξενία; Η γραφίδα της ιστορίας αναμένει για να σας κρίνει ανάλογα!
5. Δεν πρόκειται για νομιμοποίηση σχισματικών. Είναι αποκατάσταση ενότητος. Αποδεχθείτε πια ότι μόνο αρμόδιο είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Τιμή σας θα είναι.
Φως Φαναρίου
Λοιπόν:
1. Οι δυο Μητροπολίτες, αδελφοί σας μέχρι χθες, δεν παραβίασαν τον αρχιερατικό τους όρκο! Προέκριναν, μετά την αήθη κίνηση της Μόσχας να κόψει τους κανονικούς της δεσμούς με το Φανάρι, να τρέφονται εκ της πηγής παρά από το παρακλάδι που επέλεξε να χωριστεί από την πηγή. Το Φανάρι σας έκανε Πατριαρχείο Μόσχας και μάλιστα μετά από τόση πίεση και μέτρα που καλό θα ήταν να μη τα φέρνουμε στην επιφάνεια της ιστορίας διότι δεν σας τιμούν. Επέλεξαν να είναι με την πηγή που έδωσε Χριστό σε σας, παρά με εσάς που διαλέξατε να απαρνηθείτε την πηγή της ύπαρξης σας, δηλαδή την Μητέρα Εκκλησία.
2. Ο Μητροπολίτης Κιέβου Επιφάνιος έχει πλέον κανονικότατη ιερωσύνη, αφ’ ενός διότι χειροτονήθηκε από τον πρώην Κιέβου Φιλάρετο, ο οποίος χειροτόνησε και τον Μακ. Μόσχας κ. Κύριλλο. Με την καθαίρεση φεύγει η ιερωσύνη; Η επαναφορά της θέλει και άλλη διαδικασία ή αναχειροτονία; Έχετε υπ’ όψιν τις αποφάσεις της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, της έβδομης κ.ο.κ. σχετικά με την αποδοχή σχισματικών που βαπτίζονται εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος; Διαβάστε, σας παρακαλώ! Επίσης: έχετε κοινωνία με την Εκκλησία της Βουλγαρίας. Και το Φανάρι. Το 1945 κατά την αποκατάστασή τους αναχειροτονήθηκαν αυτοί που είχαν μπει σε επιτίμιο αφορισμού από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο του 1872; Όχι ασφαλώς! Έστειλαν επιστολή μετανοίας; Όχι! Μόνο πρόθεση να ενωθούν με την κανονική Εκκλησία. Δυο μέτρα και δυο σταθμά, λοιπόν;
3. Για την έκκλητο προσφυγή δεν έχετε ακούσει; Διαβάστε από σωστές πηγές! Και κυρίως ένατο και δέκατο έβδομο κανόνα της Τετάρτης Οικουμενικής Συνόδου! Τους αποκατεστησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης! Όσο κι αν το αρνείστε έχει αλλά προνόμια ο Οικουμενικός Θρόνος. Πώς να το κάνουμε; Εξ αιτίας αυτών των προνομίων γίνατε κάποτε Πατριαρχείο.
4. Μας λέτε, Σεβασμιώτατε: “Θα είναι παράξενο και πικρό για μας, αν οι αδελφοί μας από τις Τοπικές Εκκλησίες, που πριν ερχόντουσαν σε μας στην Ουκρανία, και τους φιλοξενούσαμε, συλλειτουργούσαμε και είχαμε την θερμή και ανοιχτόκαρδη εν Χριστώ επικοινωνία, τώρα να μας αφήσουν και να ασπαστούν τους σχισματικούς”. Ώστε γι’ αυτό προσφέρατε φιλοξενία στους υψηλούς επισκέπτες σας; Για να αγοράσετε τη συμφωνία τους στα αντικανονικά έργα που πράττετε εναντίον της Μητρός Εκκλησίας; Ακούτε όσοι τύχατε της φιλοξενίας των αγίων πατέρων; Σας ζητούν το αντίτιμο τώρα! Θα πουλήσετε τη συνείδηση σας για να ανταποδώσετε τη φιλοξενία; Η γραφίδα της ιστορίας αναμένει για να σας κρίνει ανάλογα!
5. Δεν πρόκειται για νομιμοποίηση σχισματικών. Είναι αποκατάσταση ενότητος. Αποδεχθείτε πια ότι μόνο αρμόδιο είναι το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Τιμή σας θα είναι.
Φως Φαναρίου