10.4 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Primacy, Conciliarity, Autocephaly and the “negative” identity developed in modern Orthodoxy (video)

Πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022, με επιτυχία και το αγγλόφωνο διαδικτυακό σεμινάριο του CEMES στο πλαίσιο της σειράς Ανοιχτών Δημοσίων Διαλέξεων της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς με θέμα «Η Ενότητα της Εκκλησίας του Χριστού», το οποίο από κοινού συντόνισαν ο διδάσκων καθ. στο Πανεπιστήμιο Angelicum και  Αντιπρόεδρος του CEMES Δημήτριος Κεραμιδάς, και η Δρ. Marianna Napolitano, συνεργάτις του Fondazione per le Scienze Religiose “Giovanni XXIII” της Μπολόνια. Μετείχαν με σύντομες εισηγήσεις: ο Διευθυντής του “Centro Pro Unione” της Ρώμης καθ. π. Giacomo Puglisi με θέμα «Η Συνοδική Διαδικασία στην Καθολική Εκκλησία. Πρότυπο αυθεντικής εκκλησιαστικής οργάνωσης της Εκκλησίας του Χριστού;», ο Πρόεδρος επί τιμή του CEMES, ομότ. καθ. Πέτρος Βασιλειάδης με θέμα «Πρωτείο-Συνοδικότητα-Αυτοκεφαλία και η «αρνητική» ταυτότητα σε ορισμένους Ορθόδοξους κύκλους», και ο ιερέας της Μητροπόλεως Κένυας π. Κοσμάς (Rev.  Dr. John Ngige Njoroge), με θέμα «Ορθόδοξη ιεραποστολή και η διαδικασία του εκπολιτισμού (inculturation) στην Αφρική». Επίσης σε ένα ωριαίο περίπου πάνελ μετείχαν η  καθηγήτρια  Ελισάβετ Προδρόμου  (Οικoυμενικό Πατριαρχείο), και οι καθηγητές Nicolas Abou Mrad (Αντιόχεια), π. Cristian Sonea (Ρουμανία), π. Andriy Dudchenko (OCU), π. Ihor Shaban (UGCC) και ο Sergii Bortnyk (UOC-MP), που εισηγήθηκαν απόψεις διαφόρων αυτοκέφαλων Εκκλησιών καθώς και θέματα Γεωπολιτικής και Ορθόδοξης ενότητας, την Ουκρανία μεταξύ Ρώμης και Μόσχας, καθώς και Ορθόδοξες και Καθολικές απόψεις για την ενότητα της Εκκλησίας. Όλα τα παραπάνω στο πλαίσιο της κοινής πορείας (Ορθοδόξων και Καθολικών) προς την ενότητα της Εκκλησίας του Χριστού.

Ιδιαίτερη αίσθηση που συζητήθηκε στο σεμινάριο προκάλεσε η εξής κατάληξη-πρόταση του καθ. Πέτρου Βασιλειάδη: «Ως ένα πρώτο πρακτικό βήμα προς την ευχαριστιακή κοινωνία με την Καθολική Εκκλησία, επιτρέψτε μου να κάνω μια προσωπική σύσταση, με βάση αυτά που παρουσίασα παραπάνω: Ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος – ενόψει και της επικείμενης επετείου των 1700 χρόνων από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια, και την εκπεφρασμένη επιθυμία τους να εορτάσουν από κοινού το Πάσχα και πιθανώς μια πραγματική οικουμενική σύνοδο – καλό θα ήταν (με βάση το γνωστό «ο τρώσας και ιάσεται») να αποκαταστήσουν μονομερώς ένα είδος εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ των Εκκλησιών της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, ακολουθώντας το πετυχημένο παράδειγμα των προκατόχων τους, Πάπα Παύλου ΣΤ’ και Πατριάρχη Αθηναγόρα, με την άρση των αναθεμάτων του 1054  (που απετέλεσε σημαντικό βήμα στην νέα εποχή χριστιανικής συμφιλίωσης)».

Το Κέντρο Οικουμενικών, Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου» (Cemes) εν όψει της επετείου των 1700 χρόνων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, το 2025, προγραμματίζει, από αυτή τη χρονιά, σειρά εκδηλώσεων που θα μας προετοιμάζουν γι’ αυτό το ιστορικό γεγονός.

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ