13.7 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΖΕΙ ΤΑ ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗ


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο με αφορμή ερωτήσεις σχετικά με το αν
«ευλόγησε» ή όχι τη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως λαβίδων κατά τη
μετάδοση της Θείας Μεταλήψεως στους πιστούς,
επαναλαμβάνει ό,τι αναφέρεται
και στο ανακοινωθέν της Αρχιγραμματείας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου της 25ης
τρ.μ. Ιουνίου:
«Ὡς πρός τόν τρόπον μεταδόσεως τῶν ἀχράντων Μυστηρίων εἰς τούς
πιστούς, ἡ Ἐκκλησία, σεβομένη τήν Ἱεράν Παράδοσιν, τήν συνυφασμένην
ἀρρήκτως μέ τήν καθ’ ἡμέραν ἐκκλησιαστικήν πρακτικήν καί κενωτικήν
ἐμπειρίαν, διακρατεῖ τά ἀπό αἰώνων καί μέχρι σήμερον ἰσχύοντα, ὡς
φύλαξ καί φρουρός ἀνύστακτος τῶν παραδοθέντων ὑπό τῶν Ἁγίων
Πατέρων, καί οὐδεμίαν ἀνάγκην εὑρίσκει δι’ ἀλλαγήν τοῦ τρόπου
τούτου καί μάλιστα ὑπό τήν πίεσιν ἐξωγενῶν παραγόντων.
»
Η οποιαδήποτε, λοιπόν, εκκλησιαστική οικονομία, ασκείται μόνον όταν
συντρέχουν οι δυο ικανές και αναγκαίες συνθήκες:
α) να υπάρχει από τον νόμο του κράτους κάποια απαγόρευση σχετικά με τη
θεία λατρεία λόγω της πανδημίας, και β) ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη και την
προς τούτο άδεια της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Πάντως δεν αφορά
στην αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως, πολλώ δε μάλλον στη χρήση πολλαπλών ή
μιας χρήσεως αγίων λαβίδων.
26 Ιουνίου 2020
Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας
του Οικουμενικού
Πατριαρχείου

Σχετικά άρθρα

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Η οποιαδήποτε, λοιπόν, εκκλησιαστική οικονομία, ασκείται μόνον όταν συντρέχουν οι δυο ικανές και αναγκαίες συνθήκες:
    α) να υπάρχει από τον νόμο του κράτους κάποια απαγόρευση σχετικά με τη θεία λατρεία λόγω της πανδημίας, και β) ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη και την προς τούτο άδεια της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Πάντως δεν αφορά στην αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως, πολλώ δε μάλλον στη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως αγίων λαβίδων.

    Ύστερα από μια τόσο σαφή και ξεκάθαρη τοποθέτηση και αποσαφήνιση, δεν αφήνονται περιθώρια αμφιβολιών και παρερμηνειών από τον κάθε κακόπιστο. Όχι σαν τα ήξεις-αφήξεις και τα ναι μεν αλλά των μοσχοβιτών.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ