17.4 C
Athens
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025

Η παράνοια της “αποτείχισης” στα Κύθηρα

Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου

Ο μέχρι πρότινος κληρικός της Μητροπόλεως Κυθήρων, Παύλος Καλλίκας, αποτειχίστηκε τα Χριστούγεννα του 2024, δηλαδή διέκοψε τη μνημόνευση του μητροπολίτη του Κυθήρων Σεραφείμ, θεωρώντας τον ότι συσχηματίζεται – όσο δεν τους αποκηρύσσει – «προς τους αιρετίζοντες συνεπισκόπους του και τον αρχιαιρεσιάρχη Κων/πολεως και αδελφό του Πάπα Βαρθολομαίο».

Ο Καλλίκας «ανδρώθηκε» παρά τους πόδας του Κυθήρων Σεραφείμ. Έγραφε κατά πάντων με τις ευλογίες του, επί έτη πολλά. Κάποια στιγμή …κουράστηκε, καθώς περίμενε, μάλλον, ότι και ο δεσπότης του θα «αποτειχιζόταν» από την  «μη ορθοτομούσα και για αυτό αν-ίερη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος».

Αφού κάτι τέτοιο δεν έγινε, πήρε την απόφαση να «κατέβει από το τρένο».

Κάτι ανάλογο είχε γίνει και με τον αποτειχισμένο Άγγελο Αγγελακόπουλο. Εξετράφη «αντιοικουμενιστής» παρά τους πόδας του Πειραιώς Σεραφείμ, μέχρι που …εκτροχιάστηκε και ο Πειραιώς τον «έστειλε» στον Κυθήρων. Εκεί επήλθε και άλλη «διάψευση» και ο δυστυχής Αγγελακόπουλος αποτειχίστηκε.

Φυσικά και φέρουν ευθύνη για τους αποτειχισμένους αυτούς κληρικούς οι επίσκοποι που τους ενεθάρρυναν στον «αντιοικουμενιστικό αγώνα» και ουσιαστικά τους εξώθησαν στην αποτείχιση. Μια πραγματικά τραγική κατάσταση, στην οποία πρωταγωνιστούν το αντιπατριαρχικό μένος και το Ουκρανικό ζήτημα, στο οποίο συγκλίνουν οι του “ρωσικού κόμματος” εν Ελλάδι.

Δημοσιεύουμε στη συνέχεια, το κείμενο αποτείχισης του Παύλου Καλλίκα, όπως το δημοσίευσε ο ίδιος. Εκεί μπορεί να δει ο καθείς την παράνοια που έχει διαβαθμίσεις και – δυστυχώς – μπορεί να φτάσει ως την «αποτείχιση».

Είναι πολλοί εκείνοι που δεν φτάνουν στην «αποτείχιση», αλλά στο όνομα ενός νοσηρού «αντιοικουμενισμού»  δημιουργούν προβλήματα στην Εκκλησία. Δηλητηριάζουν και τις ψυχές πιστών, οι οποίοι δημιουργούν μια τάχα και «αντισυστημική» συνείδηση, με μπόλικη δόση «καταγγελτικόητας» και «κάθαρσης της Εκκλησίας».

Όλα αυτά φαίνονται καθαρά στο κείμενο Καλλίκα. Ο Κυθήρων Σεραφείμ με αυτή την εξέλιξη (δεύτερος κληρικός του αποτειχισμένος σε λίγα χρόνια), θα έπρεπε να παραιτηθεί. Αλλά δεν είναι εύκολη η «αποτείχιση» από τον θρόνο… Προτιμητέα η αποτυχία μετά θρόνου, παρά μια «αποτείχιση» από αυτόν.

παπα-Παύλος Καλλίκας
Ιερέας Ι. Μητροπόλεως Κυθήρων και Αντικυθήρων,
σε Αποτείχιση (διακοπή μνημόνευσης) του Κυθήρων.

Αγαπητοί μου αναγνώστες,

ως τελευταίο όπλο και στην ΠΡΑΞΗ πρώτη γενναία αντίδραση κατά της εκκλησιαστικής κατάντιας, στην οποία έχει περιέλθει δεινώς η Ορθόδοξη πατρίδα μας, χρησιμοποίησα την Θεοπαράδοτη και Αγιοπαράδοτη Ιερά Αποτείχιση.
Περίμενα στην «οικονομία» αρκετά χρόνια με καρτερία και υπομονή, αγωνιζόμενος δια δημοσίων και ενυπόγραφων άρθρων μου και λόγων μου.
Με την Χάρη του Θεού, ήρθε ο καιρός να περάσω από τα λόγια, στις πράξεις. Η ιερατική συνείδησή μου ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΕ ΑΛΛΗ ΑΝΑΒΟΛΗ. Δεν μπορούσε να τα βολέψει άλλο. Θεωρώ μεγάλη υπόθεση την ΣΥΝΕΠΕΙΑ μεταξύ λόγων και πράξεων σε έναν άνθρωπο. Πόσω δε μάλλον σε θέματα Πίστεως.
Σε αντίθετη περίπτωση (οπού δηλ. βασιλεύει η ασυνέπεια ή η της μοδός «οικονομία») διαπιστώνουμε ότι ο άνθρωπος καταντά γραφικός και ο αγώνας του κενός, ανερμάτιστος και αναποτελεσματικός. Μόνη «ελπίδα» του το αδιέξοδο. Τα αδιέξοδα.
Ακολουθεί, λοιπόν, η πρώτη δημόσια εμφάνιση της διακοπής μνημόνευσης του Κυθήρων από την ελαχιστότητά μου, τον τελευταίο δηλ. παπαδάκο της μικρότερης Μητροπόλεως, προς ενημέρωση των καλοπροαιρέτων, προς ικανοποίηση των περιέργων και αργόσχολων, και προς έλεγχο των σκανδαλιζομένων και των απανταχού φονταμελιστών «οικονομολόγων».

Η διακοπή μνημόνευσης του Κυθήρων εκφωνήθηκε ενώπιον του ποιμνίου μου στις 22.12.2024 στον Ι. Ναό Αγ. Γεωργίου Καρβουνάδας, και ανακοινώθηκε για τις 25.12.2024. Επιδόθηκε στον Κυθήρων τα Άγια Χριστούγεννα (25.12.2024).
Δεν την δημοσίευσα ευρέως τότε, προσμένοντας και ελπίζοντας, όπως γράφω και στο κείμενο της διακοπής, να ακολουθήσει και ο Κυθήρων τον Ομολογιακό αυτόν δρόμο της Αγίας Αποτείχισης. Και αυτό σεβόμενος ο ίδιος, τα όσα υποστήριζε δια της γραφίδος του και δια των Ποιμαντορικών Εγκυκλίων του, χρόνους τώρα. Κάτι τέτοιο μέχρι και την στιγμή αυτήν, δεν φάνηκε. Να δώσει ο Θεός.

Ο εν λόγω επίσκοπος Κυθήρων από το 2016 και μετά συνήθιζε να κλείνει τους λόγους του με τη γνωστή φράση «οι καιροί ου μενετοί», που σημαίνει, σ’ ελεύθερη απόδοση, «οι καιροί δεν περιμένουν, πρέπει να δράσουμε». Παρότι λοιπόν οι καιροί δεν περιμένουν και δεδομένου ότι από τότε (2016) ήδη μετρούμε 9 ΧΡΟΝΙΑ, θα έπρεπε να υπάρξει έντονος εκ μέρους του προβληματισμός, να είχαν γίνει εσωτερικές διεργασίες.
Πως γίνεται οι καιροί να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και ο Κυθήρων να περιμένει; Κύριος οίδε. Κύριος γινώσκει τα κρύφια…

Εύχομαι, εκ βάθους ειλικρινούς καρδίας, ο επίσκοπος Κυθήρων εκζητώντας τον Θείο φωτισμό, να ανανήψει, να βρει τον δρόμο, τον πρώτο ζήλο, το θάρρος και το κουράγιο και να ζυγίσει αντικειμενικά τα καταστροφικώς συμβαίνοντα στους κόλπους της Εκκλησίας, αναλογιζόμενος την επισκοπική ευθύνη του, με νηφαλιότητα, συνέπεια και ακρίβεια.
Να κηρύξει εμπράκτως πλέον, και όχι μόνο δια ανέξοδων και ανερμάτιστων λόγων, την αντίδρασή του προς τους αιρετίζοντες συνεπισκόπους του και τον αρχιαιρεσιάρχη Κων/πολεως και αδελφο του Πάπα Βαρθολομαίο, και να τους αποκηρύξει, μη συσχηματιζόμενος πλέον με αυτούς και την πλάνη τους. Φοβούμαι ότι σε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή δεν ενεργήσει με γενναίες πράξεις, θα είναι αργά. Θα θρηνολογήσουμε. Μη γένοιτο.
Εν καιρώ ευθέτω, αν χρειασθεί, θα δημοσιεύσω ενδελεχής κριτική στην επαμφοτερίζουσα και αιρετίζουσα μέχρι τις μέρες μας στάση του Κυθήρων, όπως την έζησα και την αντιλήφθηκα εξ ιδίας πείρας. Εύχομαι να μην αναγκασθώ να προβώ σε κάτι τέτοιο.

Τέλος, να σημειώσω ότι μετά την διακοπή της μνημόνευσης του επισκόπου Κυθήρων, και στην πρόθεσή μου να διακόψω κάθε δημοσιοϋπαλληλική σχέση με την Ι. Μητρόπολη, μου ζητήθηκε από την Ι. Μητρόπολη να δηλώσω την παραίτησή μου. Το έπραξα υπακούοντας.
Ως αιτιολογία βέβαια έβαλα την Αποτείχιση μου. Ο Κυθήρων παρέβλεψε την αιτιολογία αυτή και δημοσίευσε ΦΕΚ με απόφασή του και την υπογραφή του, όχι λόγω Αποτείχισης, αλλά λόγω 70ου έτους ηλικίας (θα χρειασθεί για μένα να περάσουν ακόμη 23 χρόνια), πνευματικής ή σωματικής νόσησης, και χωρίς βέβαια τα απαραίτητα δικαιολογητικά – γνωμοδοτήσεις, που προβλέπουν τα άρθρα που χρησιμοποίησε. Μετά από ένστασή μου έγινε ανάκληση αυτής της παράνομης, αήθους και επιπόλαιας, εκ μέρους του επισκόπου, παραίτησης.

Προς τιμήν του Κυθήρων, και προς μίμηση των άλλων συναδέλφων του επισκόπων, να σημειώσω ότι εφόσον έπεσε στο κενό η «παραίτηση» παραμένω (ως συνέβαινε και παλαιότερα σε περιπτώσεις Ομολογητών Επισκόπων που έκαναν Αποτείχιση, οι οποίοι δεν έπαυαν να είναι Επίσκοποι, ούτε θεωρούνταν ότι είναι εκτός Εκκλησίας, αλλοίμονο!) παραμένω λέγω ακόμη Ιερέας Μητροπόλεως Κυθήρων σε αποτείχιση του Κυθήρων, ως και υπογράφω.

Εύχομαι εκ βάθους καρδίας και άλλοι ευσεβείς, ευαίσθητοι στα της Πίστεως και προσεκτικοί στα του Λειτουργήματός τους Ιερείς, ΟΠΟΤΕ ΕΛΘΕΙ Η ΩΡΑ ΤΟΥΣ, να ακολουθήσουν την Αγία Αποτείχιση, δηλαδή τον δρόμο που βάδισαν οι Άγιοι Πατέρες και Ομολογητές και Μάρτυρες, και η οποία ΚΡΥΒΕΙ ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ και ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΑΡΕΣ !!!

Ακολουθεί το κείμενο της διακοπής Μνημοσύνου του Κυθήρων:

«ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ,
ΑΓΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Σεβασμιώτατε Κυθήρων και Αντικυθήρων κ.κ. Σεραφείμ,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω με αυτή την μικρή σε μέγεθος και περιεκτική επιστολή ότι ΔΙΑΚΟΠΤΩ την ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ του ονόματός σας και την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ μαζί σας (Β΄καν. Αντιοχείας 341 μ.Χ., 31ος Αποστ. Καν., 15ος καν. Πρωτοδευτέρας).
Ο λόγος είναι ότι με γυμνή την κεφαλή και ενώπιον του Αγίου Θυσιαστηρίου δηλώνετε ευθαρσώς την αυτή γνώμη, φρόνημα και πίστη, δηλαδή την «τελεία συγκοινωνία» σας με τα πρόσωπα τα οποία αναλόγως της περιστάσεως μνημονεύετε, ήτοι:
1. Βαρθολομαίο Κων/πόλεως.
Ο εν λόγω ρασοφόρος, που φέρει τον τίτλο του Πατριάρχου (πνευματικό τέκνο των μασόνων Μεταξάκη και Αθηναγόρα), πολλές φορές στο παρελθόν έχει πράξει τα εξής, με τα οποία εκ της μνημονεύσεως του ονόματός του από μέρους σας, δηλώνετε ότι και ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ:
Α. Είχε και έχει κοινό ποτήριο με τους αιρετικούς παπικούς, τους ουνίτες και τους σχισματικούς Ουκρανούς και με εκκλησιομάχους πολιτικούς.
Β. Προσφωνεί αδελφό τον αιρεσιάρχη Πάπα και έχει συμπροσευχηθεί πολλάκις μετ΄αυτού και μετά των καρδιναλίων του.
Γ. Προωθεί εντατικά τα κοινά Πασχάλια με τον Πάπα και με άλλες αιρετικές παραφυάδες, προωθώντας την αίρεση του Οικουμενισμού της οποίας και ηγείται επί έτη πολλά, με σκοπό την τελεία ένωση μετά των ετεροδόξων (η μερική ένωση ήδη υφίσταται).

2. Την μη ορθοτομούσα και για αυτό αν-ίερη Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ως εκ τούτου, μνημονεύοντας ως μέλος της και εσείς, την «Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος» ως ορθοτομούσας (και επιβάλλεται να αναφέρεσθε σε όλους του Επισκόπους που την συγκροτούν και όχι όπως λάθος ισχυρίζεσθε σε όσους εξ αυτών ορθοτομούν) μάλλον ενώπιον του θυσιαστηρίου ΨΕΥΔΕΣΘΕ ή μάλλον ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ (παρότι έχετε διαφωνήσει στα γραπτά):
Α. Με την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου (Ιούνιο 2016) η οποία:
1. αποδέχθηκε τον όρο «Εκκλησία» για τους αιρετικούς, αποδέχθηκε την Δήλωση του Τορόντο (1950), επικύρωσε τις αιρέσεις των Συνάξεων Πόρτο Αλέγκε, Πουσάν και Μπάλαμαντ κ.α.
2. Απέρριψε ορθόδοξες βελτιωτικές προτάσεις, και αρνήθηκε την ορθόδοξη αντιρρητική θεολογία της τελευταίας χιλιετίας!
Β. Με την εν Ουκρανία το 2019 δικαιολόγηση του σχίσματος και την εκκλησιοποίησή του, η οποία συνέβει με την παραχώρηση αυτοκεφαλίας (κακοκεφαλίας) στην Ουκρανία από τον οικουμενιστή Βαρθολομαίο Κων/πόλεως στον ψευδοκληρικό Επιφάνιο.
Γ. Με την καταγραφή στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος του ονόματος του Επιφανίου και την μνημόνευσή του από τους συνεπισκόπους σας με τους οποίους και συλλειτουργείτε.

Σεβασμιώτατε,
ο καιρός της οικονομίας και της διάκρισης, όπως μάλλον κακώς την νοείτε και ίσως τελικά για αυτό βολεύει, έχει περάσει (2016-2025). Δυστυχώς, δεν έχει αποδώσει ούτε στο ελάχιστο. Κοιτάξτε γύρω σας την κατάντια. Η οικονομία έγινε δυστυχώς κανόνας.
Η συνέπεια λόγων και πράξεων – ενεργειών συνεχώς ατονεί στις κινήσεις σας (βλ. μνημόνευση Βαρθολομαίου, συλλείτουργα με αιρετίζοντες επισκόπους, θέμα ομοφυλόφιλων: άρνηση αφορισμού εκ μέρους σας, παρουσία αφορισμένων πολιτικών στην πανήγυρη της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσσας, οι οποίοι και διήλθαν «αβρόχοις ποσί»).

Η στάση σας τα τελευταία χρόνια, με την πλέον μειωμένη αντίστασή σας και την χάραξη των κόκκινων γραμμών σας στην δεδηλωμένη θέση σας κοινό Ποτήριο=παραίτηση, ούτε αποδίδει, ούτε ωφελεί, μάλλον γεννά πολλά ερωτηματικά. Μάλλον θόρυβος γίνεται, θα σημειώναμε. Οικονομία δηλ. μέχρι το κοινό Ποτήριο και μετά η παραίτηση.
Τον αγώνα για πότε τον προγραμματίζετε;
Ποιος θα δώσει λόγο για όσους θα έχουν σκανδαλισθεί μέχρι τότε (κοινό Ποτήριο) και μετά θα μάθουν απλά ότι παραιτηθήκατε;
Ποιος θα δώσει λόγο για τον πιστό, που βλέπει τους συνεπισκόπους σας να προσκυνούν, ή άλλους δειλούς, εμμονικά να σιωπούν ή άλλους μόνο να γράφουν;
Ποιος θα δώσει λόγο για τους πιστούς που συνηθίζουν στην πλάνη και τα κακώς κείμενα και τα θεωρούν φυσιολογικά πλέον;
Πόση αλήθεια είναι η ευθύνη όλων σας, που πράττετε όπως πράττει κάποιος που του ανατέθηκε να είναι μεν επί σκοπόν, αλλά ρεμβάζει ή χειρότερα ακόμη ρέγχει, ενώ οι προβατόσχημοι λύκοι αλωνίζουν μπροστά στα μάτια του!

Μπορείτε να θρηνολογήσετε όσο και όσες φορές θέλετε, αν αυτό εσείς ορίζετε ως αγώνα. Είναι σεβαστό να θέλετε να επιβιώσετε με διπλωματικές υπεκφυγές και εκκλησιαστικά τεχνάσματα και αυτό να το υποστηρίζετε στα πλαίσια του αγώνα σας.
Είναι δυνατόν σε εσάς να κοιτάτε αυστηρά το γράμμα του κανόνα περί αποτείχισης, αλλά συγχρόνως να είστε και κάθετα αντίθετος στην ακρίβεια.
Δεν θα σας ακολουθήσω όμως, πλέον. Μου αρέσει η υγιής και με συνέπεια λόγων και πράξεων δυναμική αντίδραση.
Επιθυμώ την στοίχιση στην Αγιογραφική και Αγιοπατερική Παράδοση, όσο και αν κοστίζει. Ζηλεύω τα γρήγορα αντανακλαστικά των Αγίων και θεοφόρων Πατέρων, που άμεσα και σε ελάχιστο διάστημα (για την εποχή τους) απέκοπταν από την εκκλησιαστική κοινωνία, τους κάθε φορά αιρετίζοντες και καινοτομούντες.
Ορθοτομούσαν με την δίστομο μάχαιρα, χωρίς φοβίες και «ναι μεν, αλλά», χωρίς διπλωματίες και σχολαστικισμό.
Για τα παραπάνω, λοιπόν, δεν θα σας ακολουθήσω διότι φοβάμαι ότι θα γίνω τελικά γραφικός ή θα ξεχάσω και αυτά που έμαθα ή θα γενώ δειλός ή όλα μαζί αυτά.

Τελειώνοντας, και με αφορμή την τελευταία αντιμετώπισής σας προς την ελαχιστότητά μου (Λεοντσίνειο) [αναφέρομαι σε περιστατικό λίγες μέρες πριν την διακοπή μνημόνευσης. Απέφυγε επιδεικτικά να μου δώσει την ευχή του απομακρυνόμενος ο ίδιος και αποκρινόμενος σε εμένα με την φράση « Μην σας μολύνουμε, πάτερ»!], θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω τα εξής:
1. Δεν επιθυμώ πλέον κάποια επικοινωνία μαζί σας (γραπτή ή προφορική), πλην της είδησης ότι διακόψατε το μνημόσυνο του Βαρθολομαίου και της ανίερης Συνόδου.
2. Φρόντισαν οι άνθρωποι με τους οποίους συναναστράφηκα παιδιόθεν και γαλουχήθηκα με τα νάματα της Ιερής Παράδοσης, αλλά και τα πρότυπα ηρωικών και Αγίων Επισκόπων Ομολογητών και μαρτύρων, τα οποία μελετώ και θαυμάζω ακόμη, φρόντισαν λέγω και μου έδωσαν τα κατάλληλα και ισχυρά αντισώματα, ώστε να μην μολύνομαι τόσο εύκολα, όσο εσείς νομίζετε (ήτοι δια της ευχής σας). Αλλοίμονο όμως και τρισαλλοίμονο σε όσους τα αντισώματα τους έπεσαν ή «πήγαν περίπατο» κατά την λαϊκή ρήση.

Ευχόμενος για την καλή ανάνηψη και με την ελπίδα της ανεύρεσης του πρώτου ζήλου σας,
παπα-Παύλος Καλλίκας
σε διακοπή μνημοσύνου

Υ.Γ. Θέλω ρητά και ανεπιφύλακτα να σας δηλώσω ότι με την επιστολή αυτή ζητώ την οριστική διακοπή κάθε μορφής σχέσης με την Ιερά Μητρόπολη Κυθήρων και Αντικυθήρων με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Παρακαλώ να μου γνωστοποιήσετε άμεσα με ηλεκτρονικό μήνυμα την λύση σύμβασης με τον εν λόγω εκκλησιαστικό φορέα, ώστε να ενημερωθεί η προσωποποιημένη πληροφόρηση μισθωτού. Ευχαριστώ.»

Σχετικά άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ