11.1 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Λάβρος ο Λαβρώφ εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχου

Του Αρχιμανδρίτου του Οικουμενικού Θρόνου Γεράσιμου Φραγκουλάκη
Αννόβερο Γερμανίας
Έχουμε γράψει και άλλη φορά ότι, ενώ ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ασχολείται με την Εκκλησία, οι άλλοι ασχολούνται με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Αυτό μάλιστα το διάστημα της καταδυναστεύσεως του κόσμου από τον κορωνοϊό φαίνεται πιο έντονα. Παρότι παρατηρείται μια απραξία, μια άπνοια σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ο Οικουμενικός Πατριάρχης βρίσκει πάντα τον τρόπο να λειτουργεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο ξεπερνώντας τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πανδημία, όχι βεβαίως αγνοώντας την, αλλά αντιθέτως προτρέποντας και παραδειγματίζοντας τον κόσμο πώς να συμπεριφέρεται προκειμένου να ανταπεξέλθει σε αυτή την σύγχρονη μάστιγα. Και ενώ όπως προαναφέραμε ο Οικουμενικός Πατριάρχης ασχολείται με τα της Εκκλησίας, άλλοι ασχολούνται με αυτόν, όχι με θετική διάθεση βέβαια όπως πάντα κάνουν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να λέγονται διάφορα ευτράπελα τα οποία, ενώ στοχεύουν στο να μειώσουν το κύρος του Οικουμενικό Πατριάρχου επιτυγχάνουν ακριβώς το αντίθετο, κάνοντας τον περισσότερο γνωστό και αποκαλύπτοντας, τι τραβάει από τους αδελφούς του! 
Εκείνοι οι οποίοι περισσότερο ασχολούνται με τον Οικουμενικό Πατριάρχη και το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι οι της Εκκλησίας της Ρωσίας και οι δορυφόροι της. Το Πατριαρχείο Μόσχας μονίμως συμπεριφέρεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο σαν να υπάρχει μεταξύ τους βεντέτα. Ακόμη και αυτή την περίοδο που οι περισσότερες δραστηριότητες του κόσμου βρίσκονται σε αναστολή και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων έχουν περιοριστεί, ο πόλεμος δεν έχει κοπάσει και στην προσπάθεια αυτή της υποβάθμισης του ρόλου του Οικουμενικού Πατριαρχείου και προσωπικώς του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου επιστρατεύονται όχι μόνον εκκλησιαστικά αλλά και πολιτικά πρόσωπα. 
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια ενορχηστρωμένη επίθεση εναντίον του σεπτού προσώπου του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου. Πρώτος βγήκε ο πρώτος της Ρωσικής Εκκλησίας ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος για να πει σε συνέντευξή του ότι, η μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί αποτελεί τιμωρία του Θεού προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, επειδή παραχώρησε Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας. Λες και ανήκε η Αγιά Σοφιά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και του την πήρε το τουρκικό κράτος και από ναό την μετέτρεψε σε τζαμί. Παιδαριώδες το επιχείρημα και γίνεται και γελοίο, όταν εκστομίζεται από έναν προκαθήμενο. Για την μετατροπή της Αγιάς Σοφιάς σε τζαμί πρώτοι «πανηγύρισαν» οι ομόδοξοι «αδελφοί» μας οι Ρώσοι, Ο εκπρόσωπος μάλιστα του Κρεμλίνου Πεσκόφ επεσήμανε πρώτος τα οφέλη της κατάργησης του εισιτηρίου στην Αγιά Σοφιά μετά την μετατροπή της σε τζαμί για τους Ρώσους τουρίστες λέγοντας ότι «δεν θα υπάρχουν εισιτήρια τώρα και η είσοδος θα είναι δωρεάν. Οι τουρίστες μας θα επωφεληθούν από αυτό». 
Με την λογική του Μόσχας Κυρίλλου θα μπορούσαμε να σκεφτούμε: Μήπως τελικά αποτελούν για την Εκκλησία της Ρωσίας τιμωρία Θεού οι εκρήξεις στο εργοτάξιο του πυρηνικού εργοστασίου Ακούγιου της νότιας Τουρκίας, όπου, ενώ πρόκειται για κανονικά εδάφη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αντικανονικά ενεργώντας τέλεσε Αγιασμό κληρικός της Ρωσικής Εκκλησίας; Μόνο βεβαίως γέλιο και αποστροφή θα μπορούσε να δημιουργήσει η κοινοποίηση μιας τέτοιας σκέψεως.
Στον πόλεμο εναντίον του Φαναρίου όπως είναι φυσικό, λόγω της αγαστής συνεργασίας που έχει στη Ρωσία Εκκλησία και Κράτος επιστρατεύθηκε ακόμη και αυτός ο Πρόεδρος Πούτιν, ο οποίος σε ένα παραλήρημά του επιτιθέμενος σφόδρα και θράσος εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη χαρακτήρισε «τουρκική ενορία» την Κωνσταντινουπολίτιδα Εκκλησία, το Κέντρο της Ορθοδοξίας. Την σκυτάλη τελευταία πήρε ο Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας κ. Λαβρώφ. Λάβρος λοιπόν ο κ. Λαβρώφ εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη τον κατηγορεί ότι “οι ενέργειές του είναι συντονισμένες από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, και έχουν ήδη οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες” και ότι Η.Π.Α. και Πατριάρχης Βαρθολομαίος με το σύνθημα της “θρησκευτικής ελευθερίας” ενεργούν για να θάψουν την επιρροή της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο, λέγοντας ότι “δεν βλέπω καμία άλλη εξήγηση για τις ενέργειες του ανθρώπου αυτού”. Αυθαίρετο συμπέρασμα και μέγα ψέμα. Αν υπάρχει κάτι για το οποίο δεν μπορεί επ’ ουδενί να προσαφθεί οποιαδήποτε κατηγορία στον Οικουμενικό Πατριάρχη, είναι ότι ενεργεί για να θάψει την επιρροή της Ορθοδοξίας στο σύγχρονο κόσμο. Ποιος; Εκείνος ο οποίος στα τριάντα χρόνια της Πατριαρχίας Του ανέδειξε την Ορθοδοξία και την έκανε γνωστή με τις δραστηριότητές Του απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Οικουμένη. Δεν έχει βεβαίως πειστικά στοιχεία γι’ αυτό ο κ. Λαβρώφ και γι’ αυτό χρησιμοποιεί την βαρύτητα του αξιώματός του για να προσδώσει σοβαρότητα και εγκυρότητα στην άποψή του, γιατί άποψή του είναι εφ’ όσον όπως ο ίδιος λέει «δεν βλέπει» άλλη εξήγηση. Όμως ενόσω αυτός κόπτεται για πολιτικές παρεμβάσεις, ο ίδιος τι κάνει, μιμούμενος τον Πρόεδρό του ο οποίος είχε επί πλέον κατηγορήσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι πήρε χρήματα για να χορηγήσει την Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας; Γι’ αυτό το θέμα μάλιστα ο Παναγιώτατος είχε δώσει πληρωμένη απάντηση λέγοντας με σκωπτική διάθεση: «Αν και η ρωσική Εκκλησία με κατηγορεί ότι πήρα χρήματα για να κάνω αυτή την Αυτοκεφαλία, στην πραγματικότητα δεν πήρα χρήματα, αλλά πολλές καραμέλες και σοκολάτες από το εργοστάσιο του Ποροσένκο». 
Εφόσον όπως προαναφέραμε πρόκειται για ενορχηστρωμένη επίθεση, δεν θα μπορούσε να λείπει από την όλη ιστορία και ο «μαέστρος», ο γνωστός τοις πάσι Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων. Ακολουθώντας την τακτική του κ. Λαβρώφ εκφράζει και αυτός την γνώμη του υποστηρίζοντας ότι όλ’ αυτά γίνονται με στόχο την αποδυνάμωση της Ρωσίας και περαιτέρω αποδυνάμωση της Ορθοδοξίας. 
Η ταύτιση Ρωσίας και Ορθοδοξίας για τους Ρώσους καλλιεργήθηκε ιδιαιτέρως μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης και ενισχύθηκε από το γάμο του Τσάρου Ιβάν Γ΄της Ρωσίας με την ανιψιά του νεκρού Βυζαντινού Αυτοκράτορα Κωνσταντίνου ΙΒ΄, Ζωή Σοφία Παλαιολογίνα οπότε και προέκυψε η θεωρία της «Τρίτης Ρώμης» όπως ονομάζεται η Ρωσία, η οποία υποτίθεται πως είναι η φυσική διάδοχος της Βυζαντινής κληρονομιάς. Βάσει αυτής της ανυπόστατης θεωρίας η Ρωσία εδώ και αιώνες εφαρμόζει στρατηγική διείσδυσης και κυριαρχίας στον Ορθόδοξο κόσμο, παρουσιάζοντας μάλιστα πιεστική έξαρση στην μετασοβιετική εποχή. Στην Ελλάδα άλλοτε συγκαλυμμένα και άλλοτε απροκάλυπτα επιχειρείται από τη Ρωσία, με την συνεργασία Κράτους και Εκκλησίας, να στραφούν οι Ορθόδοξοι Έλληνες εναντίον της Μητέρας Εκκλησίας και αυτό δυστυχώς έχει σαν αποτέλεσμα και Έλληνες Ιεράρχες να στρέφονται εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Τους Αρχιερείς αυτούς ακολουθούν και πολιτικοί, όπως ο Πρόεδρος του κόμματος « Ελληνική Λύση» και μοναδικός κάτοχος χειρόγραφης επιστολής του Χριστού κ. Κυριάκος Βελόπουλος ο οποίος κρίνει ότι, ήταν λάθος η εκχώρηση της Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο διότι έτσι η Ελλάδα «μπήκε στο μάτι της Ρωσίας». 
Παρόλα αυτά ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος όπως είπε κατά την ομιλία του στον ιστορικό Ι. Ναό του Αγίου Δημητρίου Σαρμασικίου, κατά την 47η επέτειο από την εις Μητροπολίτη Φιλαδελφείας εκλογής του: «δίδομεν την υπόσχεσιν ότι και δι᾽ όσα ακόμα έτη θα μας αξιώση η χάρις του Κυρίου να συνεχίσουμε την διακονικήν προσφοράν μας, δεν θα αμελήσουμε το χρέος μας έναντι του μέλλοντος του πανσέπτου Οικουμενικού Θρόνου, ούτε θα λησμονήσουμε την μακραίωνα ιστορία μας, ούτε δε και θα απεμπολήσουμε την ιερά παρακαταθήκη και την καθαγιασμένη κληρονομία των πατέρων μας, αλλά θα παραμείνουμε «εδραίοι και αμετακίνητοι», όπως συνιστά ο Απόστολος των Εθνών (Α´ Κορ. ιε´, 58), «αγραυλούντες και φυλάσσοντες φυλακάς της νυκτός» (Λουκ. β´, 8), όπως οι ποιμένες εις την Βηθλεέμ, και «γρηγορούντες και προσευχόμενοι» (πρβλ. Ματθ. κστ´, 41), όπως ο ίδιος ο Κύριος εις τον κήπον της Γεσθημανή. Αυτό είναι το χρέος μας». Και όλοι μας γνωρίζουμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης το χρέος του το υπηρετεί με πείσμα, σύνεση και συνέπεια. 
Ο Θεός να τον διατηρεί ακμαίο, και όπως ο νέος πρόεδρος των Η.Π.Α Τζο Μπάιντεν σε ιδιόχειρο μήνυμα του προς τον Παναγιώτατο (ελπίζω να μην θεωρηθεί και αυτό πολιτική παρέμβαση) γράφει: «Να είστε καλά. Χρειαζόμαστε την ηγεσία σας» Παναγιώτατε!

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ